A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.6 Ti-VCT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ford de nem Le Mans

Szöveges ítélet

Design: Az eleje Aston Martinos, enyhén haragos, a hátulja javult, de még nem igazán szép, szerintem a 2018-as évtől vált elfogadhatóvá.

Karosszéria: A festés metál ugyan, mégis nagyon könnyen karcolódik, valószínűleg a lakkréteg túl vékony. Az első ajtók a kilincs környékén gyárilag hullámosak, de az is lehet, hogy árérzékenység miatt Mo.-n kerülnek eladásra a 2.-es minőségi osztályba sorolt gépjárművek. Az ajtókon lévő szigetelő/vízzáró gumikéderek hajlamosak alul leválni a gyenge ragasztás miatt.
Szélzaj 110km/ó felett jön meg, még elviselhető. A menetzaj elfogadható, de lehetne jobb, a spórolás tetten érhető. A beltérben hideg időben apróbb zörgések előfordulnak, a műanyagok könnyen karcolódnak.

Felszereltség: Technology. Bőven elegendő, 2 zónás klíma, villanyablakok, még parkradar és aut.beparkolás funkció is van benne. A fűthető ülés és szélvédőn kívül jól jött volna még a kormányfűtés is. Bosszantó, hogy a csomagtartóban csak 1 megvilágító lámpa van baloldalon, a másik oldalon megvan a hely, de lámpára már nem futotta.

Motor: 1.6 szívó benzines, 125 LE kb.160 Nm nyomatékkal. Semmi "hókusz-pókusz", nincs kettős tömegű lendkerék, nincs részecskeszűrő, nincs turbó. Van viszont 4 lambda szonda, okoskerék és solenoid szelep a vezérléshez. Az ún. SIGMA motort a Ford a Yamahával közösen tervezte, majd a Ford fejlesztgette tovább. Jellemzője, hogy talán a világ egyik legzajosabb benzines aggregátja, hidegen már-már "dizelesen" jár. Menet közben viszont ebből a zajból semmi nem hallható. A 2000 alatti fordulatot nem igazán szereti, 3000-től jön meg az ereje, de nem lesz igazán táltos. Cserébe kíméletes vezetéssel 6L alá lehet vinni a fogyasztást 90-100km/ó közötti tempónál. Az 55L-es tank így 800km feletti hatótávot is lehetővé tesz. A motorhang autópálya tempónál jön meg, ennek fő oka, hogy nincs 6.-ik sebességfokozat, így az 5.-ik áttételét kellett hosszúra tervezni.

Váltó: Hát nem japánosan finom, a megvezetését sem nevezném precíznek, inkább kicsit ragadós, a hátramenet néha nehezen kapcsolható. Összességében azért jó. A kuplung is finoman működik, fogáspontja nincs túl magasan.

Futómű: Itt erős a Ford, nincs túlzott billegés irányváltásnál, az úthibákat jól tompítja, de nem franciásan puhán.

Fékek: elöl és hátul is tárcsa. Nagyon jól fognak, a nyomáspont talán itt érzékenyebb, mint kellene.

Kormányzás: megfelelő érzékenység kis és nagy sebességnél is, az útminőséget teljesen mértékben átadja a kormánynak.

Kényelem: Erős jót érdemel, nem szokott problémát okozni a hosszú táv sem, minden kézre áll, üléstáv, kormánymagasság jól beállítható. Hátul a hely viszont szűkös, magas embereknek kényelmetlen lehet.

Csomagtér: Az 5 ajtós nagy családosoknak nem való, ott kell a kombi, 1 gyerekkel viszont elég ez a változat is a kb.350 L csomagtartóval. Mankókerék van defekt esetére.

Kerekek: a gyári 205/55 16-os felnik szépek és jól bírják a téli viszontagságot is a sok sózás ellenére.

Verdict: Jó választás lehet, ha figyelünk a karbantartásokra. Megbízható, elektronikai problémák nélkül, fogyasztása elfogadható, felszereltsége kiváló.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Helyi szakszerviz.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

60 km-rel odébb.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Ilyen autóárak mellett még jó darabig marad ez.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)