1.0 Ecoboost
Szöveges ítélet
Az autó saját tulajdonban van, egy 2006 Focus II után vettük, 1.0 motorral.
Immár 65000 km van benne, alapvetően elégedett vagyok vele.
Az 1 literes motort emlegetve csak röhögnek az emberek, de teljesen jól mozgatja az autót 125 Le-vel 170 Nm-es nyomatékkal.
Tapasztalatok: nem szeret meredek emelkedőn-lejtőn megindulni se előre se hátra , szépen lehet égetni a kuplungot (ez valószínű az alapjárat környéki zéró nyomatéknak köszönhető).
Nálam 6.8 az átlagfogyasztás, bár szoktam menni vele ahol csak lehet.
fékbetét-tárcsa kombinációból már a 3. garnitúra van az autón, bár ebben a vezetési stílusomnak is szerepe lehet....- motorfék gyakorlatilag nincs benne.
a motor nagyon hamar bemelegszik (műszer szerint), nyáron 2 km megtétele után üzem meleg állapotot jelez.
A start-stop néha idegesítő, de hálistennek ki lehet kapcsolni, sokszor akkor állít le, mikor én nem tenném, és akkor nem áll le, mikor én már rég leállítottam volna.
Az első ülések Trend Plus felszereltségnél nagyon jók szuper oldaltartásuk van futómű az jó mint minden Focusnál, nagyon jó lehet vele kanyarodni.
Autópályán 150-es utazótempó lazán tartható ilyenkor 3250 fordulat van 6-ik fokozatban. Az előző 1.6 Focusom 150-nél 4250-et forgott.
A háromhenger varrógépszerű hangját ritkán hallani, csak magasabb fordulaton zavaró.
A motor karakterisztikája egy dízelhez hasonlít, csak ez sokkal tovább elforog:), TDi Passattal simán lehet versenyezni:)
Az autó magazin egyik számában volt egy 100000 km-es tartósteszt, egy ugyanilyen Focussal, nulla meghibásodással, na azt biztos nem az én autómról írták. Eddig kétszer volt garanciális javításon 50000 km környékén kilyukadt egy hűtővíz cső ekkor tréleren ment a szervízbe, majd 55000-nél elkezdett búgni az egyik kerékcsapágy (elég érdekes ilyen futás teljesítménynél)- szerencsére garancia keretein belül rendeződött mindkét hiba.
A műszerfalon lévő gomb rengeteggel kapcsolatban annyit mondanék, hogy a kevésbe felszerelt változatokban nincs olyan sok gomb és teljesen jól ki lehet igazodni rajtuk. Szerencsétlen autós újságírók mindig a legextrásabb változatot kapják, azon el tudom képzelni, hogy ez probléma lehet.
Hibalista
- fékbetét-tárcsa - hűtőfolyadék vákuumcső-garanciában - bal első kerékcsapágy- garanciábn
Ide hordtam szervizbe
For-Top
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
