A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1.8 TDDI kombi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Osztrákból hozott Pu-fókám, a legjobb választás

Szöveges ítélet

A Fókám 2013.09.19-én vettem egy Kaposvári kereskedésből. Osztrákban futott, első magyar tulajdonosa Én lettem. Előtte, a megtalálásáig kb.
2 hónapig vadásztam, mire találtam egy olyan autót amibe beleszerettem. Nem Fordot akartam, az autószerelő haverjaim óvva intettek tőle (bár mikor meglátták az Enyém, és elvitték egy próbakörre azt mondták hogy jól döntöttem). Vw passat, Crysler Grandvoyager, Renault Laguna kombi, és Grandespace, Volvo V40 vonalon indultam el. Elég messze esik tőlük a Focus, de Mo-n nem olyan egyszerű jó autót találni a kereskedésekben. És eddig még soha nem vettem olyan autót amit akartam a keresés elején, most is a lényeg az volt hogy lehetőleg 12-13 évesnél nem öregebb kombi és diesel legyen. Muszáj volt kereskedésből választanom, hiszen be kellett számoltatnom a "Rizsrakétám" (http://nepitelet.hu/autok/mazda/626_1991/szeretett_japan_rizsraketam_sehol_nem_hagy_ott/). Szóval végigjártam az országot, Kecskemét-Pest-Szolnok-Szeged-Pécs és Kaposváron kötöttem ki. Focus autóház, korrektek voltak, kicsi pénzért beszámolták a Mazdát, engedtek valamennyit a Fordból és az előző autóm +500K-ért Enyém lett a focus névre írva, kulcsra készen ajándék felnire szerelt téli gumi garnitúrával. Azóta eltelt kicsit több mint 2 hónap és lassan meg lesz az első 10000km, eddig minden gond nélkül.

Tetszik a műszerfal elrendezés, az üléseknek jó az oldaltartása, hátul is elfér 3 180cm feletti ember, még a vezető mögött is, pedig Én 192cm vagyok. Szóval hely van benne, a csomagtartó is hatalmas, 5 ember csomagja úgy befér, hogy általában még a rolót is eltudom húzni. Futómű hibátlan, jól fekszi a kanyarokat, a váltó áttételezése is korrekt, és a motorral sincs gond. Bár benzines japán gépek után kicsit lomhának tűnik (90le, és nem túl pörgős motor, 120nál se pörög 2500at, de ez nem is baj) viszont ha kapcsol a turbó akkor nem hagy szégyenben, lehet Vele előzgetni. Hetente bele szalad durván 1000km, ennek nagy része 5 emberrel, tele csomagokkal 2-300 km-s utakkal. Ilyenkor egy kis várossal, de nagyrészt főúton használva a fogyasztása 5-6 liter között van. Szóval szerintem ez baráti ahhoz képest hogy az autó önsúlya majd 1300kg.

Ambiente felszereltségű, tehát nem ez a legjobban felszerelt Fóka az országban, de ami kell van benne: 2Xelektromos ablak, klíma, fűthető tükrök és első szélvédő, kpi zár, szervó, horog, ködlámpa stb...

Amire még majd költenem kell, az az ajtók aljának kasznizása, mivel osztrákban futott 12-13 évig, így elég sok sót látott, megjelent a rozsda, főleg a csomagtér ajtó alján. De elég sokan panaszkodnak erre az itthon futottaknál is, szóval ez lehet hogy típushiba. Alul is meg volt kicsit pukkanva, de már lealvázvédőztem, érdemes rászánni egy napot.

Ami nem maradhat ki egy ítéletből sem:
- Ezzel az autóval nem kell lámpától-lámpáig gyorsulni, nem arra van kitalálva.
- Nem fordulnak utána, nem bámulják meg, sőt, a disco előtt se esik le a csajokról a bugyi ha meglátják. (de a hátsó ülésen legalább el lehet férni ;) )
- És sajnos a prémium márkákat se lehet alázni Vele, ez a 90Le nem arra van, ha előzni akarsz tudsz, nincs Vele gond, de autópályán kivillognak a külső sávba, hiszen a max sebesség valahol 180 körül van.


2014:
Ahogy átléptünk az új évbe jött az első gond. Jöttem vissza Pécsre, és valami elkezdett hátul kopogni. Kiszálltam, megnéztem a jobb hátsó kereket, de nem találtam semmit. A kopogás el is múlt. Autószerelő barátok azt mondták, ha nem folyamatos, akkor nem vészes, vissza érek Vele.. Így jöttem tovább. Hiba volt! Hülye voltam hogy nem fordultam vissza.. Mohácsnál nagyon elkezdett kopogni, és rázta a kocsi hátulját is. Kiszálltam, forró a felni, azt hittem hogy a fékem melegedett, de nem. Visszahűtöttem, és lassan, tovább indultam. (Hétvége és éjszaka volt, nem tudtam szerelőhöz menni, gondoltam majd Pécsen). Pécs előtt, az utolsó falu, Szederkény. Megint kopog, de mint állat, és cibálja is a kocsit.. jobbról-balról szalagkorlát, kamion a seggemben, (mivel tépek kb 40-el), nem mertem ott megállni.. Beértem a faluba index kitesz jobbra hogy megállok, de fékezni már nem kellett, kifordult a jobb hátsó kerék. Megdőlt úgy 30fokban.. Persze mikor máskor, jöttek a rend őrei, de nem csináltak belőle gondot, azt mondták hogy jó helyen van a kocsi, látható... Hívtam trailert, cirka 30ezerért behozott Pécsre, letett egy szerelőnél. Hétfőn reggel 8ra mentem, addigra szétszedve minden, a gyanúm beigazolódott, kár hogy csak akkor sejtettem már mikor megtörtént a gond. Kerékcsapágy melegedett, és az adta meg magát. Ami érdekes, mert nem búgott.. csak elkezdett kopogni. Szóval otthagytam a szakit, küzdjön a kocsival, de hívott is hogy kerék agy is kell, és mivel az enyém elöl-hátúl tárcsafékes, ami itthon ritka, csak németből van alkatrész, 57K-ért.. Mondtam hogy nehogy megrendelje, szereztem bontottan, be is tette. Remélem hogy most már jó lesz, egyedül az ABS visszajelző hiányzik róla, azt még rá kell kötnöm.
Szóval a gond nem lett volna nagy, így se volt ha nincs a trailer, relatív olcsón megúszom.. nem lett volna nagy, ha visszafordulok időben.. De nem gondoltam volna hogy ez lesz.

2013.02.13.
Már lassan 5 hónapja van Nálam, 16000km-nél tartunk. A csapágy és kerékagy csere óta minden gond nélkül teszi a dolgát, továbbra is elvisz A-ból B-be. Lassan megint olajcsere jön, még 3000km van addig. 15000-ként lesz cserélve, nem hiányzik belőle az előző csere óta. Mondjuk mondták is hogy az 5w30-asat nem illene ennie. Eddig nem is eszi. Kitudtam próbálni hóban is, és télen -10 alatt is elsőre indul. Meg vagyok Vele elégedve, az első szélvédő fűtés meg nagyon hálás dolog. 5 perc alatt a hó is leolvad róla, nem kell a jégkaparóval szerencsétlenkedni, ráadásul az nem is tesz jót a szélvédőnek. Továbbra is úgy érzem hogy jól döntöttem.
A fogyasztása még 6 liter fölé nem ment, teli tankolással 5 emberrel 800km-es út után 43litert kellett rátöltenem. Baráti. Egyedül utazva, kicsit dinamikusabb vezetéssel 5.3-at mértem a múltkor Orosháza-Pécs távon. Átlagban ezen a távon 5 emberrel + városban egy heti 50km-rel a fogyasztás 5.5-5.8 között szokott lenni.

2014.03.26.

Megtörtént az olajcsere. És most már világos hogy a gyári 30ezer km-s érték, amit a Ford ajánl, nem humbuk, vállalható. 18ezer km után tiszta olajat engedtünk le, ráadásul egy deci se hiányzott belőle.
Az elmúlt pár hétben megnőtt a városban futott km-k száma, elkezdtem futárkodni Vele. 500km városi, 200 km vidéki használattal a fogyasztása 5.6l volt. Jah egyébként fél év után 21000km-nél tartunk. Ha hinni lehet a km órának (HA), akkor mielőtt hozzám került, évente 15000km körül futott.
Egyetlen bajom az autóval hogy alacsony, minden fekvő rendőr komoly kihívás, ráadásul a legtöbbet még a szocializmus időszakában rakták ki.. Most komolyan, a wartburgok meg a ladák biztos gond nélkül átfértek fölötte, de az Én motor védő burkolatom mindig leér.. Nyáron kap nagyobb felniket (a gyári 14-eseket kicsinylem rajta), és valahogy megpróbálok emelni rajta egy pár centit. Most az olajcsere közben valami taknyolást találtunk a váltón. Váltás közben nem érzem hogy gond lenne, de majd meg kell nézetnem egyik haverral, akkor leszek csak nyugodt.

2014.04.

Egy újabb szerelendő probléma lépett fel. Haza fele este koppant valami, és az autó érdekes hangot kezdett el kiadni. Azt hittem hogy a jobb első fékkel van gond, de nem, a spirál rugó tört el. "Szerencsére" a lakásomtól 150 méterre csinálta ezt, haza tudtam jutni Vele. Másnap belöktem az emelőt alá, és akkor látom hogy a rugó a keréken ül. Sikerült visszatekernem annyira, hogy ne érjen a kerékhez, és kibírja a legközelebbi szerelőig, gyök kettővel. Telefon a fordfocus szakszervíznek Tatabányára. Van után gyártott. 6K-ért/db. Le is rendeltem, másnap ide is ért. De 8mm szélesebb mint ami kell. Persze ez már csak akkor derül ki mikor a szaki szétszedte. 20 percenként hívott, először hogy kell stabilizátor mert nem tudja normálisan összerakni majd a régivel. Jó, legyen. 20 perc múlva hogy szar a rugó.. Így telefon Tatabányára, ahol meglepetten közlik Velem hogy "Hidd el, nem szokott Vele gond lenni, lehet hogy a gyárban baszták el a csomagolást..." 30 perces eszmecsere után belementek hogy visszaveszik. Így kerestem bontottat, meg volt még annak a bontónak a tel.száma akitől januárban vettem a kerékagyat. El is mondja a bontós hogy a 1.8 dieselre két méret van (ezt a szervíz nem mondta). Végül is jó lett a rugó, az autó megint egyben van.
A Váltót is megnézettem, de nem talált semmit a szerelő, még mindig nem érzem rajta hogy gond lenne.

Hibalista

- Fékbetétek: Elsők: 9500FT - Hátsók: 5500FT - Vezérműszíj, olajszűrő, 6l 5W30-as Ford motorolaj: 36000Ft + vezérműszíj csere 10000Ft. - Alvázvédőzés anyag áron 3000Ft. - Jobb hátsó kerék agy és csapágy: újonnan 57ezer németországból rendelve, bontottan 8000Ft. - Jobb első spirál rugó bontottan 5000Ft. - Utángyártott jobb első stabilizátor: 4300Ft. - - - (Igazából filléres hozzá minden)

Ide hordtam szervizbe

A barátaim között van 3 autószerelő is, Velük csináltam mindent, a vezérműszíjat egy helyi szaki cserélte.Pécsen szerelőből eddig a legkorrektebb a Norka-15 Bt volt. Gyors, korrekt, megbízható, és relatív olcsó is! +++

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Pécs, Non-stop gumi és autó szervíz. Korrektek és gyorsak voltak, trailert azért ne hívjatok tőlük, mert baromi drága, és alkatrészt is jobb ha magatoknak intéztek.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 176800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 626 2.0 Következő autója? ?? Nem akarom lecserélni
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)