Szürke Fóka
Szöveges ítélet
Újonnan vásárolt, Technology felszereltséggel, ami bőven elegendő a mai elvárásoknak, igényeknek. Fűthető/elektromosan behajtható tükrök, fűthető ülés, szélvédő és ablakmosó fúvókák, így télen nem kell kapirgálni vagy attól félni, hogy a szélvédő mosó folyadék "beköt" a rendszerbe. Digit klíma, led lámpák, parkradar, elektromos ablakok elöl/hátul, melyek mindegyike automata le és fel is. Utóbbit nagy becsben tartom, mert mostanság ez már nem mondható el az újonnan forgalomba kerülő autókról, ha csak nem prémium márkáról van szó. Az autó saját maga képes beparkolni, ha van elegendő helyünk párhuzamosan vagy merőlegesen is.
Karosszéria: 5 ajtós, ferde hátú. A design elfogadható, a hátsó "nyalóka" lámpák nem igazán szépek, de az elődhöz képest arányosabbak. A motorháztetőn érezni, hogy nem spóroltak az anyaggal, bár oldalról az első ajtókon alig észrevehető 1-2 gyári "hullám" van és a festés sem mondható kifogástalannak. Az ajtók csukódása nem kimondottan finom, nem méltó egy 5 millás autóhoz. A beltérben az anyagok minősége változó, sajnos az összeszerelés minőségével vannak gondok, főleg a szélvédő 2 oldalán futó műa.panelek illesztése és rögzítése kifogásolható. Apró zörgés is van innen-onnan, főleg télen hidegebb időben. Az ülések kényelmesek hosszú távon is, hátul lehetne nagyobb lábtér. A középkonzol széles, engem kicsit zavar, pedig nem vagyok nagy darab. Csomagtér közepeset érdemel, nagycsaládosok biztosan nem ezt fogják választani. Teljes értékű pótkerék a csomagtérben.
Motor: Hagyományos 1.6 benzin, turbó nélkül, 125LE. 3500f/min-ig semmi nem történik, ott éled fel és kezd húzni, de érezni, hogy ezt a motort is megfojtotta a szigorú emisszió, így csodára ne számoljunk, 5500f/min fölé nem érdemes forgatni. Ez a motor "kimegy a világból", megbízható és városon kívül takarékos (5,5/100km 90-100km/ó sebességgel). Nyugodt autózásra való, ficánkolni nem ezzel fogunk! Ami zavar benne az a tolakodó, öblögető hangja, ami valószínűleg a tűzfal felőli gyenge zajszigetelés miatt lehet. Mindazonáltal autópálya tempónál azért nem mondható zavarónak a szél és motorzaj.
Váltó: Nem igazán kapcsolható finoman, főleg a hátramenet. A fokozatok kiosztása 1-3.-ig ok, a 4.-ik elmegy, az 5.-ik túl hosszú. Összességében jó átlagos.
Futómű: Kiváló. A kasztni még forszírozott kanyarvételnél sem dülöngél, ugyanakkor nem rázza szét a vesénket.
Kormányzás: Rendben van, az útról megfelelő visszajelzéseket kapunk, az autó pontosan vezethető és tartható az úton, nincs túlzott szélérzékenység sem.
Fék: elöl és hátul is tárcsa, elől hűtött. Nagyon jól fognak, jó a nyomáspont és érzékenység.
Tengelykapcsoló (kuplung): Finoman működik, jó a fogáspontja, hidegen hajlamos a rángatásra.
Ami nem tetszik: A nappali menetfény alapból kapcsolva van a motor indításakor, viszont a fényszóró bekapcsolásakor a műszerfalon csak 1 jelzőlámpa gyullad ki, de ha ránézünk, nem egyértelműen állapítható meg a jelzőlámpa alapján, hogy a helyzetjelző van-e bekapcsolva vagy a fényszóró ezért a kapcsoló állását kell figyelnünk. Az oldalsó levegőterelő, mely az első ablakok elülső-alsó sarkára fúj nem kimondottan hatékony, főleg télen fagyáskor. Tanksapka nem zárható. Hangos motor. Drága szerviz.
Ami tetszik: Városon kívül jó fogyasztás. Megbízható motor és elektromos rendszer. Nagyon jó ár/érték arány.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Auto-Nexus Veszprém.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Ford Tapolca.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
