Elefántfóka
Szöveges ítélet
Külföldön élünk, hosszú autópályázásra is alkalmas családi autót kerestünk, ami gazdaságosan fenntartható. Dízel, német márkák elvi okokból kilőve. Így a kompakt kombik közt kezdtem keresgélni. Mivel eddig is (1. generációs) Focust hajtottam, rögtön feltűnt és meg is tetszett az új modell. Egy ideig vacilláltam közte és a Honda Civic közt, de a praktikus szempontok mind a Focus mellett szóltak. Nem bántam meg a választást.
Jókorára nőtt az első generációs Fókához képest. Elsőre hatalmasnak éreztem, más is nézte már Mondeónak. A kombi forma jól áll neki, arányos és kifejezetten sportos a külseje. Alacsony a kocsi, pedig ez még nem is az 1 centit ültetett ST. Ennek hátránya, hogy a mélyen lévő ülések kicsit nehezítik a ki-beszállást, egy alvó kisgyerek hátsó ülésről kiemelése pedig kihívás a derekamnak. De ha már bent ülünk, hatalmas a tér és a kényelem elöl-hátul. Egyedül a vezetőülés könyöktámasza lehetne jobb kialakítású, néhány óra vezetés után inkább rááll a kezem a 10 óra 10-es kormánytartásra. A csomagtér óriási és remekül pakolható. Már-már elszégyellem magam, amikor ezt is sikerül megtölteni.
A mérete ellenére jól manőverezhető a kocsi. Sokat segít a széles látószögű tolatkamera. Ez nagyon kell is, mert kicsik a hátsó ablakok, gyerekülésekkel nagyok a hátsó holtterek.
A 150 LE-es Ecoboost motor fürgén mozgatja az autót. Csurig megpakolva, 3 bringát szállítva is tartja a lépest az Autobahnon, ha kell. Kellemesen brummog, de stop-start használatakor érződik némi vibráció és vartyogás. A váltó, futómű a Focus hagyományaihoz méltóan remek.
Az elektronika jól teszi a dolgát, a head-up display különösen hasznos kiegészítő (pl. az autó navigációja ide is kivetíti az útmutatást). Az adaptív tempomattal még szokjuk egymást, az M7-esen inkább kikapcsolom, de a Lajtától nyugatra, nyugodtabb forgalomban jól beválik. A sávelhagyás-jelző és a táblafelismerés többnyire pontosan lát, bár előfordult, hogy Budapest belvárosában 130-as sebességkorlátozást jelzett. Szép lesz egyszer az önvezető autó, de hosszú még az út odáig... Két furcsaság: egyrészt a sávtartó automatika csak automata váltóval kapható (az enyém kézi, így ezt nem tudtam tesztelni). Másrészt felengedett gázzal jobban gyorsul a beállított sebességhez, mint padlógázzal. A (fél)automata parkolás poénnak jó, de a radar kicsit lassan találja meg a szabad helyeket, én inkább hanyagoltam.
A beépített navigáció közepes, néha bevitt már zsákutcába vagy nagy elkerülhető dugóba. Viszont működik a fedélzeti tableten az Android Auto, ha a telefonra sikerül felügyeskedni.
Összegezve, ez egy jól eltalált autó, kényelmes, jó vezetési élményt ad, a kevés hibájával pedig együtt tudok élni. Ha megbízható marad, sok boldog évet tölthetünk együtt.
Hibalista
- Egyelőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Ford Vanspringel, St. Gilles
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus Mk 1 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
