World needs a Hero
Szöveges ítélet
Hello mindenkinek!
Szóval 3 éve munkahelyet váltottam, és így hirtelen eltűnt alólam a kombi Passat. Miután nem tudtam meddig kell saját autót használnom, ezért átmenetileg kölcsönkértem nővérem használaton kívüli 2 éves Poloját, és azzal hidaltam át munkahelyem (Ferihegy) és otthonom (Mamut és környéke) közötti nem kis távolságot nap mint nap. Olyan fél évig bírtam. Mert gagyi volt, kényelmetlen, s bár kifejezetten nem volt lomha, viszont cserébe rengeteget fogyasztott. Valami mindig elromlott rajta, és a VW szerviznél alávalóbbal nem találkoztam.
Végül óriási köszönettel visszaadtam nővérkémnek, aki ezután szinte azonnal eladta.
Miután cégemet éppen privatizálták, ezért nem lehetett új autót beszerezni, viszont nekem dolgozni kellett járni, ezért eldöntöttem veszek „valamit”, aztán ha végre beszerzik a cégautóm, akkor odaadom menyasszonyomnak. Miután az új jövevényt átmeneti megoldásnak szántam, ezért nem gondolkoztam „komoly” autóban, hanem inkább a mindennapok hősét kerestem. Ehhez hozzátartozik, hogy olyan csúfságok, mint a Peugeot 307, Renault Megané, VW Golf no.5, Honda Civic, , stb. ja és a japánoknál mára standard török, brit, francia egyéb gyártás nagyon megnehezítette a választást.(Ibanez gitárt is csak japánt szabad venni) Eljátszottam a gondolattal, hogy komolyabb autót veszek pl. 1-es BMW-t , de akárhogy nézegettem, rájöttem nekem nem jönnek be a mai kompaktabb méretű autók sem 4 millióért, sem 7-ért. Menyasszonyom mondta, hogy neki tetszik az új Focus. El is mentünk meg is néztük. Őt nem zavarta, hogy a kocsiban egy gramm textil nem volt 4,3 millióért, …engem igen. Mentünk kifelé a szalonból és éppen magyaráztam neki, hogy mennyire nem tetszenek az új autók, „mert bezzeg nézd meg a régi focust” és rámutattam „Őrá” … és ott állt az első focus ráncfelvarrt változata, gépiezüstben, könnyűfém felniken 2,8 millióért. Próbakör-tanulságok:
Fürgébb, mint a kettes kiadás, belül igényesebb (van benne textil). Azonnal megvettük… Pozitívumok:
• A mérőpad tanulsága szerint 108,7 paci, és 140 NM nyomaték 3156 ford/percnél.
Félreértés ne essék nem megy jól, de egy 1,6-os 5 ös Golfot, 307-t, Megane-t odaver.
• Ha hiszitek ha nem 7,9 -8,1 liter a fogyasztása. (Moszkva tér, BAH csomópont, Erzsébet híd, Üllői út, Ferihegyi gyorsforgalmi) Öregesen vezetek 2500-nál felváltok, az autó támogatja.
• Az autó futóműve nagyon jó, kényelmes, de az autó mégsem billeg. A váltó jó, a fék kellemes.
• A karosszéria bazalt keménységű, nem zörög, nem csörög semmi. 3x lefejeltek hátulról, de mégy csak a festék sem jött le.
Negatívumok:
• Ahogy tán a Honda és a Toyota egy –két szervize kivételével minden típusról elmondható: A MÁRKASZERVÍZ KRITIKÁN ALULI.
• 51.000. Km-nél elment a termosztát
• A jobb első futómű fekvőrendőrön hangosan felüt (de ha valaki ül elöl, akkor nem)
• A kuplung 23.000 km-es kora óta érdekes hangot ad radikálisabb váltásnál. Oka elfáradt egy műanyag korong. Nem szedetem szét ezért a kuplungot.
Nem bántam meg. Közben megjött a cégautóm Golf V 1.6 FSI. Szörnyű mint az Oakland Raiders. Csúf, tetű lassú, és Depressziós rohamot kapok a belsejétől. De nem baj, mert ismét munkahelyet váltok. Nyáron eladom a Focust. Meg fogom siratni, nekem bejött. Szerintem veszek egy 90-es évek elejéről való japán autót, talán egy Xedos6-t, és felújítom, az lesz a hétvégi autó, meg a menyasszonyom autója. Magamnak meg veszek egy st 170-t. Addigra lesz is egy eladó.
Hibalista
- Termosztát!
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
... majd mikor meguntam a balfa**ságukat Lajos bácsihoz Péterhegyre.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polo 1.6 | Következő autója? | Ford |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
