Eddig megérte az árát
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem?
Eddig főleg BMW-vel jártam (a BMW hat hengeres motor nélkül nem igazán BMW - szerintem), de az élethelyzetem úgy alakította, hogy keresnem kellett megoldást arra, hogy a horribilissá alakult üzemanyagköltségemen faragjak. Érthetően: eddig évente maximum 10 ezer kilométert autóztam, általában kényelmes tempóban, így a fogyasztásom átlagosan 7,5 l/100 km körül alakult. De pörgősebb lett az életem, ezáltal a tempóm, és az éves futás teljesítmény is felduzzadt évi 60-70 ezer kilométerre. Ami azt eredményezte, hogy a 8,7 l/100 km lett az átlagos fogyasztásom.
Ekkor érlelődött meg bennem a gondolat, hogy amíg nem vagyok kőolaj mezők boldog, és büszke tulajdonosa, addig muszáj vagyok az életemből ezt a költségdeficitet száműzni.
Elkezdtem tehát az alacsony fogyasztású, de a 12 éves full extra 530D felszereltségét tudó gépjárműveket keresni. A használtautókat viszonylag rövid idő alatt kizártam.
Mivel erre a történetre maximum 6 millió jó magyar forintom állt rendelkezésre, ebben az árkategóriában, és a kívánt felszereltséggel, mérettel, fogyasztással pillanatok alatt szűkült a kör.
Versenyben maradtak az olaszok, a franciák, a románok, a Ford Focus MK3, az Opel Astra K, és a Skoda Octavia.
Olaszt, franciát, románt köszönöm, de nem. Magyarázat röviden: Ferrarira még nincs pénzem, az utóbbi két nemzettel kapcsolatban a világtörténelem részletes ismerete miatt komoly alapelvem (ellenszenvem?) alakult ki, úgy, hogy köszönöm, de tényleg nem.
Skoda Octavia - árban belefértünk volna nagy nehezen a sedannal, de a kombi változattal sajnos nem, a felszereltségig nem jutottunk el.
Opel Astra K - a probléma megegyezik az Octavianál tapasztaltakkal, ráadásként körülöttem igen nagy futásteljesítménnyel használják őket, és finoman fogalmazva nem teljesen elégedettek.
Így maradt a Ford Focus MK3 - megkaptam kombiba, Titanium felszereltséggel, jóval a 6 milliós összeg alatt, és utolsó de legfontosabb szempont, hogy a környezetemben ezt is használják, nem is kicsit (cégautóként ütve-vágva), bőven 150 ezer kilométer felett járva már, még panaszmentesen.
Elmeséltem az autó hozzám kerülésének a történetét, azt gondolom tanulságos mindenki számára.
Így már érdekesebb lehet a hosszú felvezetés után, ha pár sort magáról az autóról is megejtek.
Ford Focus MK3 2018, 1.5 TDCi, 120 LE, 6 seb. manuál, Titanium felszereltség.
11.000 km -t mentem eddig vele. Finoman fogalmazok, ha azt írom, hogy lendületesen, szóval haladok na. :) A fogyasztása az utóbbi 5-6 ezer km alatt nem mozdult el az 5,7 l/100 km -s adatról. Tehát azt kell mondjam, ha nem rohannék állandóan, ezt simán 5 liter alá lehetne szorítani. Az egész autó egyben van ("mégjó :)" ), minden ott van ahol lennie kell. Megyek vele az összes típusú úton napi 350 km -t, de végig kényelmes, nem fáj a hátam, elférek benne (193 cm, 95 kg), és mögém is kényelmesen befér egy átlagos (180 cm, 75 kg) ember, aki jókat alszik. :) Eddig kétszer lefagyott az android, de ennyi számomra még a tűréshatáron belülre esik. Kifejezetten haladós az autó, mondom ezt úgy, hogy egy BMW 530D -ből (231 LE, 505 Nm) ültem át ebbe.
Tehát zárva az első fejezetet azt tudom mondani, hogy eddig elégedett vagyok az autóval...
Folytatás később...
Hibalista
- Eddig minden "patika".
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi - Kerepesi út: Gyorsak, precízek, minden OK volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 530D | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
