A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2018)

Focus 1.5 Ecoboost ST Line A8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ipari hulladék, értelmezhetetlen szervíz, kerülendő!

Szöveges ítélet

Előre bocsátva, hogy az összefoglaló hosszabb lesz, mindezt azzal a szándékkal, hogy a még döntés előtt állók teljes képet kaphassanak arról, mire számíthatnak ma ettől a márkától, importőrtől, illetve az érintett kereskedő és márkaszervíztől.
Új, Ford Focus ST Line 1.5 Ecoboost A8 automata váltós autómat 2019. márciusában rendeltem meg a kereskedő szalonjában. Az aláírt adásvételi szerződésben a kereskedő 10-12 hetet vállalt a szállításra, amit max. 8 héttel hosszabbíthatott volna meg az egyedi széria miatt. Ehhez képest az autót 30 hét elteltével, 2019. október végén tudtam átvenni.
A vadiúj autó első hibája kb. 170 km megtételét követően jelentkezett. Ekkor az autó egy narancssárga lámpával váltóhibát jelzett, amivel rögtön a következő munkanap reggelén megjelentem a márkakereskedő szervízében. A szervízben jelezték, hogy azonnal nem tudják átvizsgálni az autót és kb. két héttel későbbi időpontra tudtam volna visszavinni. Jeleztem, hogy ez egy új, automata váltós autó, ami váltóhibát jelez és így nem kívánom azonnali átvizsgálás nélkül elvinni. Végül annak hatására vizsgálták meg, amikor kértem, adjanak arról egy igazolást, hogy ezzel a hibával itt jártam, amit nem kívántak megvizsgálni és javasolták, hogy későbbi időpontban jöjjek vissza. Ez a kérés eredményes volt és végül átvizsgálták az autót. A kapott tájékoztatás szerint hibát nem tapasztaltak, a hibaüzenetet „kiütötték”.
Az újabb hiba pár napon belül jelentkezett, ekkor az autóban már kb. 760 km volt és 7. napja volt nálam. Reggeli induláskor a kocsi rángatva indult el, majd kigyulladt először ismét a váltóhibát jelző narancssárga kontroll lámpa, majd pár méter után a piros „Check engine” lámpa is. Az autóval leálltam és hívtam a Ford Assistance-t. Körülbelül 1,5 óra után kiérkezett a „Sárga angyal”, amely szerelője megállapította, hogy az autót szakműhelybe kell szállítani. Erről tájékoztatta az Assistance-t, aki kirendelte az autó szállítót. A tréler kb. újabb 1,5 óra múlva érkezett és beszállította az autót ismét a kereskedő budaörsi szervízbe.
2. alkalommal az autó 3 hetet töltött szervízben. Értelmezhetetlen és értékelhetetlen volt, hogy mi történik, a kapott tájékoztatás szerint „németországi” mérnökök bevonásával elemezték a problémát és végül a váltó vezérlő egysége került kicserélésre.
Az újabb, immáron 3. váltóhiba most tavasszal, májusban mindösszesen 8741 km futásteljesítmény megtételét követően jelentkezett. A probléma teljesen váratlanul, a közúti forgalomban közlekedés során lépett fel. Tankoláshoz fordultam be egy benzinkúthoz, amikor félig befordulva a kútfejek előtt az autó leállt és mozgásképtelenné vált. Előre és hátramenetbe a váltót lehetett kapcsolni, de az autó elindulni nem tudott, lefulladt. A procedúra, ami következett ekkor is a korábbiak szerint történt, Assistance, „Sárga angyal”, tréler, beszállítás márkakereskedő szervízműhelyébe.
2020.05.15-én kezdődött meg az újabb szerviz. Tájékoztatást nem kaptam, egy hét után én hívtam a szervízet, ahol elmondták, hogy a hiba megállapítása folyamatban. Két hét elteltével e-mailben is még mindig arról kaptam tájékoztatást, hogy a hiba feltárása még mindig folyamatban van.
A 3. hiba fellépését követően, tekintettel arra is, hogy az autó nyilvánvalóan gyártási hibával került számomra átadásra, így közúti közlekedésre alkalmatlan, balesetveszélyes, a szervízben a hiba megfelelő javítására képtelenek, az autó cseréjére vonatkozó igényemmel fordultam első lépésben a kereskedőhöz, majd a magyarországi importőrhöz.
A kereskedő a cserére vonatkozó igényemet valamennyi alkalommal elutasította, arra hivatkozással, hogy garanciális kötelezettségének folyamatosan eleget tesz, és számomra csereutót biztosít. A kereskedő hivatkozott továbbá arra, hogy a csere teljesítése aránytalan többletköltséggel járna számukra a hiba kijavításához képest figyelembe véve azt is, hogy részemre csereautót biztosítanak.
Az importőr válaszában tájékoztatott arról, hogy szerződéses kapcsolat közöttem és kereskedő között áll fent, így jótállással és szavatossággal az kereskedő tartozik. Ugyanakkor az importőr elmondta, hogy az esetet alaposan megvizsgálta, az eset rendezése végett kapcsolatba lépett a kereskedővel, akit felkért az ügy Ford irányelvei szerinti kezelésére. Az nem derült ki, hogy egy ilyen esetben miről szólnak a Ford irányelvei, mindenesetre a cserére vonatkozó ismételt kérésemet a kereskedő ismételten elutasította.
Az autó kapcsán a kereskedő 4 (!) hét elteltét követően jelzett a hiba kijavításáról (hogy pontosan mit javítottak, arról a mai napig nem kaptam információt) és felszólított az autó 2 munkanapon belül történő átvételére. Jelezte azt is, hogy az általa megadott határidőt követően napidíj ellenében tárolja és őrzi az autót.
Az autót nem vettem át, cserére vonatkozó igényemet ismételten, jogi képviselőmön keresztül erősítettem meg.
Én más márkát, típust, kereskedőt választani aktuálisan most nem tudok, de a fenti eset tanulságait azért is foglaltam össze, hogy információval szolgáljon mások számára is.
Az ügyvédi felszólítást követő további fejleményekkel a későbbiekben még jelentkezem.

Hibalista

- Automata váltó gyártási hibával.

Ide hordtam szervizbe

Ford Petrányi - Budaőrs

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2019
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 8700
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Jetta Következő autója?
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (0.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2018 (2021)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)