A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.6 Ti-VCT, Technology, 125LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi kombi

Szöveges ítélet

Előzmények: egy régi Golf 3 TDI kombi helyett kerestünk családi autót 1 gyerek és egy kutya mellé. Cél egy megbízható, olcsó fenntartású kombi volt városi használatra, melyben elfér egy gyerek és egy kutyaketrec a csomagtartóban illetve kellően biztonságos is. Több lehetséges kiszemelt után a Skoda, Ford, Opel, VW hármasból a Fordra szűkült a célkereszt (szubjektív: szerintem ez néz ki a legjobban), Mondeot nagynak találtam illetve a 4. generáció még elég drága volt, a 3. pedig nem túl megbízható benzinmotorjairól volt híres, dízelt nem szerettem volna. Focus lett a kiszemelt, abból is az MK3 (2011-) széria. Több hónapos keresgélés előzte meg a vásárlást, volt olyan, hogy 2 konkrét kiszemelt budapesti megnézése előtt az egyiket indulás előtti nap adták el, a másikat pedig hamarabb néztem és próbáltam ki, mint a leendő tulaja, ugyanis a kereskedő megígérte egy messziről indult érdeklődőnek, hogy nem adja el másnak a kocsit amíg oda nem ér. Tartotta is magát, én megvettem volna, de sajnos aki jött érte ő is így tett. Utána hetekig semmi, majd kicsit kibővítettem a keresést illetve a rászánt keretet is kitolva találtunk egy ~2 éves közepes felszereltségű még garanciális modellt 140e km-el. Átlag magyar autóvásárlónak ez ugye rengeteg, mi meg azt néztük, hogy nálunk évi max 5-6 ezret megy, sőt most a gyerek születése miatt még kevesebbet így az 5 év garanciából még 1-2 évet kihúzunk vele mire elérjük a 150 ezret. Ára ehhez viszonyítva barátságosabb volt, mint a Titanium felszeretéslégű modelleké. Nincs benne se turbó, se kettős-tömegű, se részecskeszűrő, semmi olyasmi ami mélyen zsebbenyúlós lenne, szerviz árak és alkatrész árak is viszonylag normális árkategóriában vannak (pl. vezérlés csere márkaszervizben 100 ezer körül).

Az autó: Egy metallic szürke színű modell lett, ami nekem a legjobban tetszett mind közül, bár kicsit elcsépelt lett, mert minden márka kijött egy hasonló színnel és érthető módon rengetegen választották, extrák közül ködfényszóró, tempomat, alufelni, kétzónás digitklíma ami az alapmodell fölé emelte. 1.6-os 125LE-s motorja pedig kellően jól mozgatja a kasznit. Mivel 2017es modell volt ez már az új rácsos hűtőmaszkot kapta, bár nekem az MK3-as változat szolidabb kinézete is tetszett, azért ez sem néz ki rosszul.

Belsejéről: a helykínálat nem rossz, 186cm magasságomra állítva a vezetőülést, mögötte épphogy elférek még, kényelmesnek ilyenkor hátul nem mondanám, viszont a vezetőülésben kellően nagy a helykínálat. Sajnos az anyós ülés helykínálat rovására, mert kicsit jobbra ível a középkonzol így jobb oldalon korlátozottabb a helykínálat. Egy isofixes gyerek ülés kicsi babánál menetiránnyal háttal beállítva szintén elég sok helyet elvesz így a jobb oldali ülést előbbre kell húzni, amíg jobb oldalt az asszony ül ezzel sincs probléma, de egy 180cm+os ember azért 2 gyereküléssel már ne ilyen autót válasszon! Csomagtartó kellően nagy, egy méretes kutyaketrecet elnyel, egyetlen hátránya a fix csomagtérfedő, amit ki kell venni pl. ketrecnél csak nincs neki helye, szóval vagy a hátsó ülés elé kell tenni, így hátul ülőknek kényelmetlen, vagy ki kell venni a kocsiból ami városi panel parkolókban szintén kényelmetlen (hurcolászni fel a lakásba). Ezt igazán megoldhatták volna úgy, mint ahogy a legújabb modellbe, hogy van neki fix helye a csomagtér aljában.

Motor, futómű: az 1.6-os 125LE motor, bár Euro 6 miatt eléggé visszafogott azért jól mozgatja a kocsit, városban is, de alacsony fordulaton kicsit erőtlen. A kocsi meglepően csendes, gyorsabb autópálya tempónál jön meg csak a hangja, viszont jól lehet vele pályázni, az 5 sebességes váltó miatt nem nagyon kell visszaváltogatni kisebb emelkedőkön sem. A futómű remek, ez volt a kiválasztásának egyik fő irányelve, cserébe a rosszabb utakról erősebb visszajelzést kap a sofőr ill. az utasok de én még mindig inkább egy ilyet választanék, mint egy imbolygó csónakot...

Fogyasztás: na ez tényleg pozitívum. Előző gazdája 6l körül járt vele, de ő tényleg ingázásra használta, nálunk 6,3 volt a legjobbja (egy prágai út autópályán dugókkal tűzdelve) és 8-8.5 télen kizárólag városi használattal. Ez sokkal jobb, mint reméltem. Vegyes, főként városi használattal simán kihozható 7.5 körüli átlag.

Kezelőszervek: egy nagy hátránya van ami nem tűnik vészesnek egészen addig amíg nem kell foglalkozni vele: nincs jó hely navigációnak vagy mobiltelefonnak... Szélvédőre nem lehet jól elhelyezni mert messze elnyúlik, hűtőrácsok függőleges kialakítása és elhelyezkedése miatt szintén nem az igazi (kézzel levered ha közel rakod) így én egy gyári CD nyílásba helyezhető mobiltartó mellett döntöttem, így a lehető legkevesebb dolgot takarja ki, cserébe vigyázni kell nehogy letörje az ember.
Nekem még a világítás kapcsolója nincs jó helyen, sokszor lerúgom térddel ki és beszállásnál, bár meg lehet szokni, de ha pár hétig nem használom a kocsit akkor mindig sikerül eltalálnom... Bár én világítás kapcsolónál inkább Japán párti vagyok akik a bal oldali bajuszkapcsolóval oldják meg ezt a dolgot, szerintem az sokkal jobb megoldás. Ködlámpa is erről a konzolról kapcsolható, amivel pl. feleségem nem tudott megbirkózni, mert nagy ködben amikor kellett volna nem találta meg és nem igazán tudta a kapcsolót keresgetni miközben az utat nézte. Persze ha már megszokja az ember és tudja hova kell nyúlni az sokkal jobb.
Végére egy ÓRIÁSI negatívum: még mindig nem tud a kocsi magyarul, angolul ír ki mindent... Ez azért az átlag magyarnak elég nagy kihívás, főleg ha valami hiba van.

Audió rendszer: sajnos a Technology változatban még nincs nagy kijelző és Apple Car ill. Android autó támogatás (pedig egycsapásra megoldaná a telefon elhelyezés kérdéskörét) viszont a beépített rendszer nem rossz! Van két usb csatlakozó, az egyik az ülések közötti tartó alján ahova fixen be lehet dugni egy pendriveot és nem zavar senkit, van még egy USB csatlakozó ami fogad akár pendriveot akár okostelefont tölt/vezérel, illetve bluetoothon több eszközt is tud kezelni és meglepően stabil a rendszer, nem dobálja le a telefont és szépen hallani mindkét irányban. Ez nagy pozitívum! Irányítható a rendszer hangvezérléssel, ez a megoldás még elég kezdetleges de pl. iOS rendszernél egy gombnyomásra elő lehet hívni Siri-t és neki diktálni a parancsokat, így már használhatóbb, de sajnos előbbi és utóbbi is angol így max telefonszámokat hívni használható, ez viszont egész hasznos funkció autópályázás közben.
A beépített hangszórókkal a hangzás átlagos, bár nem nagyon van túl sok összehasonlítási alapom, azért egy Kia Ceed gyári rendszere jobban szól.

Egy további pozitívum. Vettem emelt fényű izzókat és fel voltam készülve, hogy szervizbe kell majd vinni a cseréhez, mert oly sok modern autónál direkt úgy van megoldva, hogy kereket kell levenni a cseréhez vagy épp lökhárítót, na itt nincs ilyen. Két csavar kivétele után kibillenthető a lámpabúra és bármelyik izzó viszonylag könnyen cserélhető. Ez hatalmas pozitívum, így bátrabban használ az ember emelt fényerejű (hamarabb kiégő) izzókat.

Nekünk egyelőre remekül bevált a kocsi, későbbiekben be fogok számolni a tapasztalatainkról vele.

Update 190.000km
Most, hogy már beletettünk 50 ezer km-t kicsit több tapasztalatról tudok beszámolni, szerencsére jórészt pozitív. A garancia lejára (150e km) óta szerencsére semmi probléma nem volt vele. Olajcserénél ajánlatos tartani a 10 ezer km-es periódust, a motor meghálálja. Autópályán az 5 sebességes váltó miatt tempomat 136-nál már 7.5-et megeszi, az ideális utazósebesség fogyasztás szempontjából 110km/h körül van max. Ilyen tempóval volt, hogy majd 1 litert sikerült hozni a fogyasztáson egy 500km-es úton. Ha lenne egy 6. sebesség ugye...
De évi 4-5 hosszú autópályás úttal ez belefér. Nagyon jó a futóműve bár ezt mondták előre.
Ami pozitív meglepetés volt, hogy vettünk az ikeában egy ágyat és a lehajtható üléseknek köszönhetően (hátsó sikba hagytható plusz az első előredöntve) el tudtunk hozni egy 216mm hosszú dobozt... Persze így csak 2 ember fért az autóba de nagyon örültünk neki a házhozszállítás macerás meg jó drága lett volna.

Hibalista

- 1. Egyelőre csak az ablaktörlő elektronikával volt gond, ami lassú törlésnél néha megállítja a lapátokat a szélvédő közepén. Ritkán történik meg, a kapcsoló bármerre állításával megszűnik a hiba. - 2. 149000km-nél feltűnt, hogy gyanúsan kevés a hűtőfolyadék a tartályban. Gari lejárta előtt még elvittem szervizbe, megállapították, hogy folyat a vízpumba, garanciában cserélték (van egy 22 éves Mazdám, abban gyári vízpumpa van, 185 ezer km-nél és még nem volt baja :) ). - 3. Eltelt egy év (152ezer km-nél járunk) így jó gazdához híven elvittük egy olajcserére, a 160 ezres szerviz meg majd jövőre lesz. Kanyarodásnál néha súrlódó hangot hallottunk a jobb első kerék felől, szervizben megállapították, hogy kerékcsapágy így azt cserélni kellett rajta. Valamint az egyik mosás után megdöbbenve tapasztaltam, hogy a hátsó kerék mögött a sárvédő és a hátsó elem találkozásánál le van kopva a festék, átnéztem a másik oldalra, ott is, bár kevésbé. Hamar kiderült, hogy ez típushiba, a gyári sorja és 1-2 kispórolt patent miatt súrlódik a két elem és ledörzsöli a festéket. Mindez egy 3 éves autónál, pont a gari lejárta után (bár valaki azt írta fényezésre csak 2 év van). Ez azért gáz.

Ide hordtam szervizbe

Helyi (vidéki) márkaszervizben hordtam. Átlag szolgáltatás, meg nem szakadnak azért a vevőért, lehetnének informatívabbak, azért egy 100ezer körüli szerviz után elvárná az ember, hogy a szervizes elmondja pár szóban, hogy mit csináltak, mi volt a gond, ehelyett kapsz egy számlát amin kibogarászhatod miket cseréltek. Szerencsére ill. a Ford motorcraft szerviznek hála nem olyan vészes az árazásuk (teljes átvizsgálás, olaj, szűrőcsere 30 ezer).

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf 3 1.9 TDI Következő autója? Corolla
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)