Én szerettem - de ha így halad .....
Szöveges ítélet
35 éve autózom, 9-10, nagyon eltérő autóm volt.
Dízelt csak régen és rövid ideig használtam, abból is az egyik egy Transit 2,5 D teherautó volt (a másik egy Renault 21 Nevada 7-személyes kombi). A többi benzines, elég széles skálán a Skoda 100-tól a Citroen XM-ig, pl egy 125 P(olski) Fiaton, egy Alekon és egy Opel Omega 2,4i automatán át, a végén egy-egy újonan vásárolt Daewoo Nubira 1.6 SX kombival, és egy Chevrolet Lacetti 1.6 Elite kombival bezárólag.
Ez alatt és ezekkel, mentem vagy 1,5 Mill. km-t, ebből az utóbbi kettővel 250-250 ekm-t, 7-7 év alatt.
És most a Focus 1.6 TDCI (115 LE) Technology kombival, majdnem 1 év (11 hónap) alatt, szinte pontosan 40 ekm-t. Ehhez éppen csak egy kicsivel tankoltam többet, mint 2000 l (2020 l) gázolajat (OMV MaxxMotion), így a fogyaztás 5,05 l/100 km.
És szervizre költöttem 160 eFt-ot, de (a gyári 20-as ajánlással ellentétben,) 10 ekm-enként cseréltetem az olajat és olajszűrőt, a levegőszűrőt, és 30-nál a pollenszűrőt, illetve most 40-nél a gázolajszűrőt is (utóbbit a gyári 60-as ajánlással ellentétben). Olaj a wss-m2c913-d megfelelő Magnatec Professional 5w-30 A5 (nem a legolcsóbbik fajta), a szűrők "gyári"ak, anyag és munka márkaszervizben, ennek megfelelő díjszabással.
Nagyon szeretem.
Nekem nagyon kényelmes, ülést/kormányt klasszul be tudom állítani, nekem a kezelőszervek is kézre állnak - napi 5-700 km után sem fáradok bele a vezetésbe. Nem vayok túl magas, sem túl terebélyes, így a mások által kifogásolt "szűkösség" (túl nagy a középkonzol) nem zavar, bár megszokást igényelt.
Dinamikus, van erő bőven az én autózási szokásaimhoz.
A váltó, kormányzás, futómű, út-tartás, kanyarodás szerintem több, mint elégséges - élvezet vezetni.
Még a dízeles ketyegést sem veszem rossz néven - üzemmelegen nem sok van belőle.
Hogy kis negatívumot is:
Számomra nehezen megszokható volt a viszonylag korlátozott hátra-látás, és az elején az autó elejét is nehezen tudtam "bemérni".
A "tompított" világítás lehetne erősebb, vagy jobb vetítésű - miközben a reflektor kiváló, a tompított számomra az ezredforduló körüli bevilágítást idézi.
Csomagtartója állítólag kicsit kisebb mint a konkurenseké (Astra, Ceed, Leon, Golf, Megane kombik), de ezt nem volt módom negatívumként megtapasztalni - azért a 475 l sem kicsi, nem sokkal kevesebb, mint mondjuk az 500, és nekem eddig minden elfért.
Miért nincs kapaszkodó a hátsó ajtóknál??!! (Arra szoktam akasztani a vállfáimat !)
Kesztyűtartó lehetne kicsit nagyobb, és nem kiömlősre döntött ! (Egy öt-milliós autóban esetleg hútött is?)
Nagyon jó strapa-autó, tökéletesen megbízom benne. Munkához is kiváló, és ezzel egyidejűleg "családi autó"-ként is kifogástalan - kényelmes, tisztes/korrekt megjelenésű.
Lehet, hogy a nagyon jó út-tartással és kanyarodási képességgel összefüggően, de kicsit "kemény", "rázós", "felütős" a futómű (és nem csak az XM-hez mérem).
Update:
Súlyosan csalódtam !!!
Jellemzően 3-havonta belenyomom a 10 ekm-es szervizintervallumokat.
És közben garanciális hibákat javíttatok.
Szóval, állandóan szervizbe járkálok.
Számomra váratlan, szokatlan, és nagyon lehangoló.
Úgy látszik, a "cost cutting" lutrivá tette ennek az autónak a hosszú távú használhatóságát.
Hibalista
- Az első 40.000 km-en semmi, de azért itt-ott zörögnek/ciceregnek az illesztések (műszerfal, ajtó kárpit). - Update: - És akkor 40.000 km felett elkezdődött: - 1. Részecskeszűrő nyomáskülönbség-csövek a légszűrőházzal való érintkezéstől elnyíródtak, csere garanciában - 3 hónap az anyag megérkezéséig, addig bandázsolva!!! - 2. Felső motorburkolat méretezése-illesztése "el van szabva", hozzáverődik a turbó csonkjához, rezeg-dörömböl, hőálló réteg lekopott, már a műanyagot koptatta. Garanciában cserélve, kevéssel utána az új ugyanígy. (megnéztem másik hasonló autóét, az ugyanilyen - vicc !!) - 3. Vezérlés - elsősorban üresjárásban érzékelhetően - ütemes "khhrrr-khhrrr" hangot hallatott - és erősen rázott is a motor. Garanciában vezérlés+vízpumpa (fogasszíj, vezető, feszítő és vízpumpa) csere. - 4. Már a vezérlés cseréjekor is látszott, de rohamosan rosszabbodva, olajsár rakódott ki a cooler és motor levegő beömlő közötti egyik szakaszon a töltőlevegő cső és illesztése mellett-alatt (pont a vezérlést takaró burkolat felett. Csőszakasz, tömítés és illesztő műanyag elem cseréje garanciában. - 4. 60 ekm környékén az erőátvitel (valahol a futómű és motor között, tehát váltó, kuplung, kéttőmegű lendkerék, differenciálmű és kihajtás) előbb csak hidegen, majd minden állapotban búgni-sírni kezdett. Bár szervizben bejelentettem, még várni kell, hogy "forrja ki magát a hiba". - 5. Nem sokkal később (65 ekm körül) a kuplung pedál középső 1/3-ában (holtpont után, de teljes kinyomás előtt) kerregni kezdett. Garanciában lendkerék-csere (a régi a tengely-irányra merőlegesen erősen kotyogott), 67 ekm körül. - (Laikusként meg vagyok győződve róla, hogy az erőátvitel sírás-búgás és a lendkerék letérdelése összefügg, ennek ellenére a két hiba nem lett együtt kezelve - csak lendkerék csere, ráadásul kuplung rendszer nélkül, nem hogy a csapágy-és tengelyrendszer is bevonásra került volna !!!!) - 6. ÉS MOST, 68 EKM-NÉL, 1200 KM-VEL A CSERE UTÁN, KEZDŐDIK MEGINT A KERREGÉS A KUPLUNG PEDÁL KÖZÉPSŐ ÁLLÁSA KÖRÜL !!! És persze zúg-búg-sír-tutul az erőátvitel továbbra is, az általam leginkább használt 1600-2000 rpm körül a legzavaróbban, 3-4-5 váltófokozatokban leginkább észlelhetően (6-sebességes B6 váltó)
Ide hordtam szervizbe
Ford Halmai, Mohács
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ford FX Pécs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Lacetti 1,6 Elite kombi | Következő autója? | Erősen meggondolom, hogy szabad-e Fordot |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
