A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 2.3 Ecoboost - RS Mk3 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Buszsáv kompatibilis

Szöveges ítélet

Piszok sokat kellett rá várni. Na persze viszonyítás kérdése, az új Bugatti Chiron 3 éves várólistával indul, mekkora mák, hogy nem vagyok milliárdos. Szalonban állítottam össze, egyéni igényeim alapján, aztán majdnem napra pontosan hét hónappal később át is vehettem. Ha valaki hasonlóban gondolkodik, kitartást és sok türelmet kívánok neki (first world problems), ha még egyáltalán lehet kapni. Az angolok nagyon ráharaptak a modellre, a 4000 darabos kvótájukra a Ford ráhúzott még egy ezrest a többi piac kárára. Bár most jön egy limitált kiadás, de nem biztos, hogy Magyarország is kap allokációt rá.

Előtte szintén Focusom volt (meg azelőtt is, de az már nagyon múlt szeptember), 2007-es 2.0 TDCI, háromajtós. Fontos, hogy háromajtós volt, mert az RS-ben a mai napig nem tudom magam túltenni azon, hogy csak ötajtós kivitelben lehetett rendelni. Mivel én eléggé hátra tolom az ülésem, ezért aztán folyton belebámulok a B oszlopba, örök fekete pont marad. A down-sizingot még csak megértem, hadd szívjon friss levegőt az unokám majd, de Ford, könyörgöm, egy ilyen autóhoz, amit a legnagyobb jóindulattal sem lehet családi hatchbacknek nevezni, csak ötajtós karosszériát kínáltok?!?!? Na jó, nem puffogok, érti mindenki. Azért arra kíváncsi lennék, hogy ha lenne háromajtós változat, mekkora arányban rendelték volna azzal a népek.

Na, azért annyira nem nagy gond, hogy ezzel ne lehetne együtt élni, a maradék paraméterek elég vonzóak: 4 henger (ez mondjuk pont nem), 2.3 literes motor, 350 LE, 440 Nm, 0-100: 4.7 sec, Vmax: 266 km/h, na és persze végre az AWD, amit annyira hiányolt mindenki már az előző modellből is. Nem is akármilyen, hanem olyan intelligens AWD, hogy még! Olvassa el mindenki a sajtómaszlagot mindenféle nyomatékvektorról, én most eltekintek ennek részletezésétől. Biztosan van erősebb, gyorsabb is a kategóriában, de mint oly sok minden, itt is csak a matekon múlik minden, ha több pénzed van, többet kapsz érte (A45, M2, RS3). Bár én nem hiszem, hogy mást választottam volna, akkor sem ha van még +5 millióm autóra, egyrészt mert márkahű vagyok, másrészt meg mert nem hiába kapott nagyon jó értékeléseket az autó szerte a világon, harmadrészt meg mert nem volt még +5 millióm.

Amiben nem különösebben erős a Focus RS a mezőnyben, az a beltér. El kell ismerni, sokkal jobb, mint a fapados, vagy akár a Titanium modellek összeszerelése, nincsenek zörgések, nincsenek orbitális illesztési hibák, nincs olyan sok kopogós műanyag, látszik, hogy itt jobban odafigyelnek a minőségre, de ennek ellenére is végtelenül ingerszegény, komor, fantáziátlan. Csúnyának sem mondanám, inkább azt, hogy semleges, de fix, hogy nem ez adja el az autót. Az viszont gáz, hogy minimum 12 milliót kell leszurkolni, hogy az ember Focusát rendesen összerakják. Vannak ellenben kék varrások a kormányon, kék váltógomb, kék oldalpárnák az ülésen, meg kék műszerek, remek!

Ha már ilyen „versenyjárműről” van szó, alapgondolat lehet minden jóérzésű ember fejében, hogy az első körben rendelek bele kagylóüléseket is, amik kétségkívül jól néznek ki és nagyon illik is az autó karakteréhez, én viszont mégsem kértem bele (a dohányzó csomag és pályagumik mellett ez volt az egyetlen extra, amit nem pipáltam be a listán). Az egyik előnye, mint említettem, bitang jól néz ki, a másik, hogy kevesebb helyet vesz el a hátsó lábtérből. Ennyi pro, jön a kontra. Először is, iszonyatosan kemény. Volt alkalmam utólag kipróbálni egy szalonautóban (ugyan csak álló helyzetben), mintha csak betonra ültem volna rá. Biztos nagyon jól tartja az embert, és kellemesen körbeöleli, de ez szerintem csak akkor éri meg, ha az ember az autó egy jelentős futásteljesítményét versenypályára tervezi. Elég jól tart a széria ülés is, biztos, hogy nem fogok kipottyanni belőle, nem bántam meg, hogy ennél maradtam. Pedig a kagylóüléssel állítólag két hónappal hamarabb érkezett volna meg az autó. Vagy aljas húzás volt a Ford részéről, hogy még fél millát lehúzzanak a vásárlóról, vagy tényleg beszállítói problémáik adódtak, passz. További hátránya, hogy a kagylóülés magasságát nem lehet állítani, és minden egyes tesztben arra jutottak a szakik, hogy túl magasra lőtték be az ülést. Én is erre a következtetésre jutottam. Ha már belebámulok a B oszlopba, akkor legalább ne magasról. Külföldön néhány műhely már vállalja, hogy átbarkácsolja az ilyen üléseket alacsonyabbra, biztos jó pénzért. Harmadik ok, amiért a széria ülést választottam, hogy csak ahhoz van ülésfűtés. Nagyon jól jön az hideg téli napokon, na.

Apropó, hideg téli napok, kormányfűtést senki se felejtse ki az extralistáról, az egyik legnagyobb találmány, nem kell többé kesztyűt kapni karácsonyra \o/ Az extralista tartalmaz még olyanokat, hogy napfénytető, riasztó, színre fújt Brembo féknyergek, tempomat limiterrel, kulcs nélküli nyitás/zárás, élvédők az ajtókra, active city stop (gyönyörűen lefejeltem a kormányt, amikor egy sorompóhoz akartam beállni és nyomott nekem egy satuféket, hogy megmentse az életem), extra könnyű könnyűfémfelnik, sötétített ablakok B oszloptól hátrafelé, nagy navi, nagy hifi, BKV kék metálfény, tolatókamera/radar, szóval fel lehet cicomázni rendesen ha az ember nem csak és kizárólag játszós autónak akarja használni. Itt kell elismernem, hogy ez az autó leginkább arra lenne jó, játszós autónak pályanapokra. Ha olyan szerencsés helyzetben lennék, hogy lenne még egy 760Li BMW-m is, akkor csak kagylóüléseket, könnyebb felnit és Michelin pilot sport cup 2 pályagumikat kértem volna hozzá, semmi mást, és csak és kizárólag versenypályázni járnék vele. De nem vagyok ilyen szerencsés helyzetben, így marad napi használatra, szerpentinezésre és Aldiban vásárlásra. Meg majd gyereket oviba vinni, ha megszületik 10 éven belül. Muszáj lesz neki, mert kértem bele gyerekzárat is, nehogy kárba vesszen!

Eddig pár km (plusz a 8, amit valószínűleg a szalonban beledrifteltek a srácok mikor megérkezett) híján 5000 km-t tekertem az autóba, nagyrészt autópályán. Tudom, új még, de a típus sem régóta kapható. Első tapasztalatok alapján is úgy tűnt, hogy dinamikus előzésekre kiválóan alkalmas személygépjármű, vagy akár tartós belső sávban haladásra is. Abszolút nem vagyok az a levillogós fajta, meg a másik seggébe belemászós, kinőttem már belőle. De ezzel az autóval nem is nagyon van rá szükség, olyan elementáris erővel tud megérkezni, hogy a prémium márkák képviselői is indexet(!) használva sorolnak ki a külső sávba. Kívülről is látszik az autón, hogy a 200 ezres büntetési tartomány simán megy neki, belülről pedig pláne érezni, hogy van itt kraft bőven. Persze én nem mentem vele olyan gyorsan. Csak beszéltem valakivel, akinek az apukája már igen.

Szerpentinre is merészkedtem vele párszor, az a másik hely, ahol nagyon otthon érzi magát. A kanyarokban iszonyat jól fekszik, az összkerékhajtást itt már érezni is lehet, sport módba kapcsolva az elektronika még vigyáz ránk, de legalább dörög, puffog a kipufogó a gázelvételekkor, széles mosolyt csalva az utasok arcára, meg szívbajt hozva a közeli vadállományra. A motorból sokat nem hallani, talán jobb is, a négy henger akkor is csak négy henger. Ezt kompenzálandó a kipufogók szépen duruzsolnak, valamint a hangszórókból is jön némi motorzaj szerűség, hogy fokozzák az audio élményt. Hát igen, csalás, ez van, ilyen világot élünk, de ha padlóig nyomom a gázt amúgysincs időm lehajolni a hangszórókhoz és morogni, hogy hát ez azért mégsem a motortérből jön, már csak azért sem, mert a háttámlába présel a G. A kanyarkövető bi-xenon fényszórók félelmetesen jók, élvezet nézni, ahogy a kanyarokban táncol a fénycsóva jobbra-balra, az az érzésem e nélkül nem veszek autót a jövőben, az RS-hez ráadásul ez alapfelszereltség volt, piros pont. ESC-t kikapcsolva lehet aztán igazán virgonckodni, akkor szépen csúsztatja a farát, könnyen kitör, de nagyon szépen lehet kontrollálni és megfogni az autót, leginkább azt az érzést keltve a naiv sofőrben, hogy nagyon határon vezet. Nyilván le lehet vele esni az útról, remélem erre nem fog sor kerülni, különben megy a hahura keveset futott, megkímélt példányként, hölgy sofőrtől. Hogy még jobban kanyarogjon, lehet állítani a felfüggesztést manuálisan, így potom 40%-kal keményíti fel az amúgysem puha rugókat. Nem hinném, hogy Magyarországon van olyan szerpentin, ahol érdemes lenne bekapcsolni, inkább csak elpattogott az úthibákon, mintsem befeszült volna rendesen a kanyarba, ahogy kell. Ez egy olyan funkció, amit szintén csak versenypályán lehet jól használni, még az autópálya is sok a keményebb felfüggesztésnek. Nem árt vigyázni egyébként az ilyen eldugott helyeken, mert hiába defekttűrőek az R19 235/35 Michelin pilot alpin gumik, sikerült összeszednem egy defektet. Már csak azért is kell nagyon vigyázni, hogy olyan helyen váljon használhatatlanná a sok lóerő, ahol van vétel a mobiltelefonnal. Ilyen szempontból legalább szerencsés voltam. Sem pótkerék, sem mankókerék nincs az autóhoz, csak egy defektjavító szett. Inkább maradtam a trélernél, az ingyen volt és naivan azt hittem menthető a gumi, ezért nem akartam kifújni a defektjavítóval, na de majd legközelebb. De legalább megbízhatóan működik a keréknyomás figyelő rendszer, azonnal kiabált, hogy baj van, megnyugtató.

Ami viszont nem kellemes terep neki, az a város. Olyannyira nem, hogy a dugóban araszolva párszor már elgondolkodtam, hogy veszek inkább egy 10 éves leharcolt Fiestát és azzal intézem a dolgaimat. Kínszenvedés neki a városi forgalom, nagyon rossz kuplungolni, a lassú váltásokat nem szereti, nagyon nehéz rángatás nélkül feljebb/lejjebb gangolni. A futómű pedig alapból is annyira kemény, hogy a városi kátyús utakon kirázza belőlem a lelket. Szerintem még 19 éves lelkes ifjoncként sem rajongtam volna ezért a pattogásért. Itt felkeményíteni a felfüggesztést minimum egy önvallomással ér fel, hogy mazochista vagyok és szeretem ha fáj. A fordulóköre akkora, hogy Ferihegy 2 sem elég neki, hatalmas, a kormány közép- és végállás között pontosan kettőt fordul, nem többet. Ha valami nagyon mini körforgalomban kényszerülnék megfordulni (ami nálunk szerencsére nem jellemző), vagy balra kanyarodni, nem úsznám meg az ipszilonozást, na meg, hogy rajtam röhögjön a környék. Ez van, ezt az autót nem ide találták ki, ezt el kell fogadni. Ráadásul az étvágya is elég nagy, jelenleg 13 literes fogyasztással járok, ami a régi dízelem 7 literes átlagához viszonyítva minimum egy erős gyomrossal ér fel. Na nem mintha nem lettem volna tisztában ezzel előre, nincs is ezzel bajom, mint inkább a tank méretével, amit bevallok töredelmesen, előzetesen nem gugliztam ki. 51 liter, ami annyit jelent, hogy durván 350 km-enként etetni kell a jószágot, lassan a villanyautók is lenyomják hatótávban. Persze ha az ember kibírja, hogy 90-nel poroszkál bundesz utakon, akkor az autó beéri 6-7 literrel is, de akinek ennyire fontos szempont a fogyasztás, annak ott a Focus 1.0-s motorral. De már legalább tudjuk az eco tag mit jelent az ecoboost-ban. Mint amolyan érdekesség, nem árt ezt is tudni az autóról.

Érdemes még említést tenni a forgalom többi résztvevőjéről is, hogyan viszonyulnak egy ilyen autóhoz. Péntek vagy szombat este képtelenség vele normálisan közlekedni, az 1.4-es gyereküléses Octavia kombitól kezdve a 3as BMW-n át a Brabus Merciig mindenki gyorsulni akar, csak azért is megmutatja jeligével. Pedig én csak haza akarok jutni a melóból. Mint ahogy dugóban csorogva, a mögöttem araszoló Pözsó 407 sofőrje is csak addig nyugtalan, amíg mögöttem van, miután nagy nehezen, másokat és engem is majdnem összetörve elém kerül, onnantól már nem sietős neki. Ő is megmutatja, tudjam már hol a helyem, na. Az első pár hónapban zavart ez a hozzáállás, ma már fel se veszem. Viszont akadnak előzékenyek is szép számmal, akikről lerí, hogy csak azért mondanak le elsőbbségükről és engednek el, hogy megcsodálják az autót, hallják a hangját. Nem kevesen álltak már mellém a pirosnál állva is és kérték, hogy túráztassam kicsit a motort, aminek ugye nincs valami szép hangja, viszont a kipufogó minden egyes dörrenésére hangos üdvrivalgással reagáltak. Még a yardok is. Ja, egyszer ők is kivettek a forgalomból, de nem igazoltatás céljából.

Versenypályára egyelőre nem jutottam ki vele. Ahhoz szeretnék egy külön felni szettet és pályagumikat, ez egyelőre még homályba vész, hogy mikor lesz rá lehetőségem (értsd: pénzem).

Ami az autó egyéb használhatóságát illeti (ha esetleg ez is érdekel valakit), a széria ülésekkel szerelve hátsó lábtér, mint olyan nem nagyon van, de viszonylag ritkán kell magam mögé ülnöm, így annyira nem nagy érvágás. Van benne hatalmas pohártartó, állítható csúszkával, hogy szorosan tartsa az italt, jó nagy űrtartalmú könyöklő 12V-os és USB csatlakozóval, csúsztatható könyöklőlappal, valamint van még egy USB csatlakozó egy telefontartó rekesszel a sebességváltó előtt és még egy 12V-os csatlakozó a sebességváltó mellett. Nem röhögni, ezek igenis nagyon fontosak manapság, amikor két ember az autóban legalább 8 kütyüjét dugná fel tölteni. A szórakoztató egység egy 8”-os érintőképernyőben manifesztálódik, van benne bluetooth telefonálni és zenélni, navi, megmiegyéb. Nem gyors, de legalább lassú, nagy pixelekkel, és egy idő után jó maszatos is lesz, viszont egy gombnyomással teljesen ki lehet kapcsolni a képernyőt és nem világít az arcunkba bele. A dizájner valamit nagyon érzett. A Hi-fi Sonyból van, 10 hangszóró + mélynyomó. Hallottam már szebben szóló hi-fit, igaz sokkal rosszabbat is. Hogy az ajtókra szerelt, nyitásra előugró élvédők mennyire hasznosak, jó kérdés. Az egy dolog, ha beállok egy parkolóba valaki mellé, én nem tudom bántani a szomszédot, de a szomszéd simán belémvághatja az ajtaját. Majd ha minden autóban széria lesz, akkor azt mondom frankó, így csak szimplán jópofa. Csomagtérrel sincs különösebben elengedve, a hátsó hajtás miatt kisebb a hely, mint egy normál Focusban, két nagyobb utazótáska meg egy jégbe hűtött maláj kurva és már tele is van. Nyaralni menni az Adriához nem hiszem, hogy tökéletes társ lenne ez az autó, 1000+ km-t levezetni ilyen kemény futóművel, ilyen hangos kipufogóval, ilyen kis csomagtérrel, valószínűleg nem lenne benne sok köszönet. Pláne, hogy vagy négyszer kéne megállni tankolni.

Összegezve, nem egy kompromisszummentes autó, (mondjuk olyan autó nem is nagyon van, vagy lassú, vagy sokat eszik, vagy jó de túl drága, stb.), mindennapi használat során tud bosszúságokat okozni, viszont ha kiszabadul a városból nagyon meg tudja hálálni és széles mosolyt tud a vezető arcára csalni. Megérte-e a pénzét? Mire letettem érte a foglalót már tudtam mivel jár egy ilyen autó majd, nem okozott meglepetést semmi, azok sem, amiktől úgy tűnhetett, hogy picsogtam. Amit vártam tőle, azt hozza 100%-ig, így azt mondom megérte az utolsó fillérig. Aztán ha megjön az első komolyabb szervizről a számla még lehet felülbírálom magam, majd beszámolok róla. Egyelőre jó döntésnek tartom. Az biztos, hogy ezzel egy álom vált valóra, mindig is szerettem volna egy erős autót, ebben a lóerő tartományban, viszont legalább 6 hengerrel. Az most nem jött össze, de nem bánom nagyon. Következő autóm már biztos nem egy ilyen felpiszkált hot hatch lesz, ezzel most kiélem magam, és legközelebb megpróbálok egy kényelmes de viszonylag erős 5ös BMW-re lőni, 250-300 LE körül, akár még dízelben is (ha lesz még akkor dízel egyáltalán). 50e km-nél frissítem az ítéletet.

Ja, és nem szoktam buszsávban közlekedni, még akkor sem ha kiválóan elvegyül a buszok között.

Hibalista

- Eddig semmi, de ez talán el is várható

Ide hordtam szervizbe

még sehova

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2016
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Focus 2 Diesel Következő autója? BMW 5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)