Jól néz ki, de a motor élettartama véges...
Szöveges ítélet
Előre leszögezem, egy ismerősömé a kocsi, viszont az ítéleteket olvasva keveset találtam ami kitért volna a legfőbb típushibára, pedig már a totalcar-on is volt róla cikk, ha jól emlékszem. Előre megelőlegezem, hogy ez a motorcsere.
De előbb nézzük a jó tulajdonságait:
- elegáns megjelenés, szerintem csak a Hyundai-ok állnak hozzá közel ilyen tekintetben, de azok csak később jöttek ki, ezért erős a gyanú hogy a Ford volt az első ezzel a formatervvel.
- alapvetően megbízható autó, legalábbis az első 100 ezer km-en
- praktikus
- a karosszéria jól összerakott érzést kelt
- jó úttartás
- alacsony fogyasztás a méretéhez képest
- gombokkal kezelhető minden -> könnyebb mint egy érintőképernyő
- belső dizájn is nagyon jó
most pedig jöjjenek a rossz tulajdonságok:
- korához képest elavult műszerfal (persze ez lehet a sok gomb miatt is)
- az 1.0 Ecoboost motor. Esetünkben kb. 140 ezer km után adta fel a harcot. Cserélni kb. 2 millióba kerül. Mentségére szolgáljon, hogy kiszámoltam, hogy ha 100 km-enként csak 2 liter benzint takarít meg egy szívómotorhoz képest (teljesen reális), akkor 400 Ft-os benzinárral számolva 1.1 milliót takarítottunk meg 140 ezren, és ez egy minimum érték. Így már mindjárt nem olyan vészes 2 millióért a motorcsere, de még így is húzós.
Azt kell tudni hogy ha bárkinek kb. 2014 előtt gyártott ilyen kocsija van, akkor nagyon indokolt a hűtőrendszert felújíttatni, mert hajlamos elrepedni (ha jól tudom a tartály és a cső is elrepedhet). Ha elreped, akkor motorcsere esélyes, mert beszorulnak a dugattyúk. Elvileg a Fordnak van egy új rendszere erre, ennek beépítése kb. 200 ezer forint, viszont a motorélettartamot jelentősen megnöveli. (ha csak 10 %-al, akkor már visszahozta a pénzt).
Összességében szerintem jó típus, és lehet hogy magamnak is ilyet vennék, mert amúgy meggyőzött. De vásárlás előtt azért érdemes tudni a fent leírtakat.
Hibalista
- A kopóalkatrészeken kívül (olajfilter, lengéscsillapítók, stb.) a motor. - Motorcsere ára kb. 1.5 és 2 millió között
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.7/10) |
