A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.6 TDCI (115 LE) Technology kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Én szerettem - de ha így halad .....

Szöveges ítélet

35 éve autózom, 9-10, nagyon eltérő autóm volt.
Dízelt csak régen és rövid ideig használtam, abból is az egyik egy Transit 2,5 D teherautó volt (a másik egy Renault 21 Nevada 7-személyes kombi). A többi benzines, elég széles skálán a Skoda 100-tól a Citroen XM-ig, pl egy 125 P(olski) Fiaton, egy Alekon és egy Opel Omega 2,4i automatán át, a végén egy-egy újonan vásárolt Daewoo Nubira 1.6 SX kombival, és egy Chevrolet Lacetti 1.6 Elite kombival bezárólag.
Ez alatt és ezekkel, mentem vagy 1,5 Mill. km-t, ebből az utóbbi kettővel 250-250 ekm-t, 7-7 év alatt.
És most a Focus 1.6 TDCI (115 LE) Technology kombival, majdnem 1 év (11 hónap) alatt, szinte pontosan 40 ekm-t. Ehhez éppen csak egy kicsivel tankoltam többet, mint 2000 l (2020 l) gázolajat (OMV MaxxMotion), így a fogyaztás 5,05 l/100 km.
És szervizre költöttem 160 eFt-ot, de (a gyári 20-as ajánlással ellentétben,) 10 ekm-enként cseréltetem az olajat és olajszűrőt, a levegőszűrőt, és 30-nál a pollenszűrőt, illetve most 40-nél a gázolajszűrőt is (utóbbit a gyári 60-as ajánlással ellentétben). Olaj a wss-m2c913-d megfelelő Magnatec Professional 5w-30 A5 (nem a legolcsóbbik fajta), a szűrők "gyári"ak, anyag és munka márkaszervizben, ennek megfelelő díjszabással.
Nagyon szeretem.
Nekem nagyon kényelmes, ülést/kormányt klasszul be tudom állítani, nekem a kezelőszervek is kézre állnak - napi 5-700 km után sem fáradok bele a vezetésbe. Nem vayok túl magas, sem túl terebélyes, így a mások által kifogásolt "szűkösség" (túl nagy a középkonzol) nem zavar, bár megszokást igényelt.
Dinamikus, van erő bőven az én autózási szokásaimhoz.
A váltó, kormányzás, futómű, út-tartás, kanyarodás szerintem több, mint elégséges - élvezet vezetni.
Még a dízeles ketyegést sem veszem rossz néven - üzemmelegen nem sok van belőle.

Hogy kis negatívumot is:
Számomra nehezen megszokható volt a viszonylag korlátozott hátra-látás, és az elején az autó elejét is nehezen tudtam "bemérni".
A "tompított" világítás lehetne erősebb, vagy jobb vetítésű - miközben a reflektor kiváló, a tompított számomra az ezredforduló körüli bevilágítást idézi.
Csomagtartója állítólag kicsit kisebb mint a konkurenseké (Astra, Ceed, Leon, Golf, Megane kombik), de ezt nem volt módom negatívumként megtapasztalni - azért a 475 l sem kicsi, nem sokkal kevesebb, mint mondjuk az 500, és nekem eddig minden elfért.
Miért nincs kapaszkodó a hátsó ajtóknál??!! (Arra szoktam akasztani a vállfáimat !)
Kesztyűtartó lehetne kicsit nagyobb, és nem kiömlősre döntött ! (Egy öt-milliós autóban esetleg hútött is?)

Nagyon jó strapa-autó, tökéletesen megbízom benne. Munkához is kiváló, és ezzel egyidejűleg "családi autó"-ként is kifogástalan - kényelmes, tisztes/korrekt megjelenésű.

Lehet, hogy a nagyon jó út-tartással és kanyarodási képességgel összefüggően, de kicsit "kemény", "rázós", "felütős" a futómű (és nem csak az XM-hez mérem).

Update:
Súlyosan csalódtam !!!
Jellemzően 3-havonta belenyomom a 10 ekm-es szervizintervallumokat.
És közben garanciális hibákat javíttatok.
Szóval, állandóan szervizbe járkálok.
Számomra váratlan, szokatlan, és nagyon lehangoló.
Úgy látszik, a "cost cutting" lutrivá tette ennek az autónak a hosszú távú használhatóságát.

Hibalista

- Az első 40.000 km-en semmi, de azért itt-ott zörögnek/ciceregnek az illesztések (műszerfal, ajtó kárpit). - Update: - És akkor 40.000 km felett elkezdődött: - 1. Részecskeszűrő nyomáskülönbség-csövek a légszűrőházzal való érintkezéstől elnyíródtak, csere garanciában - 3 hónap az anyag megérkezéséig, addig bandázsolva!!! - 2. Felső motorburkolat méretezése-illesztése "el van szabva", hozzáverődik a turbó csonkjához, rezeg-dörömböl, hőálló réteg lekopott, már a műanyagot koptatta. Garanciában cserélve, kevéssel utána az új ugyanígy. (megnéztem másik hasonló autóét, az ugyanilyen - vicc !!) - 3. Vezérlés - elsősorban üresjárásban érzékelhetően - ütemes "khhrrr-khhrrr" hangot hallatott - és erősen rázott is a motor. Garanciában vezérlés+vízpumpa (fogasszíj, vezető, feszítő és vízpumpa) csere. - 4. Már a vezérlés cseréjekor is látszott, de rohamosan rosszabbodva, olajsár rakódott ki a cooler és motor levegő beömlő közötti egyik szakaszon a töltőlevegő cső és illesztése mellett-alatt (pont a vezérlést takaró burkolat felett. Csőszakasz, tömítés és illesztő műanyag elem cseréje garanciában. - 4. 60 ekm környékén az erőátvitel (valahol a futómű és motor között, tehát váltó, kuplung, kéttőmegű lendkerék, differenciálmű és kihajtás) előbb csak hidegen, majd minden állapotban búgni-sírni kezdett. Bár szervizben bejelentettem, még várni kell, hogy "forrja ki magát a hiba". - 5. Nem sokkal később (65 ekm körül) a kuplung pedál középső 1/3-ában (holtpont után, de teljes kinyomás előtt) kerregni kezdett. Garanciában lendkerék-csere (a régi a tengely-irányra merőlegesen erősen kotyogott), 67 ekm körül. - (Laikusként meg vagyok győződve róla, hogy az erőátvitel sírás-búgás és a lendkerék letérdelése összefügg, ennek ellenére a két hiba nem lett együtt kezelve - csak lendkerék csere, ráadásul kuplung rendszer nélkül, nem hogy a csapágy-és tengelyrendszer is bevonásra került volna !!!!) - 6. ÉS MOST, 68 EKM-NÉL, 1200 KM-VEL A CSERE UTÁN, KEZDŐDIK MEGINT A KERREGÉS A KUPLUNG PEDÁL KÖZÉPSŐ ÁLLÁSA KÖRÜL !!! És persze zúg-búg-sír-tutul az erőátvitel továbbra is, az általam leginkább használt 1600-2000 rpm körül a legzavaróbban, 3-4-5 váltófokozatokban leginkább észlelhetően (6-sebességes B6 váltó)

Ide hordtam szervizbe

Ford Halmai, Mohács

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Ford FX Pécs

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (4) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Lacetti 1,6 Elite kombi Következő autója? Erősen meggondolom, hogy szabad-e Fordot
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)