A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.0 Ecoboost 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jól néz ki, de a motor élettartama véges...

Szöveges ítélet

Előre leszögezem, egy ismerősömé a kocsi, viszont az ítéleteket olvasva keveset találtam ami kitért volna a legfőbb típushibára, pedig már a totalcar-on is volt róla cikk, ha jól emlékszem. Előre megelőlegezem, hogy ez a motorcsere.
De előbb nézzük a jó tulajdonságait:
- elegáns megjelenés, szerintem csak a Hyundai-ok állnak hozzá közel ilyen tekintetben, de azok csak később jöttek ki, ezért erős a gyanú hogy a Ford volt az első ezzel a formatervvel.
- alapvetően megbízható autó, legalábbis az első 100 ezer km-en
- praktikus
- a karosszéria jól összerakott érzést kelt
- jó úttartás
- alacsony fogyasztás a méretéhez képest
- gombokkal kezelhető minden -> könnyebb mint egy érintőképernyő
- belső dizájn is nagyon jó

most pedig jöjjenek a rossz tulajdonságok:
- korához képest elavult műszerfal (persze ez lehet a sok gomb miatt is)
- az 1.0 Ecoboost motor. Esetünkben kb. 140 ezer km után adta fel a harcot. Cserélni kb. 2 millióba kerül. Mentségére szolgáljon, hogy kiszámoltam, hogy ha 100 km-enként csak 2 liter benzint takarít meg egy szívómotorhoz képest (teljesen reális), akkor 400 Ft-os benzinárral számolva 1.1 milliót takarítottunk meg 140 ezren, és ez egy minimum érték. Így már mindjárt nem olyan vészes 2 millióért a motorcsere, de még így is húzós.

Azt kell tudni hogy ha bárkinek kb. 2014 előtt gyártott ilyen kocsija van, akkor nagyon indokolt a hűtőrendszert felújíttatni, mert hajlamos elrepedni (ha jól tudom a tartály és a cső is elrepedhet). Ha elreped, akkor motorcsere esélyes, mert beszorulnak a dugattyúk. Elvileg a Fordnak van egy új rendszere erre, ennek beépítése kb. 200 ezer forint, viszont a motorélettartamot jelentősen megnöveli. (ha csak 10 %-al, akkor már visszahozta a pénzt).

Összességében szerintem jó típus, és lehet hogy magamnak is ilyet vennék, mert amúgy meggyőzött. De vásárlás előtt azért érdemes tudni a fent leírtakat.

Hibalista

- A kopóalkatrészeken kívül (olajfilter, lengéscsillapítók, stb.) a motor. - Motorcsere ára kb. 1.5 és 2 millió között

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia Következő autója? Focus
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)