A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 2.0 ST Turnier 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Jobb, mint az RS Focus?

Szöveges ítélet

Az autót szeptemberben hoztam el kereskedésből. Már a hazaúton imádtam (májusban kipróbáltam egy tesztautót), de azóta még jobban ragaszkodom hozzá. Először csak finoman használtam a bejáratás miatt ( a kereskedésben azt mondták hogy lehet nyugodtan tolni neki, de én nem tettem. Én szeretném sokáig megtartani az autót, ezért kímélem is). Néztem és olvastam róla sok tesztet is ( Totalcar-osat is ), de nem értek velük egyet, mert ők max egy-két hétig használták én viszont már fél éve. Elég sokan lehúzták ezeken a helyeken, de aki minden héten másik luxus/sportautót használ az biztos talál rajta kifogást. Például sokan említik hogy sok a gomb a műszerfalon, kormányon. Szerintem ezek mind logikusan vannak elhelyezve és ezeket ki lehet tapintani odanézés nélkül is. Sok új autóban van érintőképernyő, kérdem én azok nem veszélyesek ? Ezekre le kell pillantani, hogy a menüben lásd mit csinálsz, az enyémben ki lehet tapintani. Ráadásul az enyémben a feláras Sony van navigáció nélkül amin több gomb van, mint az alap. A többi kritika pedig a motorra vonatkozik, pedig ez a legjobb amit vezettem eddig. Gyönyörű a hangja is, amire csak rásegít a Sound Symposer( egy cső visszavezeti a hangot amikor gázt adok ). Sok új autóban van olyan ami a hangszórókon keresztül játszik le pl. v8 hangot egy dízelben, na az gagyi, de ez eddig mindenkinek tetszett aki hallotta, és sokan hallották . Az autó gyorsulás a lehető legjobb. Előzés nem gond vele, de hát ez egy 250 lóerős autó. Ami fontosabb az a nyomaték ( 360 Nm). Én rendeltem bele kényelem csomagot, amiben van tolatóradar, fűthető tükör, 4 elektromos ablak. Az St2 csomagban már alap a fűthető szélvédő és első ülés, nyomógombos indítás ( ez szerintem felesleges, de másfélét kérni sem lehet), automata fényszóró ( ha automatára van kapcsolva), automata ablaktörlő. Az ablaktörlő akkor automata ha minimum szakaszosra van kapcsolva ami számomra logikátlan. Kértem bele még dohányzó csomagot ( én magam amúgy nem dohányzom). Ezt azért kértem bele, mert enélkül nem lenne hamutartó se szivargyújtó, utóbbi nem létszükséglet, de ha korábban alapban járt akkor manapság miért xtra. Előbbi azért fontos, mert ha valaki utazik több száz kilométert az azért termel egy kis koszt és hamutartó nélkül nincs sehova dobni. Hamutartó régebben minden autóban alap volt, de ez igaz mondjuk a vízhőfokmérőre vagy a pótkerékre is. Pótkerék nem járt a kocsihoz így ezt utólag pótolni fogom akár 18 colosat is, mert defekt esetén a javító sz...t se ér. Vízhőfokmérő viszont van a kocsiban, sőt olajhőfok, olajnyomás, turbónyomás. Ezeket a tesztekben bezzeg nem nagyon említik, pedig drágább és sokkal erősebb autókban sem egyértelmű ( ezek miatt is van szerintem direkt lehúzva ez az autó vagy akár a Ford a tesztekben, a Volkswagen bezzeg egekig magasztalva legyen akármilyen unalmas vagy gyenge stb. ). 2000 kilométer környékén volt 0. szervizen az autó. Ez alkalomból lecserélték az olajat, olajszűrőt. Tehát míg összekoptak az alkatrészek addig volt benne csak az eredeti olaj, ami sztem jó dolog. Ez 20 000 Ft - ba került. Amúgy az autóra fél évre 20 000 a kötelező és 12 a casco. A telj. adó fél évre 33000 Ft úgyhogy egyik se egetverően nagy érték, pedig az autó 250 lóerős. 3000 KM után kezdtem el jobban forgatni, de ezt is csak ha az olaj bemelegedett (olajhőfokmérő szerintem minden autóba kötelező lenne, de akkor ki pörgetné hidegen hogy előbb kelljen cserélni a kocsit). Egyre jobban szeretem a kocsit, mert kegyetlenül jól megy. Előtte Focus Turnier MK1 esem volt amit szintén imádtam, semmi gond nem volt vele sem csak az 1,6 -os benzines 100 lóereje kicsit kevés volt. Viszont azért lett az ST is kombi kivitelű. Ezt elég nehéz telepakolni. Kértem bele csomagtértálcát is amitől szerencsére nem lesz koszos a kárpit. Minden kosz benne marad és könnyű kitisztítani. Egyedül a fékjével nem vagyok megelégedve. Voltam a kocsival hegyes völgyes szerpentines szakaszon és ott egy kicsit nyúlós volt a fékje. De ezen utólagos fékkel lehet segíteni. A motorházteteje csak pálcás kitámasztós, de mivel Amerikában is lehet kapni ezt a kocsit egy ottani cég gyárt hozzá teleszkópos kitámasztót, amihez még fúrni sem kell, mert gyári csavarhelyekkel oldja meg. Ezeken kívül tökéletes az autó. A belseje szerintem izgalmas formájú amit szintén nem dícsérnek a tesztekben a műszerfalnyalogatós újságírók. Igaz hogy puha tapintású , de én ezt max akkor érzékelem mikor tisztítom, tehát egy hétköznapi embernek ez megfelelő. Az újságírókon kívül más úgyse kaparássza a műanyagokat. De szerintem a Fordnál is tudják ezt. A gombok kapcsolók nincsenek bevonva gagyi puhaműanyagbevonattal, mint a Volkswagennék. Ezekről pár tízezer Km után lekopnak és ocsmányak utána ( haveromnak van több Volkswagenje is pl 2 Passat 2007 és 2008 as), úgyhogy tudom miről beszélek. Amúgy menyasszonyomnak van egy 2011 es Fiestája amiben már 60 000 km van és azon a műszarfal kapcsolók stb. olyan mint újkorában. Tehát belülről az én autóm is a lehető legjobb, az ajtókon van egy kevés bőr, de ettől nem lesz több vagy kevesebb. Az üléseket viszont csak dícsérni tudom, tartanak ahol kell és még jól is néznek ki. Félig bőr félig szövetkárpit amiben van olyan színű rész is mint a kocsi maga (Spirit Blue). A kocsi színe egyébként is remek, ennél már csak zöld színben lenne jobb, de hát ilyen az élet. Az autóval az első 7000 km en semmi azaz semmi probléma nem volt. Mivel van 5 év vagy 150 000 km garancia rá és nem csak fődarabokra ugyhogy nem is lehet problémája. Tehát nem kívánhatok jobb autót magamnak vagy bárkinek. És ami a legjobb hogy nincs belőle rengeteg sőt eddig csak eggyel találkoztam, ugyhogy nem tucatautó, de mégsem kirívó. A tökéletes autó ha nem kítűnni akar valaki hanem csak elkülönülni a tömegtermékektől.
2016. November 27:
Eltelt 3 év és még mindig imádom. Azóta megjelent az Rs kiadás. Az még jobban bejön. Főcím így már nem helytálló, mert az összkerekes. Szóval lesz mégis Rs-em.
Az autóról nem tudok rosszat mondani. Most 35000 km van benne. Ezalatt semmi hiba nem jött ki rajta. Egyedül az izzót fogyasztja elöl. De ez sokak szerint normális, szerintem meg nem az. Xenonnal kellett volna kérnem. Autópályán, esőben olyan mintha gyertyával világítanék, ez elég veszélyes. Próbáltam többféle növelt fényerejűt, de ezek hamar kidőltek. Szerencse hogy kiírja ha egy izzó kiégett. Szóval xenon meg tempomat hiányzik. Na majd az Rs- be. Fogyasztása normális használatban baráti. 7 literrel is elmegy. 55 literes tankot fullra töltve elmegy majdnem 800 km-t. Szóval erre nincs gond. Ha pörgetve van persze eszik is, de ez minden autóval ilyen. Olajat max 10000 enként cseréltetem. Mivel garanciás ezért még hivatalos szervizben. Sajnos Szombathelyen nem sok ilyen kocsi van úgyhogy az enyém az egyetlen St amit szoktak szervizelni, látszik is hogy félnek hozzányúlni. Szerencsére kopóalkatrészek fogynak csak, úgyhogy ez nem olyan nagy gáz. Még fékbetét is gyári. Ha cserés lesz akkor valami jobbat tetetek be mint a gyári. Bár nem mondhatok róla rosszat, mert jól harapnak. De jobb a biztonság. Az ülést imádom. Legszívesebben otthon is abban ülnék. Derekamat tartja rendesen, pedig nekem az sarkalatos kérdés. Időközben vettem napi használatra, meg mivel építkezünk arra is. Ez egy Ford Escort 1,6 kombi. Úgyhogy Focusba nem gyűlik annyira a km. Focussal mindig megnéznek, intenek messziről ismerősök. Könnyen felismerhető. Kérdezgetnek idegenek, benzinkutasok hogy milyen, mennyit eszik. Nem hazudok de meglepődnek amikor mondom a 7 litert. Szóval soha jobb autót. Remélem sokáig tudom élvezni. Soha nem adom el.

Hibalista

- Eddig izzócsere

Ide hordtam szervizbe

Ford Strauss Szombathely

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 15
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus Turnier Következő autója? Focus Rs ( mellé :-P)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)