Ford de nem Le Mans
Szöveges ítélet
Design: Az eleje Aston Martinos, enyhén haragos, a hátulja javult, de még nem igazán szép, szerintem a 2018-as évtől vált elfogadhatóvá.
Karosszéria: A festés metál ugyan, mégis nagyon könnyen karcolódik, valószínűleg a lakkréteg túl vékony. Az első ajtók a kilincs környékén gyárilag hullámosak, de az is lehet, hogy árérzékenység miatt Mo.-n kerülnek eladásra a 2.-es minőségi osztályba sorolt gépjárművek. Az ajtókon lévő szigetelő/vízzáró gumikéderek hajlamosak alul leválni a gyenge ragasztás miatt.
Szélzaj 110km/ó felett jön meg, még elviselhető. A menetzaj elfogadható, de lehetne jobb, a spórolás tetten érhető. A beltérben hideg időben apróbb zörgések előfordulnak, a műanyagok könnyen karcolódnak.
Felszereltség: Technology. Bőven elegendő, 2 zónás klíma, villanyablakok, még parkradar és aut.beparkolás funkció is van benne. A fűthető ülés és szélvédőn kívül jól jött volna még a kormányfűtés is. Bosszantó, hogy a csomagtartóban csak 1 megvilágító lámpa van baloldalon, a másik oldalon megvan a hely, de lámpára már nem futotta.
Motor: 1.6 szívó benzines, 125 LE kb.160 Nm nyomatékkal. Semmi "hókusz-pókusz", nincs kettős tömegű lendkerék, nincs részecskeszűrő, nincs turbó. Van viszont 4 lambda szonda, okoskerék és solenoid szelep a vezérléshez. Az ún. SIGMA motort a Ford a Yamahával közösen tervezte, majd a Ford fejlesztgette tovább. Jellemzője, hogy talán a világ egyik legzajosabb benzines aggregátja, hidegen már-már "dizelesen" jár. Menet közben viszont ebből a zajból semmi nem hallható. A 2000 alatti fordulatot nem igazán szereti, 3000-től jön meg az ereje, de nem lesz igazán táltos. Cserébe kíméletes vezetéssel 6L alá lehet vinni a fogyasztást 90-100km/ó közötti tempónál. Az 55L-es tank így 800km feletti hatótávot is lehetővé tesz. A motorhang autópálya tempónál jön meg, ennek fő oka, hogy nincs 6.-ik sebességfokozat, így az 5.-ik áttételét kellett hosszúra tervezni.
Váltó: Hát nem japánosan finom, a megvezetését sem nevezném precíznek, inkább kicsit ragadós, a hátramenet néha nehezen kapcsolható. Összességében azért jó. A kuplung is finoman működik, fogáspontja nincs túl magasan.
Futómű: Itt erős a Ford, nincs túlzott billegés irányváltásnál, az úthibákat jól tompítja, de nem franciásan puhán.
Fékek: elöl és hátul is tárcsa. Nagyon jól fognak, a nyomáspont talán itt érzékenyebb, mint kellene.
Kormányzás: megfelelő érzékenység kis és nagy sebességnél is, az útminőséget teljesen mértékben átadja a kormánynak.
Kényelem: Erős jót érdemel, nem szokott problémát okozni a hosszú táv sem, minden kézre áll, üléstáv, kormánymagasság jól beállítható. Hátul a hely viszont szűkös, magas embereknek kényelmetlen lehet.
Csomagtér: Az 5 ajtós nagy családosoknak nem való, ott kell a kombi, 1 gyerekkel viszont elég ez a változat is a kb.350 L csomagtartóval. Mankókerék van defekt esetére.
Kerekek: a gyári 205/55 16-os felnik szépek és jól bírják a téli viszontagságot is a sok sózás ellenére.
Verdict: Jó választás lehet, ha figyelünk a karbantartásokra. Megbízható, elektronikai problémák nélkül, fogyasztása elfogadható, felszereltsége kiváló.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szakszerviz.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
60 km-rel odébb.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ilyen autóárak mellett még jó darabig marad ez. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
