Igazi családi vadállat
Szöveges ítélet
Eljött az autócsere ideje és szerettem volna egy erős kombit. Mivel sokat utazom viszonylag sok csomaggal ezért nálam a kombiság elengedhetetlen feltétel volt. Egy mk1 faceliftes fóka kombiból ültem át ami az 1.8-as benzinmotornak köszönhetően egész szépen mozgott viszont amellett ez egy igazi vadállat.
Nézelődtem a magyar és a külföldi használtautó piacon is míg egyszer rábukkantam Brassóban, ahol három hónapja várta a következő tulaját, előtte céges autó volt németországban ezért kilóméter ügyileg szerintem én nyernék az Mk3-as ST tulajok versenyén cserében extra bőven van benne, szervízkönyves és mindent megkapott eddigi futása során amire szüksége volt és ez ezentúl is így lesz.
Tud kultúrált is lenni, alulról is nyomatékos, dízel fordulatszám tartományban is használható, sőt a fedélzeti számítógép erre is kér viszont ha gyorsan akarok vele menni egyből az ülésbe présel és a kormányt tépi a kezemből, nem csak gyors de kalandos is ilyenkor. Fogyasztása a régihez képest kb 1.5 -2 literrel több (városban 10 körül, országút 7, pályán viszont 9 fölott ) de ezzel tisztában voltam mikor megvettem és az élményért cserében simán megéri.
Pár rossz tulajdonság:
A lökhárító és a motorháztető között akkora rés van, hogy már többször figyelmeztettek, hogy nyitva a motorháztető majd nehezen hitték el, hogy az bizony a gyári rés.
A kormány összesen 1.8-at fordul ezért a fordulóköre hatalmas, már megszoktam de parkolásnál elég kellemetlen tud lenni egy megfordulásnál pedig kész borzalom főleg ha azt más is látja.
Bár egész ügyesen visszavezették a motorhangot az utastérbe de azért kívülről a hangja lehetne jobb is.
A sperrdiffi nagyon hiányzik belőle és mivel hosszú távú terveim vannak vele valószínű idővel bele kerül.
ui. Az autóvásárlás után beléptem Hungarian ST-RS Drivers csoporba amely egy baráti és segítőkész közösség feledhetetlen csoporttalálkozókkal, már ezért is megérte :)
Hibalista
- GPS antenna, apró fényezéshiba
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Focus mk1 kombi 1.8 Benzin | Következő autója? | Focus RS vagy Mustang GT e mellé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
