A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2018)

Focus 1.5 TDCi 120 LE, Titanium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Eddig megérte az árát

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem?

Eddig főleg BMW-vel jártam (a BMW hat hengeres motor nélkül nem igazán BMW - szerintem), de az élethelyzetem úgy alakította, hogy keresnem kellett megoldást arra, hogy a horribilissá alakult üzemanyagköltségemen faragjak. Érthetően: eddig évente maximum 10 ezer kilométert autóztam, általában kényelmes tempóban, így a fogyasztásom átlagosan 7,5 l/100 km körül alakult. De pörgősebb lett az életem, ezáltal a tempóm, és az éves futás teljesítmény is felduzzadt évi 60-70 ezer kilométerre. Ami azt eredményezte, hogy a 8,7 l/100 km lett az átlagos fogyasztásom.

Ekkor érlelődött meg bennem a gondolat, hogy amíg nem vagyok kőolaj mezők boldog, és büszke tulajdonosa, addig muszáj vagyok az életemből ezt a költségdeficitet száműzni.
Elkezdtem tehát az alacsony fogyasztású, de a 12 éves full extra 530D felszereltségét tudó gépjárműveket keresni. A használtautókat viszonylag rövid idő alatt kizártam.
Mivel erre a történetre maximum 6 millió jó magyar forintom állt rendelkezésre, ebben az árkategóriában, és a kívánt felszereltséggel, mérettel, fogyasztással pillanatok alatt szűkült a kör.
Versenyben maradtak az olaszok, a franciák, a románok, a Ford Focus MK3, az Opel Astra K, és a Skoda Octavia.
Olaszt, franciát, románt köszönöm, de nem. Magyarázat röviden: Ferrarira még nincs pénzem, az utóbbi két nemzettel kapcsolatban a világtörténelem részletes ismerete miatt komoly alapelvem (ellenszenvem?) alakult ki, úgy, hogy köszönöm, de tényleg nem.

Skoda Octavia - árban belefértünk volna nagy nehezen a sedannal, de a kombi változattal sajnos nem, a felszereltségig nem jutottunk el.
Opel Astra K - a probléma megegyezik az Octavianál tapasztaltakkal, ráadásként körülöttem igen nagy futásteljesítménnyel használják őket, és finoman fogalmazva nem teljesen elégedettek.

Így maradt a Ford Focus MK3 - megkaptam kombiba, Titanium felszereltséggel, jóval a 6 milliós összeg alatt, és utolsó de legfontosabb szempont, hogy a környezetemben ezt is használják, nem is kicsit (cégautóként ütve-vágva), bőven 150 ezer kilométer felett járva már, még panaszmentesen.

Elmeséltem az autó hozzám kerülésének a történetét, azt gondolom tanulságos mindenki számára.

Így már érdekesebb lehet a hosszú felvezetés után, ha pár sort magáról az autóról is megejtek.

Ford Focus MK3 2018, 1.5 TDCi, 120 LE, 6 seb. manuál, Titanium felszereltség.

11.000 km -t mentem eddig vele. Finoman fogalmazok, ha azt írom, hogy lendületesen, szóval haladok na. :) A fogyasztása az utóbbi 5-6 ezer km alatt nem mozdult el az 5,7 l/100 km -s adatról. Tehát azt kell mondjam, ha nem rohannék állandóan, ezt simán 5 liter alá lehetne szorítani. Az egész autó egyben van ("mégjó :)" ), minden ott van ahol lennie kell. Megyek vele az összes típusú úton napi 350 km -t, de végig kényelmes, nem fáj a hátam, elférek benne (193 cm, 95 kg), és mögém is kényelmesen befér egy átlagos (180 cm, 75 kg) ember, aki jókat alszik. :) Eddig kétszer lefagyott az android, de ennyi számomra még a tűréshatáron belülre esik. Kifejezetten haladós az autó, mondom ezt úgy, hogy egy BMW 530D -ből (231 LE, 505 Nm) ültem át ebbe.
Tehát zárva az első fejezetet azt tudom mondani, hogy eddig elégedett vagyok az autóval...

Folytatás később...

Hibalista

- Eddig minden "patika".

Ide hordtam szervizbe

Ford Petrányi - Kerepesi út: Gyorsak, precízek, minden OK volt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 530D Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2018 (2021)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)