Szürke eminenciás- kék színben
Szöveges ítélet
Sok id? eltelt úgy hogy nem vezettem Focus-t, de nem volt jó véleményem róla mert egy volt kollégám bátyja még az els? id?kben vásárolt 1,4-es kombit amely leginkább k?tehénre emlékeztetett. Mikor jót akartunk mulatni, megpróbáltunk vele padlógázon gyorsítani másodikban, aminek röhög?görcs lett általában az eredménye. Köztudott tény hogy a Ford nem tartozik az élenjáró gyártók közé a benzinmotorok fejlesztésében, kicsit konkrétabban a Ford motorok korszer?tlenek, nagy a fajlagos fogyasztásuk és gyengék. Ennek alapján vegyes érzelmek kerítettek hatalmába amikor megtudtam hogy az új munkahelyemen Focus lesz a vállalati autó. Van egy barátom aki Focus fanatikus, ? bizony odáig van ezért a típusért. Azt mondhatom hogy engem is kellemes csalódás ért az autóval kapcsolatban.
1. Küls? megjelenés. Ahhoz képest hogy hány éve szolgál ez a modell, a megjelenése még most sem teljesen gáz, id?nként bizonyos fényviszonyok mellett és a megfelel? irányból még tetszik is.
2. Bels? tér kényelem. Erre sem tudok semmi rosszat mondani, bár a cockpit formái egyenesen gusztustalanok de egy id? után már nem t?nik fel. Ugyanakkor a m?szeregység jól áttekinthet?, és a felhasznált anyagok min?sége sem annyira "m?anyag" mint azt sokan panaszolták. Szerintem a franciák sokkal m?anyagabbak. Kényelem rendben bár 400km-nél többet nem mentem vele egyhuzamban.
3. Motor, teljesítmény. Ez is meggy?z? volt számomra, az autó árát tekintve. Persze nem egy Honda, de az nem is ennyibe kerül, ugye. Érdekes hogy ötezres fordulat felett inkább elfogy az er? mint megjön, a motor inkább nyomatékos, ami a városi fogyasztásból is kit?nik. Ha valaki csak Budapesten használja akkor annak katasztrófa a tankolás, én azonban vidékr?l jártam be vele autópályán (napi 150km ebb?l 110 a pályán) így 6,7-6,9 között megállt az átlagfogyasztása. Persze ehhez különleges odafigyelésre volt szükség, mikor nem érdekelt a benyakopás, akkor 7,8-8,2-re növekedett az étvágya. Végsebesség GPS szerint 205 km/h volt egyszer, de ehhez az út kedvez? földrajzi-fizikai adottságaira volt szükség. Mindent összevetve ok.
4. Futóm?. És elérkeztünk az autó (számomra) legfontosabb pontjához. Ez az a pont amely egyértelm?en messze a legel?nyösebb része a régi Focusnak. Hallottam már hogy nagyon jó a Focus ezen a téren, de én is meglep?dtem a majdnem semleges egyensúlyon és a jó gyári! hangoláson. A Focus még a kanyar közbeni közepes bukkanóknál sem jön zavarba, egyértelm?en a legjobb az európai alsó közép mez?nyben. (ehhez hozzátartozik az is hogy az ötös Golfot még nem vezettem, valamint hogy a direkt sportos kiadású egyedeket ebbe nem számolom bele, de azt hiszem azoknál csak a forma az alsóközép). A fék szerintem szintén kellemes, jól adagolható de mérete miatt csak kis sebességeknél hatékony.
5. Megbízhatóság. Ebben azt hozta amit vártam, így igazából semmi különös. Már az átvételnél fennt fogott a kuplung egy kicsit, és ez csak romlott a fél év során. Szerintem hanarosan cserére érik. Más semmi. Nem francia min?ség :)
Szóval én nagyon kellemesen csalódtam a Focusban, semmi különös, de mégis jó vezetni és nem kívánod magad a pokol legmélyebb bugyrába amiért ilyet vettél.
Hibalista
- Kuplung már alig fog, de egy hónapot már kibír
Ide hordtam szervizbe
Flottakezel? szervízelte, a szerviztapasztalat osztályzását más Fordos élményb?l adtam meg
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 10000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | amit kapok csak ne Suzuki vagy francia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
