A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.6 Ti-VCT 125LE 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Szép, és sportos "Piroska"

Szöveges ítélet

Karosszéria:
Ami mindenkinek elsőre feltűnik, hogy szép. Különösen az általunk választott Red Candy (piros gyöngyház) fényezéssel. Sportos, még is van benne egyfajta elegancia is. Aztán jobban szemügyre véve szembeötlik az autó legnagyobb gyengesége. A Ford bizony a karosszéria elemeken spórolt a jó ár érdekében. Egyenlőtlen, és meglehetősen nagy hézagok. Az elemek nem futnak síkba egymással. Pl. a lámpatest kilóg a karosszériából. Szinte minden egyéb márkának jobbak az illesztései. A kereskedésben sem láttam két teljesen egyforma Focust. Ez csalódás volt, de rögtön le is szögezném, hogy egyéb minőségi hibát nem találtam az autón. Azonban ezek ellenére is a szerelési minőség jó. Nem zörög, nem nyikorog semmi. Az ajtók nagyon finoman nyílnak. A csukódás sem rossz, de azért az nem mintaszerű. Kicsit fékezi az ajtókat a beépített élvédő. Ez a szerkezet mechanikusan mozog nyitáskor, és záráskor. Emiatt egy hangyányival erősebb „csapást” igényel.
Belső tér:
Sokaknak tetszik, és sokaknak nem. A média elterjesztette az űrhajós jelzőt, ami beivódott a köztudatba. Én természetesen azok közé tartozom, akiknek tetszik. A kezelőszervek kézreesnek,és finoman működnek. A középkonzolon lévő médiaegység is nagyon könnyen kezelhető. Nem értek egyet azokkal, akik túl bonyolultnak találják. Könnyedén kiválasztható az üzemmód. A számbillentyűk a rádió memória helyeit is jelentik, valamint, telefonként is funkcionál. Ültem már néhány olyan ultramodern autóban (sok félét vezetek a munkahelyem révén), amiben szinte mindent az érintőképernyőn, menüből lehetett kiválasztani. Mérnök vagyok, de még így sem volt egyszerű. Had ne mondjam mellesleg, hogy mennyire balesetveszélyes a menüben kotorászni. Az általunk választott Technology felszereltséghez hangvezérlés, és telefonkezelés is járt. Hát ez jó lenne ha... Jó lenne akkor, ha nem csak angol nyelven tudna. A főbb funkciók, még csak elmennek, de például a telefonkönyv kezelése borzalmas. A bonyolultabb magyar neveket egész egyszerűen nem érti meg. Így felejtős a csupán hanggal indított hívás. Amúgy a minőség nagyon jó. Kiválóan kezeli a telefonokat, jó a kihangosítás. A másik fél is megfelelő minőségben hall bennünket. Másik gyengeség, hogy a rendszer az utasításait is angolul mondja. Ez nonszensz. Azt a ~tíz mondatot, amit egy fajból illik kivennie a szoftvernek; igazán lelehetett volna fordítani magyar nyelvre is. Nagy hiányosság!!! A hangminőség teljesen elfogadható. Nem tartozik a legjobb hangú autó hifik közé, de átlagos igényeknek teljesen megfelel. A menüben nagy részletességgel konfigurálható egyébként.
A kétzónás automata klíma (szellőztető rendszer) remekül teszi a dolgát. Finoman, de határozottan dolgozik. Csak olyan erővel fújja a levegőt, ami feltétlenül szükséges. Az utastér hamar eléri a megfelelő hőmérsékletet.
Az ülések sportosan kényelmesek. Aki a lágyabb üléseket szereti, annak nem jön be, de aki a sportosat, az élvezni fogja. Magas ember lévén tapasztalom, hogy a combrészt nem támasztja megfelelően a vezetőülés. Ezt leszámítva hosszabb úton is kényelmes. Hátul közepes a lábtér. Mögöttem már szintén magas felnőtt nem igazán fér el. Két gyermekünk van. Négyen azonban kényelmesen elférünk. Ami kritikát érdemel, az az anyósülés oldali tér. Megdöbbentően kicsinek érzem. Még egy kisebb kategóriájú autóban is találhatunk nagyobb kínálatot. Rövid, és keskeny a lábtér. A középkonzol oly mértékben van jobbra húzva, hogy lecsökkenti a teret. Cserében a vezetői hely nagyon jó viszont.
A csomagtér meglepően nagy. Előtte egy Opel Astra G autónk volt, aminek legendásan nagy a csomagtere. Lemérve mindkettőt, az alapterület szinte pontosan ugyanakkora. Az igaz ugyan, hogy a teljes térfogat kisebb, viszont a mindennapokban az alapterület számít. Ez a tapasztalatom. Gondoljunk egy bevásárlásra. Nyaralni meg csak egyszer megy az ember évente. Itt számít a teljes térfogat.
Összességében aki a nagy tereket szereti, az vegyen továbbra is Octaviat. Aki viszont a sportos, és modern belteret szereti, annak nyugodt szívvel ajánlhatom.
Futómű:
Kimondottan sportos. Remekül fekszi az utat, a kanyarokat simán, kis oldaldőléssel veszi. Jó gumit igényel. A nyári abroncsokkal teljesen szuper, a téli gumikkal érezhető kúszása van, és túlkormányzott is. (Ez a gumi hibája, rossz körülmények között a trakció is gyenge. Nyárival minden OK.) Olyannyira jó, hogy nehezen érezni a határokat. A vezetőt túlzásokba is kergetheti, ha nem vigyáz. Talán éppen ezért, a komfort sajnos nem jó. Rossz minőségű utakon ráz. Tompítottan ugyan, de egyértelműen ledobolja az útfelületet alattunk. Aki a komfortot részesíti előnyben, ne válassza ezt az autót. Jó úton a futás azonban tökéletes. Nagyon csendes. Nincsenek futómű zajok. Ez egyébként rossz útra is igaz.
Motor, erőátvitel:
A motor 1.6 Ti-VCT 125LE egyszerűen remek. Egyre inkább csak turbó motorokat lehet kapni. Én sokat használom az autót városba, így a turbós nem a legideálisabb. Belépő szinten pedig nincsenek elfogadható szívómotorok. Összesen kettőt találtam a piacon. Ezt, és a Suzuki S-Cross 1.6-os motorját. Mindkettő remek. A Ford motorja dízelesen vezethető. 1500-as fordulatnál már a max. 159Nm nyomaték 70,5%-a, vagyis 112Nm rendelkezésre áll. A váltássegéd városban már 1800-as fordulatnál kéri az ötödik sebességet. Az a meglepő, hogy visszaváltáskor el is viszi az autót, rángatás nélkül. (Bejáratás alatt azért nem ajánlatos ilyen alacsony fordulatnál váltani.) Tehát a nyomaték megvan. Az erő viszont csak nagyon magas fordulatoknál jön meg. 3500-4000-nél érzem, hogy igazán húz az autó. Ezzel együtt, nagyon jól lehet vele előzni is. Tehát a motor nem sportos, de hangsúlyoznám, belépő szinten vagyunk! Mutasson valaki jobbat, ha tud! (0-100 10,9s) Megj.: A motor kapható 105LE-ös változatban is. A teljesítmény, és nyomaték görbék szinte teljesen együtt futnak. A gyengébb változatnál a görbék csúcsát egyszerűen szoftveresen levágták. Tehát aki anyagi okokból csak a 105-öst tudja megvenni, normál körülmények között nem igazán érez különbséget. Az ember ritkán pörgeti 5000 fölé az autót. A motor másik jó tulajdonsága a fogyasztás. Kizárólag városban, nekem 7,4-7,5-re jött ki. Egy bejáratós autóval. Országúton 6,7-6,8. Egyetlen rossz tulajdonsága a motornak, hogy nagy terhelésre egy picit morgóssá válik, de az nem lesz akkor sem tolakodó. Mindvégig csendes. 4000-nél jön meg a nagyobb hangja. Országúton 100-as tempónál csak 2500-at forog egyébként. A bemelegedés ultragyors. A műszer szerint, már egy-két perc (max. egy kilométeres szakasz) után üzemi hőmérsékletet jelez. Ezzel egy időben megindul a fűtés is, ami így nagyon jó!
Váltó. Tulajdonképpen nem rossz. Nem a legfinomabb, de abszolút elfogadható. Egész finoman váltható. Amit én észrevettem, hogy több fokozat visszakapcsolása esetén nehezebben talál a helyére. Pl. ötösből hármasba váltás.
Egy érdekes dolog. A gázpedál manapság már mindenhol elektronikus, szoftveresen vezérelt. Itt úgy programozták, hogy a motor ne fulladjon le, sőt, próbálja tartani a fordulatot. Ez váltáskor nagyon remek, mert megkönnyíti a dolgot. A lassabb váltások alatt is a motor tartja a fordulatot. A gond akkor van, amikor lassítunk, és pl. kettesbe kell kapcsolni. Ha a fordulatszám olyan, hogy az egyes még nem megy, de a kettes alsó határán mozgunk, akkor automatikusan gázt ad. Próbálja felpörgetni a motort. Úgy érezni, mintha magától menne az autó. Ez akár meglepetést is okozhat, pl. egy szűk helyre való bejárásnál.
Összefoglalás:
Belépő szinten (4 millió környékén), ár/érték arányban nem igazán van jobb. Árához képest finoman működik, és mint említettem a legjobb motort is kínálja ezért a pénzért. Kompromisszumos a futómű a rázás miatt. Valamint a helykínálat. Ezt mindenkinek, magának kell mérlegre tenni. Nagyon jó kis autó, csak ajánlani tudom!

Hibalista

- Nem volt még műszaki hiba.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)