A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1,6 TDCI 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Valaha volt álom

Szöveges ítélet

Életem első új autója. Ennek megfelelően álltam hozzá. Igaz, hogy céges autó, azaz nem nekem kellett rá kuporgatni, vagy a törlesztőrészletet fizetni, de akkor is, nekem nagy dolog volt, vágytam rá és örültem neki. Nemrég adtam le, kifutotta magát, az új autó egy Astra K kombi. Így pár hét távlatában azt tudom mondani, hogy szerettem, jó volt vele, de a helyén kell kezelni. A K Astra sokkal jobb autó - ha valakinek van olyan dilemmája, hogy a K Astra, vagy a faceliftelt Focus, akkor ne habozzon az Astrat választani.
Szóval a Focus. Trend felszereltség, minimális extrával: ülésfűtés, kétzónás klíma, könyöklős középkonzol, kihangosítós autórádió. Őszintén szólva szerintem ennél több nem kell. Na jó, egy tempomat még jól jött volna, de más semmi. Az 5 ajtós karosszéria kellően kompakt, jól belátható és jól manőverezhető, parkolással, fordulással sosem volt gondom. Az ízlés egyéni dolog, de nekem tetszett, tetszik még ma is, szerintem jól eltalált, arányos forma. 178 centi vagyok, én nagyon jól elfértem benne, kifejezetten tetszett a bunker szerű hangulat, a vastag középkonzollal. Autós újságíróknál divat volt fikázni ezt a középkonzolt, merthogy sok a gomb rajta, de nekem ösztönszerűvé vált a használata, volt olyan hónap amikor 7-8000 kilométert is mentem vele, és hát szerintem akinek ez néhány óra együttlét után is bonyolult az vegyen egy riksát inkább, vagy járjon gyalog.
Ülések kényelmesek, hosszú távon is jól tartanak. A leghosszabb utam Basel - Budapest volt, 1170 km 11 óra alatt, és nem éreztem, hogy gond lenne az üléssel, tette a dolgát és én is friss maradtam benne, amennyire egy ilyen úton lehet.
A beltérről elmondató, hogy az autó általános összeszerelési és anyagminősége jó. A végére sem bomlott meg a feng shui, ugyanolyan masszívan állt benne minden mint új korában. Kopásnyom csak a kormányon, a többi elem egy kiadós takarítás után tényleg újnak tűnik. A kétzónás klíma kijelzője hajlamos karcolódni, de más semmi. Hogy ne legyen tökéletes a dolog, az ajtóban és a B oszlopban a biztonsági öv magasság állítója körül valami az elejétől kezdve zörgött, hidegben. Melegben nem. Illetve a középkonzol is nyöszörgött picit, ha nekifeszítettem a térdemet, de nem kellett feszülni és meg volt oldva a dolog.
Ezen kívül még a kalaptartó egyik beakasztója adta fel, menet közben valahol kiszakadt.
Tároló rekeszekkel meg voltam elégedve, ajtó zsebekben 1,5 literes palackok is elfértek, kesztyűtartó, könyöklő alatti üreg is jó méretű - ebben pl. veri a K Astrat. Volt második generációs Focusom is, ahhoz képest nagyon csendes, és úgy általánosságban is az szerintem. 140 fölött viszont zajos.
Kormány fogása jó, az autó irányíthatósága szerintem kiváló. Futóműve nekem ideális volt, nem túl feszes, de határozott, jóindulatú, mindig érezhető volt, ha a határ közelít, és akkor is jóindulatúan kezelhetően mozgott.
Ha már futómű, összesen kétszer kényszerültem a szükség pótkereket használni. Könnyen cserélhető, és ugyan max 80-al használható, de én hazajöttem vele külföldről kétszer is, és hát 110-el sem volt vele gond. Többel nem mertem jönni - lehet valaki most felhúzza magát, hogy ez is felelőtlenség, de szerintem jöjjön haza Grazból meg Münchenből ő 80-al. Egyébként egyenesfutásban nincs vele gond, kanyarokban kell ezzel a pótkerékkel vigyázni, mert nyilván nem ott van a tapadáshatár ahol az ember megszokta, és az tud mókás lenni. És az is egy jó dolog, hogy a modern gumikkal az ember már nem hal meg egy defekttől, a második kb. 150-160 közötti tempónál történt, bal hátul, és igazából csak a hangjából vettem észre, hogy valami nem stimmel, egy rántás sem volt.
A motor nekem kicsit iszákosnak tűnik. 1,6 liter, 115 ló, 6,5 literes fogyasztás sok szerintem. Persze lehet azt mondani, hogy a lábam a hibás, de kettővel azelőtt egy 2 literes Skoda Octaviám volt, 140 lovacskával, és az nem evett ennyit ugyanazzal a lábbal hajtva. Szóval nekem valahogy nem fér a fejembe, hogy a jogszabályoknak való megfelelésen kívül bármi haszna is volna a gyenge motoroknak: az új autómban a 136 lovas 1,6-os motor van, azzal 5,8 körül járok. Minden érték klímával értendő. De nyilván azért a láb is számít, a cégnél van olyan kolléga, aki ugyanezzel az autóval 1 literrel kevesebbet fogyasztott, de ő valószínűleg a többi autómon is megspórolta volna azt az egy litert, szóval arányaiban még mindig a Focus lenne az iszákosabb. Sokszor szállítottam tetőn kerékpárokat, akkor inkább 8-8,5 liter körül fogyasztott. Általában két autóval jártunk egy barátom V40-es Volvójával és az én Focusommal. Ez a Volvo a Focus testvére, és ugyanúgy 1,6-os motor volt abban is, mégis kb 7-7,5 literrel elment, ugyanannyi bicóval a tetőn.
Sebváltó 6 fokozatú, manuális, nagyon jó, pontos, szerettem a fémes kattanását, ez is jobb mint volt mint a K Astráé. És ugyan ez az írás nem a K Astráról szól, de fontosnak tartom kiemelni, hogy ennek a Focusnak igenis vannak dolgai, amivel még az év autójánál is többet mutat.
Hátsó helykínálatról nem tudok nyilatkozni, van, de én nem ültem hátul soha. Két személynek szerintem hosszú távon is ok, de hárman is el lehet lenni. A csomagtartó viszont még szükség pótkerékkel is pici, én mindenkinek a kombit ajánlanám, akkor is ha azt gondolja, hogy nem lesz rá szüksége. De lesz, és ha csak évente egyszer kétszer kell, már szívás. Ledöntött hátsó ülésekkel persze az 5 ajtósban is el lehet férni hátul, illetve hátsó sorban van osztott dönthetőség, 1 hátsó utassal lehet csomagot is szállítani.
A hibákról. Az első 88000 kilométeren semmi gond nem volt. Aztán 1 héten belül kiégett a két tompított meg az egyik távolsági fény. Az izzók cseréje után többé nem volt gond. 102000-nél Debrecenben a service immediately felirat kíséretében megállt az autó, és a diagnózis turbó csere lett. A Budapestre trélerezés nem egy kellemes emlékem, de a javítás után minden rendben van. A kuplunggal annyi a gond, hogy dombon fölfele induláskor iszonyat hangosan nyikorgott az utóbbi időben, szerintem előbb utóbb lesz ott valami gond.
A leggyengébb pontja viszont a biztonság. Egyszer feltörték. A rendőrök szerint a Fordok alapvetően vagy 10 éve - és itt most a rendőrt idéztem - ugyanazzal a társzerkezettel vannak szerelve, Fiestától, Mondeoig, és az egyszerűen törhető, elég egy csavarhúzó, és azzal is el lehet törni a zárszerkezetet. Kívülről csak annyi látszik, hogy a kulcslyuk ki van kicsit tágítva. Állítólag - megint a rendőr szerint - ugyanígy indítani is lehet, és már viszik is. A zárszerkezetet a céges szervíz kb. 20.000 forintért cserélte a flottakezelő elmondása szerint, szóval az igazából nem tétel, de a két napszemüvegem ami eltűnt belőle az azért fájt. Szóval Focusban ne hagyjanak értéket, és legalább egy sebváltózárat szereltessenek bele. És tartsák tisztán az autót, mert az enyém elég poros volt kívül belül egy nagy út után, és poros felületről nem tudnak ujjlenyomatot venni, akkor sem ha amúgy hagytak nyomot az elkövetők.
Mindent összevetve szerintem egy jó autóról van szó. Jobbára ketten utaztunk benne, kevés cuccal, így normális határok között kellően dinamikus, előzéseket is be lehet vállalni vele. 4 év alatt egyszer hagyott az út szélén, ez szerintem belefér. Az is biztos, hogy a 21-ik század első évtizedének terméke, mostanra minőségérzetre a konkurencia már lekörözte, de strapabíró, jól összerakott, átgondolt autó, soha rosszabb ne legyen. Boldog voltam vele, de cseppet sem bánom, hogy tovább léptem.

Hibalista

- Turbó - 101000 km-nél - Kuplung - nem romlott ugyan el alattam, de sztem hamarosan cserélni kell, mert nagyon durva hangja van - Klíma hűtő - ez igazából nem magától ment tönkre, hanem bekapott egy kavicsot, de talán az is infó, hogy a klíma hűtő be tud kapni egy kavicsot...

Ide hordtam szervizbe

A szerviztapasztalat céges autó lévén nem releváns.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 155000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra H Következő autója? Astra K
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)