A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2018)

Focus 2.0 EcoBlue ST-line A8 wagon 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sportos és praktikus

Szöveges ítélet

Kicsit hosszú, de részletes tesztet szeretnék írni az autóról, hogy ha valaki ilyen modell vásárlásán gondolkozik minél teljesebb képet kaphasson az autóról.
Nyilván a szubjektivitásom benne van, de megpróbálok objektíven megközelíteni mindent.

Az autó: 2021-es gyártású focus kombi st-line kivitel panoráma tetővel, téli csomaggal, navigációval és B&O hifivel.

A külsejéről nem írnék, mert azt mindenki döntse el maga, hogy tetszik vagy nem. Nekem tetszik és szerintem nagyon sportos annak ellenére, hogy nagyon praktikus is a kombi kivitel. A blue metalic (acélkék) szín kifejezetten jól áll neki.

Motor és váltó: Az én autómban kétliteres dízel dolgozik 8 fokozatú hagyományos automata váltóval. A motor minden körülmény közt nyomatékos és pörgős, köszönhető ez a jó áttételezésű váltónak. Először féltem tőle, hogy nem lesz-e idegbeteg a váltó a nyolc fokozat miatt, de bátran kijelenthetem, hogy nem. És igazából annyira finoman dolgozik, hogy nem is veszem észre mikor vált és így aztán meg kit érdekel hányadikban van éppen, vagy mennyit váltogat. De amúgy tényleg nem egy idegbeteg darab. Váltási érzetre meg a DSG elbújhat mellette. A váltónak három hangolása van: normál, eco, és sport mód. Én a legtöbbet eco módban használom, mert ehhez a motorhoz ez áll a legjobban. Ilyenkor hamar elváltogatja a fokozatokat és alacsonyan tartja a fordulatot, viszont dízel esetében ez a legjobb, ilyenkor nyomatékból lehet autózni és 370Nm nem viccel ám. Normál üzemmódban kicsit sokat "csúsztat" a hidrodinamikus nyomatékváltó és jobban pörgeti a motort, a sport mód meg nem tudom minek van egy dízelben. Benzinesnél nyilván jó, hogy hagyja kiforgatni a motort, de itt nem ez a lényeg.
A tekerős előválasztó megszokás kérdése. Kb. egy hónap után rááll az ember keze és már oda se kell nézni, tudom mikor hova tekerem, meg segít a műszerfalon a visszajelzés is. A hátramenet szerintem egyáltalán nem vészesen lassan kapcsolódik. Kézinél sokszor lassabb az ember.
Többnyire autópályázok és azt lehet mondani, hogy nem érezni a sebességet benne. Nagyon csöndes a megengedett tartományban. 180 fölött erősödik csak a szélzaj és még ott is nyomatékosan gyorsul. A végét még nem tudom, eddig 210-et mentem vele, de még bírta volna egy kicsit csak folyton kijönnek az ember elé.
Fogyasztásban igazán parádésan teljesít. 30% város, 40% országút, 30% autópálya esetén 5,4 a fogyasztás rátankolással mérve, ha pedig 60% autópálya (120-130km/h), 30% országút (90 km/h) és 10% város akkor levihető 4,7-re ami szerintem ilyen méret és teljesítmény mellett egészen elképesztő.
Ha már tankolás, akkor ami furcsaság a többi autóval szemben, hogy nincs tanksapka és tankolásnál nem lehet "játszani" a töltőcső pisztolyával, hogy még kikattanás után háromszor rátankolok egy kicsit, hogy biztos csurig legyen. Ez ha kikattan a töltőpisztoly akkor tele van tényleg.

Rugózás, futómű: Az ST-line miatt lejebb ül az autó a normál kivitelnél de érzetre nem kellemetlen. Szépen kirugózza az útegyenetlenségeket és kellően feszes a gyors kanyarodásokhoz. Ami még tetszik benne, hogy megpakolva (90 kg acsomagtartóban) nem ül le a kocsi hátulja, gyakorlatilag meg se lehet mondani, hogy terhelve van-e.
Még itt térnék ki a kormányra. Kellemesen vastag és jó fogású. Minden lényeges használati elemnek van rajta dedikált gomb, így nagyon praktikus tud lenni.

Infotainment: Ami tetszik, hogy gyors és rendkívül könnyen és gyorsan párododik a telefonnal. iPhone tapasztalatom van csak, azzal nem volt gond és logikusan többet is tud kezelni. A sync 3 is logikusan felépített rendszer. Eddigi használat során kétszer fagyott le. Egyszer nem adott képet de minden működött. Ahogy mások írták kiszáltam, becsuktam az autót vártam egy percet, kinyitottam, de nem oldotta meg a hibát. Fél nap után amikor újra beültem már minden rendesen működött. Ismeretlen környék esetén a navigáció hiánya igen kellemetlen ilyen esetben. A másik esetben a tolatókamera képe maradt kint de nem élő kép, hanem egy befagyott képkocka. A rendszer kb 3 perc után magától újraindult és helyreállt minden. Más probléma nem volt eddig vele.
A tolatókamera nagylátószögű képe egyébként zseniális, mert tolatva kiparkolva egyáltalán nem lehet máshonnan tájékozódni, mondhatni kötelező extra az autóhoz.
A parkolóradar is nagyon hasznos dolog, mert én azt gondolom, hogy jó az autókezelésem és jól fel tudom mérni, hogy mekkora hely van, de sokszor a radar még segít abban, hogy bőven van hely, így egészen kicsi (az autónál 20 cm-rel nagyobb) helyre is be lehet vele parkolni. Ami viszont hátrány, hogy nagyon kicsik a visszapillantó tükrök és holttértükör sincs a szélein. Ebből adódóan akkora holtere van az autónak, hogy egy másik autó egészében elfér benne. Így, hogy tudom, odafigyeléssel kiküszöbőlhető a baleset, de ha valaki erre nincs felkészülve az könnyen meglepődhet. Nem hülyeség az a holttérfigyelő rendszer, de egyszerűbb lenne egy nagyobb tükör...
Itt térnék ki arra, hogy van az autóban vezeték nélküli qi szabványos töltő, de semmit nem ér. Ha nem használ gps-t a telefon akkor szinten tartja az akksit, ha megy a gps-rajta akkor lassabban merül. A kábelnél még mindig nincs jobb.
A hifi hiába a prémium B&O rendszer, nem vagyok hanyattesve tőle. Biztos sokkal jobb a gyári alapnál, de egy Harman Kardon közelébe nem ér.Igazából az a baj, hogy hiányzik belőle a dinamika.
A gyári navigáció teljesen felejthető és nem beszél magyarul, meg ugye a teljes sync 3-ból hiányzik a magyar nyelv, de minimális angol tudással bőven kezelhető.

Extrák: ez ugye mindenkinek egyéni, de ha panoráma tető a kérdés, szerintem
nagyon megéri. Tényleg hatalmas és mivel az ST-line belseje szinte teljesen
fekete, a tető kárpit is, ezért nagyon jót tesz a hangulatnak egy kis fény,
vagyis nagyon sok fény. A nyíló részt buktatva 130km/h-ig semmi huzat vagy
szélzaj nem jelentkezik, de kellemesen cirkulál a levegő. Teljesen kinyitva a tetőt (mondjuk lehetne még nagyobb a nyíló rész) 100 km/h-ig kellemesen használható, utána megnő a szélzaj, de még akkor se huzatos.
A téli csomagot a nagy melegre való tekintettel nem tudtam még tesztelni. A szélvédő fűthető és szerencsére olyan vékonyak a fűtőszálak, hogy alig lehet
észrevenni, egyáltalán nem zavaró. A klíma kétzónás, és gyorsan lehűti az
utasteret. Hátul nincs befújó, de talán nem hiányzik, mert tényleg hatékonyan dolgozik.

Összességében egy nagyon jól működő autó ezzel a motor váltó kombinációval. Még egy apróság a végére ami eszembe jut: a csomagtartó padlója felhajtható és így az utolsó egyharmad leválasztható. Igazából a hétköznapi használat során elegendő helyet kapunk így, és nem repül el fékezéskor semmi a csomagtartó elejébe, vagyis nem kell behasalással fáradozni a kipakolásnál, ez is nagyon praktikus megoldás.

Hibalista

- Eddig nem volt semmi

Ide hordtam szervizbe

CarNet For-Top

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2021
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10700
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 308 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2018 (2021)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)