Autópályák szerelmese - Focus 2012 MK3 1997ccm 163HP
Szöveges ítélet
1997 ccm, 163 lóerő, igazi vadállat.
2016 óta van nálam, Németországból behozott autó, akkoriban 117.000 km-t mutatott az órája, pont akkor lett 4 éves amikor vettem. ESS Ford szerviz szerint reálisnak tűnt az óraállás anno, én bíztam benne, hogy nem lehet nagy zsákbamacska.
Most ott tartok, hogy az elmúlt 4 évben belehajtottam nagyjából 100.000 km-t. Lehet, hogy a maximális karbantartás tízeres olajcserékkel, az autópályás használat, a vezetési stílus (soha nem nyomom neki, csak ha már forró a motor) és az állandó Shell V-Power Diesel tankolás az oka, de a megégetett turbón és egy akkucserén kívül komolyabb problémám nem volt még vele. Befecskendező rendszer, kettőstömegű lendkerék, kuplung, sőt még a részecskeszűrő is gyári. Kop-kop.
Kényelem szempontjából adhatna kicsit többet az autó. Maximális felszereltségű, tempomat, fék asszisztens, automata parkolás, esőszenzor, automata kétzónás légkondi, szélvédő fűtés és minden egyéb kütyü van benne, amiket maximálisan ki is használok, de amióta ültem a fater Dacia Sandero-jában, azóta a Ford ülését és lábterét kicsinek és kényelmetlennek érzem. :) De hogy legyen az embernek önkritikája, valójában csak le kéne adnom pár kilót. :D
Egyébként maximálisan elégedett vagyok az autóval, egyszerűen arra kell használni amire kitalálták ezt a 163 lóerős dízelt: az autópályára. Szerencsére a munkahelyem közel van így hétköznap gyakorlatilag nincs is használatban. Ha bevásárlás miatt kell elindítani, akkor is inkább kimegyek a budaörsi Tesco-ba, egyúttal meg is tankolom a Shell-nél.
Hibalista
- Turbó csere történt gyakorlatilag közvetlenül a kétszázezres nagy szerviz után. Friss olaj volt az autóban én pedig elengedtem a 163 lóerős vadállatot fullra pakolt csomagtartóval és a teljes 5 fős családdal felfelé a horvátországi hegyekben. Megsült a turbó és szorult benne a forgó rész. Zsír új turbót rendeltem és szereltettem be a helyére, valamivel több, mint 200.000 Ft lett a procedúra vége. Elismerem, ez teljes mértékben az én hülyeségem volt. - - Első kanyar stabilizátor szilentek elhasználódtak, filléres dolog volt a csere. - - Felfüggesztés beállításnál elnyűtték a kontra csavarokat, mert rárohadtak a rúdra. A sokadik próbálkozás vége az lett, hogy flex-elni kellett, cserélve lett mindkét első gömbfej és a kormányösszekötő rudak. - - Sony hangrendszer feletti középső LCD kijelző csíkozódni kezdett. Kivételesen nem rohantam a szerelőhöz, mert pofon egyszerű szétszedni, hátulján lévő azonosító alapján rendeltem másikat ebay-ről 15.000 Ft körül és beszereltem. Tökéletes. - - Akkumulátor: természetesen Horvátországban a Hvar szigeten a nyaralás kellős közepén halt meg úgy, hogy pár héttel előtte kértem meg a szerelőt, hogy mérjen rá a feszültségére. Azt mondta, hogy még a tél előtt ideje lenne cserélni, mert a gyári akku volt benne, de nem gondoltam volna, hogy bő egy hét állás miatt meghal a 40 fokban. - - Most voltam május végén műszaki vizsgán és szóltak, hogy a hátsó irányjelző izzókról kopik a sárga festék, más "problémát" nem találtak. Mivel rohannom kellett és ott hagytam fél napra az autót azzal a kéréssel, hogy ha elkészültek hozzák házhoz, így a vizsgabiztos ment egy hosszabb utat ebédidőben az autóval. Megdicsérte az autót, hogy nagyon jól karban van tartva. Jól esett a lelkemnek, tényleg nagyon vigyázok rá. :)
Ide hordtam szervizbe
ESS Ford - Göd, Nemeskéri köz 1 Nagyon profi csapat, 2016 óta többször is jártam náluk. Sajnos az évek múlásával én azt tapasztaltam, hogy egyre jobban lehúzzák az embert, ezért a 10.000 kilométerenkénti olaj/olajszűrő/levegőszűrő/pollenszűrő/gázolajszűrő csere miatt már nem járok ki hozzájuk. A 200.000 km-es nagy szervizt velük végeztettem el. Megjegyzem, kicsit fájt, hogy nekem kellett külön szólnom, hogy a hosszbordás szíjat is cseréljék ki.A turbó problémát szintén náluk vizsgáltattam ki, de végül nem velük cseréltettem, mert új alkatrész beszerelését csak akkor vállalják, ha azt ők szerzik be. Mondanom se kell, hogy a turbó pont kétszer annyiba került volna rajtuk keresztül, mint az Angliából rendelt eredeti Garett.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Car-Kihagyni Kft, Budapest, XI Ecsed utca 11 Lelkes kis cég, rendkívül közel vannak, így elsősorban kényelmi szempontból járok hozzájuk, szerencsére az óradíjuk sem veri az eget. Az egyszerűbb karbantartási feladatokat és mechanikai munkákat szoktam rájuk bízni, hozzájuk járok a tízezres olaj/olajszűrő/levegőszűrő/pollenszűrő/gázolajszűrő cserék miatt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 117000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 99000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa C 2004 | Következő autója? | C-Max |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
