Legjobb egyliteres
Szöveges ítélet
A három henger hangját meg kell szokni, de amúgy egy nagyon jó motor, azért a 125 LE-vel már elég dinamikusan lehet közlekedni, egy előzés sem gond neki. Nagyon pörgetni nem érdemes, 5000-nél már fogy az ereje, cserébe 1500-tól már elég nyomatékos.
Fogyasztása dinamikusan közlekedve autópályán és városban 7,2L körül, csak országúton 80-100-al 5,5L . Német pályán 12-13L, 160-180-as utazó mellett. Ennél sokkal többet nem bir, 220-at csak lejtőn tudja :)
A Titaniumhoz adott emelt oldaltartású ülések kényelmesek, 1200km vezetés után is jókedvvel szálltam ki belőle. 190cm-el is elég hely van elöl, azért magam mögé már nem férnék be.
A futóműve kategóriájában bajnok, a könnyű motor miatt kevésbé hajlamos orrtolásra. Az kormány az elektromos szervóval elég jó visszajelzést ad az útról.
Kiégett izzóra figyelmeztet a fedkomp, utánfutó és lakókocsinál is külön izzóra lebontva, akár menet közben is.
A kulcs nélküli bejutás és indítás kényelmes, egy feltörési kísérlet miatt az egyetlen kulcsos zár is vakdugóra lett cserélve. A merülő elemre szerencsére előre figyelmeztet.
A kalaptartója sajnos merev és nem túl masszív. A hátsó lehajtható kartámasz lehetne egyben rakodónyílás is. Az ambiens fényt viszont jól eltalálták.
Az ellenkező irányból törlő ablaktörlő nagyon jó, ellenben az ablakmosó hatékonysága nem tökéletes, főleg pályán jöhetne több belőle.
Jégen szépen kontrolláltan lehet vele csúszkálni.
Aszfalton kívül is használható, Albániában Thethibe vezető hágón át 30km-es, csak terepjáróval ajánlott utat is sikeresen teljesítette oda-vissza.
Kisebb úthibákat jól csillapítja, azért nagyobb kátyúk vagy fekvőrendőr fel tud ütni sajnos.
Hibalista
- Turbóról a tartályba menő hűtővízcső gyárilag gyenge konstrukció, nekem csak szivárogni kezdett és garanciában kicseréltek egy jóval vaskosabbra, másnak volt, hogy eldurrant menet közben. - Ezt leszámítva csak kötelező szervizen volt. - Olajat nem eszik, talán kicsit csökken a szintje 20000km alatt, de utántölteni soha nem kellett. - Izzókat sem fogyasztja, tompitott 1 pár/év (Osram), de az mindig megy, ezt leszámítva most 4 év után kiégett egy helyzetjelző. Az izzócsere egyszerű: lámpatest 2 csavarral ki, izzó ki/be, vissza.
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Q3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
