A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1,6 Ecoboost 150LE Titanium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes csalódás

Szöveges ítélet

Kb 10 éve vezettem és túl voltam két szívó benzin japán autón (Corolla & Almera: egyiket sem újonnan vásároltam, szerviz szempontból hihetetlen igénytelen volt mindkettő a szó legnemesebb értelmében, imádtam őket), amikor 2018 tavaszán elkezdtük kinőni a 3 ajtós Nissan-t. Hyundai Elantra és Toyota Corolla (szigorúan sedan 6 sebességes, szívó) nézegetés után egyik multinál dolgozó ismerős mondta, hogy eladják a garancia lejártával könyv szerinti értéken a céges kocsit, nézzük meg, ha gondoljuk. 5 éves, sedan, 1.6 benzin, 6 sebességes, full extrás, baráti áron, márkaszervizben szervizelt. Formára nagyon bejött, előző autókhoz képest kényelmesebb is volt, próbakörön ment, mint a mérgezett egér, cserébe fogyasztása is 7liter alatt. Ezután egy hét gondolkodás következett, hogy akarunk-e turbós benzines autót. Végül az döntött, hogy mivel mindenképp 6 sebességes kocsit akartam, a versenytársakhoz képest (főleg Elantra) kiszámoltam az éves üzemanyag megtakarítás miként viszonyul plusz alkatrészek árához, és az éves tervezett km futással kalkuláltan 1 + soron kívüli szervíz kijött volna (nyilván nem motorcserével számolva évente). Szóval lecsaptunk rá, el is hoztuk 1 hétre rá.


Amit szeretek benne:

+ vezetési élmény: futóműve kiváló, az "első osztályú" pesti utakat is jól bírja, nem túl kemény, nem túl lágy, azt hiszem erre mondanám, hogy ideális. A motor jól szolgálja ki a kocsit, kis gázadásokkal is korrekten lehet haladni vele, emellett hihetetlen halk ( :) ).

+ fogyasztás: alapvetően elég spórolósan vezetek, de vegyes használat mellet, pályán 130 körüli átlagot tolva hozza az autó a 6,5körüli fogyasztás (nyáron klímával inkább 6,7). Ez nyilván nem a fedélzeti szerinti adat, az 6,2.

+ kényelem: olvastam, hogy sok embernek az üléssel van problémája, én a 195 centimmel nagyon jól el tudok helyezkedni benne, kb 250-300km pálya után válik kényelmetlenné, de ez az előző autókban rosszabb volt.

+ felszereltség: ezt csak azért írom, meg nekem új volt, gondolom a konkurens márkák is tudják ezeket ebben ár kategóriába (spoiler: Toyota nem), de első kocsim, amiben van tempomat, limiter, bluetooth kihangosító, USB bemenet rádióhoz, AUX csatlakozó, kétzónás digit klíma, tolaróradar. Amíg nem volt a kocsimban, úri huncutságnak gondoltam, de a jóhoz könnyű hozzászokni, tényleg hasznosak. Apropó rádió, jók a gyári hangfalak. És hát van még napfénytető meg led díszvilágítás: na ezek viszont oltári baromságok, főleg utóbbi.

+ 6sebességes váltó: maga a váltó is rövid utas, könnyen kapcsolható

+ szerintem jól néz ki, na de ez full szubjektív

És amit nem szeretek benne:

- hátul ülni nekem már kényelmetlen (195centivel), a lábaknak én kevésnek találom a helyet.

- csomagtartót is kicsinek találom (tudom, vegyek combit)

- üzemanyag tank: én kicsinek találom, 700-750 km között már tankolni kell.

- apróságok: sajnos nem annyira "igénytelen", mint a japánok voltak. Olajat mondjuk nem eszi abszolút, de hűtőfolyadékot pl minimálisan fogyasztja. Nem arra kell gondolni, hogy a havi rezsiben fix tétel a Cromax számla, de 1 év alatt 1,5 decit rá kellett tölteni. Mivel volt visszahívás kuplung szoftver frissítés miatt, ha már ott voltam, kértem indikátor tesztet erre márkaszervizben, de kiröhögtek, hogy üzemszerűen fogy ennyi ennél a motornál. Ez is új volt nekem. Másik apróság, hogy a csomagtartó teleszkópja nem emeli ki teljesen a csomagtartót.

(- szervizelés: hát igen, aki k****nak áll...a jó vezetési élmény itt nyújtja be a számlát. Kettős tömegű lendkerék, nagynyomású szivattyúk, turbó és egyéb finomságok. Nem a megbízhatóságát kritizálom a kocsinak, meg nincs negatív tapasztalat (kopp-kopp), ez arra vonatkozik, hogy sok dolog romolhat el az autón, és köztük sok a nem filléres kacat. Ezt csak idézőjelesen tenném hátránynak, csak akkor az, ha ember nem számol vele.)


Összességében nagyon nem bántam meg a vásárlást. Keringenek rémhírek az Ecoboost-okról az interneten (bár inkább az 1.0-ról), én a sovány egy éves tapasztalatom alapján merem ajánlani. Nagyon turbó ellenes voltam, és ha nem tudtuk volna ennyivel olcsóbban megszerezni egy Elantránál, biztos nem ilyet veszünk. Most viszont simán elképzelhetőnek tartom, hogy a következő autó Ecoboost legyen (1.5 Mondeo), hacsak addig nem találják fel az 1,5 körüli, 7literes fogyasztású, szívó benzines, 6 sebességes manuális váltós autókat :)

Hibalista

- túl vagyunk már 2 szemlén (az ecoboos-t 5w20-as olajának ára kicsit elsőre seggre ültetett), kicsit fura számomra, hogy 2 évente cserélni kell fékolajat, de sose legyen nagyobb gondja. 2018-ban kapott új tárcsa/betét párost, kb munkadíjjal együtt 60-ban megállt (Bosch-sal) - - Nem tervezett szerviz: első szemlénél kipróbáltam egy új szervizt, átvétel után 25 km-rel check engine...Vissza megszokott szerelőhöz, nem egészen értettem, mi miatt, de elszállt egyik üzemanyagszivattyú, és magával rántotta az egyik hengert is. Új szivattyú (gyári) + gyertya csere, 100ezer. Tanulópénz, nem keresünk új szerelőt többet :)

Ide hordtam szervizbe

Szülőfalum vidéki szerelőműhelyeKis műhely kevés melóssal, de azok ügyesek. Agyonterheltek, várólista van, de nagyon korrekt áron dolgoznak, és megbízhatóan, munkájukra garanciát vállalnak. Előző autókat is hozzájuk hordtam, a következőket is hozzájuk fogom+++

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Fővárosi szerelőműhelyNem precízen rakták össze kocsit, egy üzemanyagszivattyúm bánta. Egyszer voltam, többet nem megyek.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 128000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Almera 1.5 Acenta Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)