A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A Műszer- Focus Ecoboost 1.0

Szöveges ítélet

2004-es 1.6-os Focus kombit hajtottunk, 225 ezer km-rel adtuk el komolyabb hiba nélkül (azért már kezdett ez-az szétesni benne, a hajtás viszont pöpec maradt). Mivel nem kellett ekkora autó, körbenéztünk mit jöhetne anya+ 2 gyerek mellé szállítójárgánynak városi-elővárosi forgalomba. Tetszett a Yaris Hibrid, de mivel a t. kereskedő 3 megbeszélés után sem volt képes egy próbakörre elvinni, úgy döntöttünk máshol költjük el a pénzünket, átmentünk az út másik oldalán levő kereskedésbe. Persze kézenfekvő volt a Ford Focus, főleg hogy a 2015-ös facelift már csinos orral is rendelkezett, a motor pedig kipróbált darab (Ecoboost 1.0). A Fordnál persze egyből lett próbakör (na jó, már a 3. autót veszem náluk, de egyébként is mindig megbízhatóbbak voltak), pont egy megfelelő motorral szerelt Titanium. És amit szerettem volna bele, az is benne volt így működés közben lehetett kipróbálni a nagy tapiképernyőt, Sony hifit, parkoló automatikát. Utóbbi egész szürreális élmény, vevőcsalogatásra kiváló (a feleségem itt döntött véglegesen), hétköznapi haszna nulla.
Szóval türelmesen kivártuk míg megérkezik (Candy Red, mert ilyen nemigen van és ebben a legszebb, nőiesebb). És nem is csalódtunk, pár ezer km óta használja a feleségem, de ha csak lehet elkérem magamnak, annyira finoman működik, tele van okossággal. Részletesebben:
Karosszéria nem túl nagy, a csomagtartó se, de hát második autónak vettük. Elöl el lehet férni, hátul inkább gyerekek üljenek. Az S-Maxban elkényelmesedtünk...
A kis turbós motor elég finoman dolgozik, kb. annyit tud dinamikában mint a régi 1.6-os, alul jobban megy, felül viszont kifullad. Elég csendes, észrevétlen. Szépen megindul viszont padlógázra se lesz belőle egetverő gyorsulás, előzésnél erre számítani kell. A start-stop kiváló, ugyan nem sok haszna van de érzi az ember, hogy vele van a XXI. sz technikája. Gyors a motor bemelegedése, és már működik előtte is a start-stop. A fogyasztása pedig meglehetősen lábfüggő. Ésszel vezetve, napi 20 km 50-80 km/h tempójú város+ ingázáshoz szerintem jó választás, 6 liter alatt megáll a fogyasztás. (van benne azért óvoda, iskola és ehhez tartozó parkolóhely keresés stb). Hasonlóan eszik autópálya tempónál is. Ha kitolja az ember a szemét, akkor viszont szomjas lesz erősen, többet eszik mint az általam hajtott (kétszerakkora!) 2.0 TDCI. De hétköznapi körülmények közt inkább bárány, mint farkas. Ja, a fedélzeti komputer lefelé csal a fogyasztásban, de az induló menüből lehet állítani és korrigálni saját mérés alapján, ez nagy ötlet.
Elektronikus kütyük: nagyobb tapiképernyő, ez tetszik, telefonnal könnyen összekapcsolódik, jól használható. Viszont kár hogy nem lehet a telefont tükrözni rá (pedig szerintem a hardware lehetővé tenné), nem lehet videót nézni rajta, és főleg nem lehet a navigációt a telefonról kitenni rá. (persze, mert ugyan ki venne súlyos pénzekért frissíthető gyári navigációt ha lehetne...). A hangvezérlés nem használható, magyarítás nincs, angolul meg lehetetlen pl. telefonköny címlistát kimondani, amerikában biztos jó de itt felesleges feature. Ugyanilyen a parkolóasszisztens is, mivel nem volt drága és tetszett az űrtechnika, hát rendeltünk bele, de harmadannyi idő alatt beállok bárhova, aki meg nem tud parkolni ne vezessen autót. Csak jaszkarizásra jó, a mindennapokban eszembe se jut. A tolatóradar része viszont kötelező. Pár biztonsági kütyüről lemondtam (sávváltás, elalvásérzékelő stb), a guminyomásérzékelő meg kötelező volt ( az elmúlt évek legnagyobb baromsága).
Összességében átgondolt autó , és most már teszik is a facelift után. Két kellemetlenebb tapasztalat van csak, 1. a műszerfal szél kiszállásnál kilóg, mindig beverem a térdemet 2. a csomagtartót durván kell lecsapni mert félnyitott állásban marad különben (kevéssé illik egy kifinomult járgányhoz, azt mondta a szervíz ez ilyen.)

Hibalista

- Semmi (még szép)

Ide hordtam szervizbe

For-Top

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4100
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus 2004 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)