A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2018)

Focus Active Kombi 1,5 Ecoboost A8 automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ismerkedünk, de még nem a barátom

Szöveges ítélet

Egy MK3-as 1,6 TDCi kombi Focus után váltottam az 1,5 benzines Ecoboost benzines MK4-es Focusra. Mindkettőt 0 km-es-en vettem át. A használati körülmények közel azonosak a 2 autónál: 60% autópálya, 40 % minden más.

Az MK3-ast nagyon szerettem, meghibásodás nélkül hajtottam bele 180 eKm-t, ezért nagyon vártam az utódot. Az MK4-es Focus „polgári” változatai nem igazán tetszenek, a ST-Line és az Active felszereltséghez azonban más lökhárító és egyéb karosszéria kiegészítők tartoznak, amikkel igazán dögösen néz ki az új Focus. Kombi Active felszereltséget választottam „gyöngyház fehér” színben panoráma tetővel.

A konfigurált autóra előre jelzett 3 hónapos szállítási idő végül 8(!) hónap lett egy visszahívási akció miatt. A sok állást megsínylette az akksi, mert a start-stop alig akar működni. Egy-egy autópályázás után 1-2 napig működik, utána nem.

Az első benyomások:

Komolyabb, nagyobb autó az előző Focushoz képest (a kombi akkora mint a 2 generációval ezelőtti Mondeo), tele a rendelhető majdnem teljes elektronikai, vezetéstámogató arzenállal. A hely természetesen sokkal nagyobb az előző generációhoz képest, mert annak utastérbe benyúló műszerfala beszűkítette a hasznos lábteret. Itt nincs szó ilyenről: Pazar a hely elől és hátul is. Az autóválasztásnál 190 cm magasságom miatt sajnos kiesett a rostán jópár nagynak gondolt autó (pl, új PUG508 , Citroen C5 Aircross. Ezek beltere sokkal kevésbé volt szellős az új Focushoz lépest. Az új Octavia akkor még nem volt rendelhető)
A csomagtartó katalógusadat szerint nagyobb az új generációban, de a hátsó üléseknek csak a támlája lehajtható, míg az ülőlap fix, igy kevésbé mély rakhely alakítható ki. A kombi csomagtértakaró rolója egyszerűen kivehető, de nem sínen csúszik mint az elődmodellben, hanem „lebeg”. A csomagtartó alja dupla fedeles, a 2 fedél közt van kb 8 cm magasságú hely…(számomra nem világos mire jó ez, de más márkáknál is ugyanezt a megoldást láttam.)

Kütyük:

Automata parkolás: biztos hasznos, de gyorsabban beparkolok bárhová, mint azt az automatika tenné. Viszont az ajtók élére előugró rejtett élvédők csak parkolási csomaggal együtt rendelhető (miért????)

Adaptív tempomat sávtartóval: Ügyes, de a legkisebb távolságot beállítva is túl korán igazodik az előttünk haladóhoz. Autópályán sokkal korábban sávot kell váltanunk ha előzni akarjuk a külsőben haladókat, mint az szemmértékre indokolt lenne. (Ennek van előnye is: Mivel nem enged rámászni az előttünk haladóra, sokkal kevésbé vagyunk kitéve köfelverődéseknek.) Ha nem kezdjük meg időben a sávváltást és nagy a sebességkülönbség, akkor az autó nagyot fékez akár már sávválltás közben is, amit a mögöttünk haladók a középső ujjuk felmutatásával pontoznak. A sávtartó (csak tempomattal együtt működik) hibátlanul teszi a dolgát 2 felfestett vonal között, szigorúan sávközépen tartva a kocsit. Nem kóvályog. Ha az út szélén nincs felfestés, akkor inkább nem is aktiválódik. (Megfelelő körülmények között – jellemzően autópályán – az autó 2. szintű önvezetésre képes, de a kormányt fogni kell, mert reklamál fél percenként, ha elengedjük)

Sávtartó asszisztens. Teszi a dolgát, remegteti a kormányt, ha a vonalhoz közelítesz.

Táblafelismerő. 90%-os pontosságú, néha azonban kint felejti a sebességkorlátozást jelző piktogrammot, amikor már feloldották a korlátozást. Az Intelligens tempomat funkció ennek adatait használja, ezért inkább nem használom az intelligens tempomatot.

Automata fényszóró és távolsági fény asszisztens: Tökéletes! De tényleg. Időben elveszi távolsági fényt ahogy közeledő fényszorópárt, vagy hátsó lámpapárt érzékel a kamera. Esőszenzor: van, működik

Ütközésmegellőző, Collision alert. Szűk utcán néha bejelez a szemből érkező autóra, de az érzékenységet minimura állítva, minimálisra ritkult a fals riasztás. Automata vészfékezésre még nem volt szükségem.

Központi multimédiás rendszer. A központi 10”-os kijelző GUI átlátható, könnyen kezelhető, de nem tud magyarul. A grafikája szebb a Suzuki Vitaráénál, de nem éri el az új Octavia kijelzőjének minőségét. Viszont a kocsi indítása után 8-10 mp-en belül feláll a rendszer. A tolatókamera képe jó, a parkolóradarok optikai megjelenítést is kaptak. A navigáció gyorsan talál műholdat, de inkább Waze-t használok Android Auto-n keresztül. (csak kábelesen működik). Az alap rádió szól. A hangminőség gyenge. USB-ről, Spotify-ról zenét hallgatva kicsit jobb a rossznál.


Fogyasztás, vezetés, teljesítmény.

A kéziváltós dízel után nehéz volt átszokni az automataváltós benzinesbe (A8, 1,5 Ecoboost 150 Le).
Az MK3-as 1,6-os dízel nem volt különösebben erős (115 Le, 270 Nm) de nyomatékból mindent megoldott, nagyon rugalmas volt autópályás gyorsításoknál, mindezt nagyon jó fogyasztás mellett. (4,7-6.5 l/100km). Na a benzines automata nagyon nem ilyen. Városban normál közlekedés mellett sem ritka a 30 l feletti pillanatnyi fogyasztás, lámpától indulásnál. Tisztán városi használatban, rövid (4-5 km-es) utakkal benyeli a 9-10 l-t 100km-re. Autópályán 130 körül 7,5 l a pillanatnyi fogyasztás, 150 körül 8,3. Vegyes használatban 7,8 l és 9,5 l között volt már minden. Tisztán országúton valószínűleg levihető 7 l alá.
A menetteljesítmények nyilván jobbak mint az Mk3-as 1,6-os dízelé, mégsem érezni azt a tolást, mint a dízelben. Rugalmassága gyengébb, mert az automata előbb visszakapcsol mielőtt gyorsítana. Néha soknak érzem a 8 fokozatot. „A kevesebb több lenne”.
Piros lámpától persze szépen ki lehet lőni vele - ha valaki erre gerjed és nem sápad el az ilyenkor kiírt pillanatnyi fogyasztási adattól. Sport módban a váltó jobban engedi kihúzatni a motort, a kormány és gázreakciók jobbak mint normál vagy Eco módban. Ilyenkor egész fickósan viselkedik az autó, de versenyzésre azért nem sarkal. Az MK3 futóműve jobban tetszett, pedig mindkettő alatt multilink hátsó felfüggesztés van. Talán az Active változat 4 cm-es emelése miatt érezni kevésbé ügyesnek a kanyarokban. Sebességérzet nincs, csak a sebességmérőről értesülsz arról, hogy szabálysértési kategóriába kerültél. Egyébként a hétköznapi közlekedésben 150 Le mindenre (is) elég. A váltó finoman vált, az irányváltás (előre – hátra, és vissza) viszont lassú, 2-3 mp, mire megjön a hajtás. A forgótárcsás automataváltó vezérlést szokni kell. Odanézés nélkül nem megy a rükverc.

Menet közben a "3 hengerességet" nem nagyon érezni, a hangolt dupla kipufogót annál inkább. Alapjáraton és alacsonyabb fordulaton morgós öblős hangja van, fordulaton egész vérpezsdítő a motorhang. Nem zavaróan hangos, de folyamatosan jelen van.

Hibák, összegzés.

12000 km-alatt hiba nem volt, csak a szokásos Fordos hülyeségek. Ajtó és tetőkárpit cicergés, ugyanúgy mint az elődben. Ezt a VW csoport jobban csinálja. A Panoráma tetőablak télen csendben van, de nyáron, 25 fok felett zörög. Ráadásul az egyik belső fém takarólemeze amelyet egy rideg műanyag tartóra pattintottak fel, az eltérő hőtágulási tulajdonságok miatt a napsütés melegítő hatására akkorákat pattan, mintha köveket dobálnának az üvegtetőre. Tervezési hiba, átgondolatlan anyagválasztás, egész nap ezt hallgattatnám azzal, aki ezt így tervezte...

A fedélzeti multimédiás rendszer eddig 2-szer fagyott le. Szerencsére nem hirtelen, voltak előjelei. Először csak az óra nem tudta milyen időzónában van, aztán néha kint maradt a tolatókamera képe előremenetben is, illetve vacakolt a telefon kihangosítás. Ilyenkor csak a kocsi leállítása, bezárása, újranyitása segített, hogy a fedélzeti rendszer újrainduljon, míg végül német fórumokon találtam egy megoldást a rendszer menet közbeni újraindítására (Bekapcsoló gomb+forward gomb együttes megnyomása 5 mp-ig) de ez nem oldotta meg a problémát véglegesen. Menüből elérhető a teljes gyári visszaállítás (mint egy tabletnél) amely egyszer segített és 3 hónapra eltűntek a problémák, aztán megint előjöttek. Ekkor egy teljes gyári visszaállítás után nekiláttam a SYNC3 rendszer szoftverfrissítésének WIFI-n keresztül, ami kb 1 órás művelet. A frissítés után új GUI-t kapott a rendszer. Kikapcsoltam az automatikus frissítéseket és azóta stabilan működik. Szerencsére az alapvető rendszerek vezérlését nem a központi 10”-os kijelzőre terelte a Ford (azok a műszerfali kisebb kijelzőn, kormánygombokkal elérhetők), így egy rendszerfagyás miatt az autó nem akarja „megölni” az utasait, mint az új Octavia (lásd. népítélet). Lefagyott központi kijelző mellett is működőképes maradt minden rendszer, csak grafikus visszajelzés nem volt.

Összességében a modern fedélzeti rendszernek köszönhetően korszerűbb lett a Focus, de a mechanikán nem érzem a fejlődést. (A gyengébben motorizált verziók csatolt hátsó lengőkaros megoldása meg kifejezetten visszalépés) Ettől persze még Fordosan jól vezethető a kocsi. A helykínálatért és az új külső-belső dizájnért mindenképp jár a pacsi, és a vezetéstámogató rendszerekért is, amelyek jellemzően jól és megbízhatóan működnek.
Nincs nagy problémám az autóval, leszámítva, hogy a gyári fogyasztási értékeket lehetelen hozni valós forgalmi körülmények között.

Hibalista

- Panoráma tető zörgés miatt szervíz lesz.

Ide hordtam szervizbe

Még nem volt szerelőnél

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus MK3 1,6 TDCI kombi Következő autója? Korando C300
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2018 (2021)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)