Racionális szerelem, a legvégső paradoxon
Szöveges ítélet
Furcsán indult kapcsolat a miénk.
Előző autómat szerelemből vettem és bár imádtam, belefáradtam a havonta megcselekedni való javításokba így problémamentesebb, újabb autó után kezdtem nézelődni. (Itt írtam az előzőről amúgy: https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2019/09/22/suzukisbol_lettem_bmw-s/
Céges autónak pár napra kaptam egy 1.6 dízel mk3.5 Focust, ami nagyon megtetszett. A barátaim meg felvetették, hogy miért nem veszek ilyet? Végül is, miért nem? Hahu nyílik, keresem a dízelt, de akkor már legyen erősebb, illetve az sem volna baj, ha valami színe lenne (megőrülök az autóipar és a vásárlók szürkeárnyalat mániájától). Az első tetsző találat egy piros kombi, kissé a többieknél alacsonyabb áron. Másnap már hívtam is a kereskedőt aki elmondta, hogy egytulajos céges autó volt és hogy két éve a telepen áll, mert piros autó senkinek sem kell (igen, ilyen hülyék az emberek), illetve mert 4 év alatt beletekertek - rendszeres szervizelés mellett - 185ezret. Tehát azt csinálták vele, amire való.
Pár nappal később már néztük is a kocsit, a BMW-t 4 nap alatt eladtam és már ée is foglaltam. Impulzusvásárolni Alfa Romeót és aliexpresses marhaságokat szokás, én meg nagy hirtelen vettem egy dízel kombit, amit soha nem gondoltam volna, hogy meg fogok tenni.
A kereskedőtől az első utam egy barátomhoz vezetett, ahol kapott azonnal új gyári olajat, szűrőket, vezérlést, vízpumpát, meg még pár apróságot. A felfrissült szerzeményt óvatosan próbálgatva kezdtük gyűjteni a kilométereket. Hamar kiderült, hogy nem melegszik be rendesen az autó csak autópályatempónál, így a röpke konzílium termosztát cserét javasolt, amit hamar meg is ejtettünk, a probléma el is hárult ezzel.
Gyűltek a tapasztalatok, hamar összebarátkoztunk, megtanultam nagyon értékelni a viccesen alacsony fogyasztást (4,6-6,2 között vegyesen, közepesen dinamikus használatban), a kényelmes mégis kanyargásra alkalmas futóművet és a sok-sok új funkciót.
A motor egy igen kellemes darab. Ezek a PSA dízelek mindig is híresek voltak kulturált működésükről, finom teljesítményleadásukról. Nyilván itt sincs kivétel, kellemes, csendes, normális közlekedéshez megfelelően erős. Egy picit nekem még felül mehetne jobban, úgyhogy azt hiszem el fogok érni valamikor arra a pontra, hogy megíratom egy kicsit erősebbre valami tényleg értő emberrel. Így is teljesen jó, de a több jobb :)
A futómű, mint említettem egy kellemes kompromisszum. Rossz úton zseniális, sokáig szépen, semlegesen fordul de a puttonyossága miatt egy kis libbentésre szépen irányba állítja az enyhén, megfoghatóan megcsúszó fenék. Az ESP finoman avatkozik be de a téli hülyegyerek énem nagy fájdalmára nem lehet kikapcsolni. A gyári 16-os kerekekre idén kapott egy szett PremiumContact 6-ost, ami tovább javított a menetdinamikán. A turn-in (van erre magyar kifejezés?) sokkal élesebb, jobban érezhető a kerekek tapadása még a ballonosság ellenére is. Idővel egy 17-es szettet mindenképp szeretnék rá, nagyon kellene a látványnak valami szép könnyű garnitúra. Apró furaság, hogy nagy átlós terhelés esetén hallhatóan ropog picit a bódé, bár menet közben nem éreztem még emiatt bizonytalanságot.
A hely a vezetőülésben nagyon kellemes, pedig szép nagy darab fickó vagyok. Magam mögött már nem ilyen rózsás a helyzet, ott én már nem ülnék végig boldogan sokszáz kilométert, de kisebb emberkék boldogan elüldögélnek azért. Az ülések kényelmesek, a kárpit nem izzaszt, 200e km után nincs még nyoma kopásnak. A csomagtér Jónást nem emlékeztetné a bálna belsejére, de az alapból 490 literből az ülés döntögetésével létrehozott bő 1500 literes barlangban aludtam már egészen jót, illetve a bicajom kerék kiszedése nélkül beesik. Szóval semmi extra, de azért bőven elég.
A forma szubjektív. Ez a generációs Focus megjelenésekor kifejezetten nem tetszett, de szép lassan megszerettem, és bár néha találok még olyan szögeket, ahonnan a számomra ideálisnál bumfordibbnak tűnik, de mindig tetszik a látvány, amikor leparkolás után visszanézek rá. Egyik kedvencem a Titaniumhoz alapban érkező ledcsíkos hátsó helyzetjelző és az nagyobb dízelhez (meg az egyhatté benzineshez) motor mellé járó látható és nem kamu kipufogóvég.
Az extrák terén érdekes elvek alapján pipálgatta a lista tételeit az első használó. A felszereltségi szint mellé sok minden jár, ami kényelmes és jó: fényre sötétedő tükör, keyless start, kétzónás automata klíma, tempomat, deréktámasz a vezetőnek, stb. Rendelős extra a szín, a fűthető szélvédő (a legnagyobb királyság a reggeli kaparászás helyett) és a szintén nem rossz alap hifinél eggyel jobb Sony egység, ami egész tisztességesen szól. De nincs benne radar (majd lesz), nappali menetfény (így itthon az automata lámpának kevés az értelme, de ezt is orvosoljuk rövidesen), illetve nem hajtja be a tükreit és nem is fűti őket automatikusan (amint azt a Bimmer tette, ha esett az eső, vagy hideg volt, az ablakmosó fúvókákkal együtt). Ami benne van, az megbízhatóan, és jól működik, de fura nekem, hogy egy akkor közel 8 milliós, viszonylag új autón ez akkor opciós tétel volt.
Az összkép tehát abszolút pozitív. Ami kissé kevésbé tetszik, az sem fáj, még csak nem is bosszant, épp csak tudomásul kellett venni.
Ez nem egy tüzes, telivér olasz versenyló, vagy egy pusztító német gőzhenger. Ez egy Ford, ami a szememben a józan középút kissé sportosabb irányvonala. Mindig is szerettem a márkát és ez egyelőre csak erősödik.
A kötelék minden kilométerrel erősödik. Jártunk vele szerte az országban, meg egy német -osztrák-olasz kiránduláson pár 2000pluszos hágón, ahol szintén rezzenéstelenül falta a távot.
Nem bántam meg a választásomat, MIP biztosan velem marad egy darabig, max veszek mellé egy MX-5-öst majd ökörködni, ha megtehetem.
Ez egy jó típus, szeressétek!
Köszi, hogy végigolvastad az agymenésemet, remélem volt benne hasznos infó ;)
Hibalista
- Halványan kopog már a kettőstömegű, így az lassan cserés lesz, illetve soron kívül mindössze egy termosztátot kellett rajta cserélni, mert nem érte el az üzemi hőfokot, csakis autópályán. - Ó, és a kormánylégzsák körüli fémes felület hajlamos felpöndörödni, mert elereszt alatta a ragasztó, ez sajnos az enyémnél is előjött már :(
Ide hordtam szervizbe
Ex-Ford szerelő jóbarátom
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Volvo szerelő jóbarátom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E46 320i Touring | Következő autója? | Talán mellé egy MX-5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
