A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2011)

Focus 1.6 TDCI TITANIUM TURNIER 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A család új kedvence

Szöveges ítélet

Közel 11 évig volt a család kedvence 2 db Ford Focus I-es, az elsőt 5 évesen vettük 2005-ben 4,5 évig használtuk, a másodikat 2009 ben 4,5 évesen vettük és 6 évig használtuk. Mindkettő 5 ajtós 1.4 Ambiente (alap) felszereltségű volt, szerény 75 lóerővel. Mindkettőt gondos tulajoktól vettük kevés kilométerrel (65000 km és 22000 km) és elmondhatom, hogy mindkettő hűséges társnak bizonyult. Az elsőbe 55000 km-t tettem, a másodikba 91000 km-t, csak márkaszervizben szervizeltettem őket. Az elsőben a kötelező szervizen túl 1 bal hátsó kerékcsapágyat kellet cserélni, még izzókat sem. A második autóban a szokásos kopó alkatrészeken kívül 1 db vízszivattyút, 1 db generátort, 1 db akkumulátort 11 éves korában és kb 10 db bal első izzót. Mivel vigyáztam mindkettőre soha nem hagyott cserben egyik sem. Mindkettőtől fájó szívvel váltunk meg, de 10-11 évesen még jó áron eladhatóak voltak, a nagyszervíz (vezérlés csere) már a következő tulajokra maradt, és a kellő gondoskodás miatt nem kellet a korrózióval sem hadakoznom még. Kényelmes, stabil, jól vezethető és erejükhöz képest robbanékony autók voltak, ezért kerestük következő autónak is a Focust. Eredetileg a 2008 és 2010 közötti, 1.6 benzines Focus II-t kerestem, 5 ajtós GHIA, vagy TITANIUM felszereltségűt, 80000 km alatti futásteljesítményűt, de a válság miatt ebből az időszakból csak kiszolgált rendőrautót, vagy sokat futott gyengén felszerelt cégautót vehettem volna. A kevés magánszemélyes, a keresési feltételeknek megfelelő autó szinte minden esetben 1 nap alatt elkelt, vagy ha nem csak azért nem mert aranyárban árulták őket tulajdonosai a keresleti piac hatása miatt. Ekkor kezdtem el a 2011-ben bevezetett Focus III-at keresni, kombi kivitelben, mert szerintem ez a legszebb és a legkomfortosabb is (számunkra tágas csomagtér, könnyen pakolható). Csak Titanium felszereltségűt kerestem max 90000 km-ig, max 3 milliós vételárért elsősorban benzinest, turbós benzinest. 5 hónapig keresgettünk, de rá kellet jönni már az elején, hogy a hazai autók újra nem játszanak a már fent leírtak miatt, a külföldről behozottak 99%-a diesel és nagy részük (90%) visszatekert kilométer órájú, amelyik nem, az újra napok alatt elkelt, tőlem 250-360 km távolságban. A külföldi autóvásárláshoz nem éreztem magamban kellő kalandvágyat. Aztán húsvét előtt találtunk a mi új kis kedvencünkre természetesen lakóhelyünktől 330 km-re. Aztán, hogy ezt el ne szalasszuk, gyors telefonos érdeklődés a hirdetőtől, alvázszám alapján gyors információszerzés az egyik márkakereskedésben, 2-szeri megtekintés, próba, majd 2 napos tipródás és önámítás, hogy nem leszünk átverve, ezután döntéshozatal, ami után a mienk lett.
Persze utólag kiderült, hogy ez is csak egy lízingből visszavett holland autó amelyiknek jócskán visszatekertek a kilométer számlálójából. A márkaszervíz nem látta az előéletét, mert a lízingcégnek saját szervízhálózata van.
Írtam már hogy benzines autót szerettem volna? Hát nem az lett, hanem 1.6 TDCI, 116 lóerős Titanium kombi. Nem szerettem a diesel autót, a munkahelyemen 2 kisbuszt is hajthatok, de a hidegen hangos és darabos motor nem tudott igazán a szívembe férkőzni. Ezután mégis diesel autót vettem és az első két hónap és 4000 km után kezdtem megszeretni, 12 hónap és 18000 km után nagyon megszeretni. A motor kellően nyomatékos, főleg 1500-as fordulat fölött, a hatsebességes váltó jó kiosztású, mondjuk az 50 km/h negyedik fokozatban határeset, mivel már minimális gyorsításhoz is szigorúan vissza kell kapcsolni harmadik fokozatba az alacsony fordulatszám és az ebből adódó turbólyuk miatt. Autópálya tempóban (130 km/h) egy pici nyomás a gázpedálra és máris 150-nel utazunk. A bekapcsolt klíma érezhetően elvesz néhány pacit a teljesítményből, de ettől még dinamikus marad. Az autó szép vonalú, de nincs olyan egyedi, kortársait megelőző vonalvezetésű mint amilyen az I-es Focus volt. Belül számunkra tágas, modern, elől kényelmesek az ülések amik hosszú útra is kényelmesek, hátul még nem ültem erről nem tudok nyilatkozni, de még senki nem panaszkodott a hátul ülők közül, pedig volt 400 km-es megállás nélküli etapunk is utazásaink alatt. Talán annyi észrevételem lenne, hogy az I-es Focus-ban magasabb volt az üléspozíció ami miatt könnyebb volt a ki és beszállás. A III-as széria alacsonyabb tetőmagassága és az általunk vásárolt autó Econetic változatból adódó 2 cm-es ültetése miatt ront az I-es széria komfortérzetéből. A kárpitozásról talán annyit, hogy valami érthetetlen ok ( nem túl jó anyaghasználat) miatt az üléskárpitok a rácsöppenő ásványvíztől is foltosak lesznek, amit otthoni körülmények között lehetetlen kitakarítani, csak gépileg lehet újra foltmentessé varázsolni.
A műszerfal jól átlátható, de a kezelőszervek gombjait szokni kell, nem kevés ideig. A légbefúvás kiválasztó panelje túl lent van és rátekintés nélkül nem igen tudom melyik gombon van a kezem. Ugyanez vonatkozik a ventilátor szabályozó gombjaira is. A piros belső hangulatfény a kék műszerfalkijelzőkkel nem igazán passzol, olyan kuplerájos hangulatot sugall.
Az autó úttartása szélcsendben jó, szeles időben hajlamos az elmászkálásra, futóműve komfortos, stabil, nagy sebességnél az orrnehézsége érezhetően alulkormányzottá teszi kanyarban, de ekkor is kezelhető, futóműve a magyar útviszonyokhoz kissé kemény nem szereti az úthibákat. A Focus I. valahogy stabilabbnak tűnt, talán a kisebb tömegű benzines motor miatt. A motorhang az utastérbe kellően csillapítottan jut be, nagy sebességnél sem tolakodó. Hidegen Ő is kissé darabos, de kb 10 km után kisimul járása. A kényelmi extrák jól használhatóak (esőszenzor, fényszenzor, parkradar, kulcs nélküli indítás) A klíma automata üzemmódban nyáron orkánt fúj az arcunkba, ezért inkább nem használom ezt a funkciót. A start-stop rendszer viszont fölösleges extra, mindig olyan helyzetben állítja le a motort amikor nem kéne, pl. autópályán a parkolóban leállva, ami a turbó halálát is okozhatja. Egy 5-6 liter között fogyasztó autónál ez nem szükséges feltétlenül, nem szólva arról, hogy a kettős tömegű lendkeréknek nem igazán használ a gyakori indítás leállítás. Egyenlőre ennyit.
2019.
A klímát tavasszal tölteni kellett nem működött. Nyomáspróbázták szivárgást nem találtak. Nyáron újra elvesztette a hűtőközeget, kontrasztanyaggal klímahűtőn apró lyukat találtak ezért csere.
Szelepfedélnél csak eresztette az olajat, kartergáz visszavezető szűrő van beleépítve ami eldugulhatott ezért csere, azóta nincs olajszivárgás.

Hibalista

- A klímát fel kellett tölteni (11000.-Ft), a szelepfedél tömítésnél olajszivárgás volt tapasztalható (14500.-Ft, amiből az alkatrész költsége 4500.-Ft), vezérlés csere vízszivattyúval, bordás-szíjjal (100000.- Ft) motortartó bak (24000.-Ft), új akkumulátor START-STOP-pos gyári (60000.-Ft), klímahűtő és klímafeltöltés (80000.-Ft), szelepfedél csere (45000.- Ft)

Ide hordtam szervizbe

Ford Zentai Mátészalka

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 58500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Focus 1.4 Ambiente Következő autója? Focus
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2011 (2011)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)