Keveréke a németes precizitásnak és a franciás nemtörődömségnek
Szöveges ítélet
Használtan vettem, külföldi (FR) importból, 57k km-el, amely érték hosszas kételkedésemre mégis valósnak bizonyult egy 130 pontos ellenőrzés alapján. (A gépjármű még most is új hatású kívül-belül, pedig a 4. évét tapossa.)
Menetteljesítmény: 1,6 diesel-> mit várjunk tőle? Volt a nyáron nálam 5 napig egy AMG 63 ML, na az erős volt:D A tréfát félretéve, a 95LE pont arra elég, amit egy családi autózásnál elvár az ember. Igazából autópályán érzi jól magát, 140-150-es tempóban is szépen duruzsol: tempomat be, láb hátra, és lehet beszélgetni a rezzenéstelen kaszniban. Városban: mint majd minden diesel, ez is kissé darabos 1-2ben. Mintha elhagyván a 20km/h-t 21-nél rögvest kapcsolni kell a 2-t, de a 2. elhal 19km/h-nál. (Ültem Insigniában is, és uezt csinálja.)
A motorhang is a "jóféléből" való; BMW-nél hangosabb de Opel dieselnél 20-30%-kal halkabb.
Kormányozhatóság: A legendás Focus futómű már nem érezhető ebben a modellben, nem úgy az elődjében (2001. 5 ajtós hatchback 1.4 zetec), amivel sokszor a hajtűkanyarokat is csúszás nélkül vettem be, kétszer olyan gyorsan, mint egy Golf valaha is tudná... de tudom, ez kombi, ami ráadásul jó sokat hízott az évek és generációk alatt.
Beltér: 4év és majd 70k km után is újszerű (ismerősök ha beültek, első kérdésük: ez új autó?) A bőrkormány is pórusos maradt; ülések teljesen gyári állapotúak/illatúak.
Viszont akad pár bosszantó negatívum:
- a hangszórók rezgéscsillapítása zéró, tehát minimál basszuson is rezeg az egész ajtó, mint pauszpapír a vonatablakban. (Listaáron 4,8millióért ez vicc)
- a műszerfal jobb első része is rezeg ha hideg a motor (minimáltechnósok előnyben)
- váltó melletti tárolólukba mit lehet tenni? :D (még egy kinderfigura matricaszeme is kiesik gyorsításnál)
- fejtámla nem buktatható
- kesztyűtartó feleslegesen vesz el teret a lábtól + bármit is tegyünk bele, az előre fog csúszni gyorsításnál, szóval simán daiquirit csinál egy banánból és fél üveg rumból egy Népliget-Deák távon.
- a helykínálat kategóriájához képest szűkös, 187cm-es szálfaként beülve, mögöttem csak a 10 éves kisfiam fér el. (cserébe a csomagtér megfelelő, és jó belmagasságú)
Külső: a fényezés (fekete metál) nagyon németesen tartós, viszont a lemezfelni ásatásokon talált fémeszközöket megszégyenítően rozsdásodik.
Design: nekem kifejezetten tetszik a fenyegető, WRC-re hajazó orr, de a kombi farán még lehetett volna gondolkodni (Insignia, 159, Mazda 6 féleség kicsiben jól állna neki)
Szerviz: mivel nagyon kis távokra használom, ezért azt ajánlotta a szerviz, hogy cseréljek olajat (Castrol Edge) 7-8k km-enként, és pucoljam ki a részecskeszűrőt havi egy autópályázással. Így is teszek, és remélem nem lesz nagy gond sokáig, mert úgy tudom, hogy ennek az 5 literes fogyasztásnak az átka a bonyolultság, ami masszív költségekkel jár, ha elfárad benne "valami".
Összegzés: használtan (3 évesen) nagyon megérte az árát (-50%), de újonnan biztos nincs rendben az ár/érték arány.. mondjuk melyik új autó ér annyit, amennyit az árcédulája mutat?
Hibalista
- Semmi nem romlott el eddig, kizárólag a szokásos szervizelendőkre vittem: fékbetét, olajszűrő, olaj, levegőszűrő.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus 1.4 | Következő autója? | v40 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
