Maxi a megbízható úr
Szöveges ítélet
Azért esett erre az autóra a választás, mert a baráti körben volt egy a háznál és pozitív tapasztalatokat hallottam róla és mert korához képest nekem még most 2015-ben is tetszik. (és mert korábban nagy rajongója voltam a híres, hírhedt Colin McRae Fordos munkásságának :))
Alapvetően egy megbízható autóra volt szükségem, amit külföldön 1 évig használhatok (Svájcban maximálisan ennyi ideig lehet külföldi rendszámú autója ott tartózkodó személynek). Az autó a véletlen folytán épp az említett országból való volt, ahol tanúsíthatom elég jól figyelnek az autók műszaki állapotára. Magyarországon forgalomba helyezte nekem a kereskedő és irány vissza. Mivel kint vaskosabban számolják a szerviz díjat, így egy nagyon megbízható autó kellett, ami az 1 éves tervezett használati idő alatt ár-érték arányban nagyon jó. Sikerült, jól választottam. Az autót főleg hosszabb utakra használom, így kb 5,1-5,8 között jött ki a fogyasztás. Ebben volt minden. Az autón megvételkor a szerelőm (más néven apa) kicserélt minden olyan alkatrészt, ami valamelyest is ezt igényelte (lásd lista) és az autó a biztonság kedvéért kapott egy alvázvédelmet. Bár nem volt teljesen indokolt, de biztos ami biztos, ráadásul lehet, hogy ő lesz a következő tulajdonosa.
Ami jó az autóban az a nagyon kedvező a fogyasztás, megbízható csendes motor kb 3000-es fordulaton megy az autó 140-et, így nincs is agyon hajtva, ráadásul itt amúgy is 120 a max megengedett. Hasznos dolog fűthető első szélvédő is. Az enyémnek a belső műszerei nem nyikorognak, egyszerűen patent minden és a kopásnak így 144 000 km utána a belső téren alig van nyoma. Bár ez az autó előéletének is köszönhető. Korábbi tulaja nem sokat használta az autót, így kicsit el volt lustulva amikor hozzám került. De amúgy se egy sport verda... és itt jönnek a negatívumok.
Ami rossz az autóban az a gyenge motor. Ez persze magyarázható a kis fordulaton dolgozó takarékos motorral és itt azért vannak hegyek ahol azért még a vérmesebb autók "homloka is gyöngyözik". Másik rossz tulajdonság és ezzel a kör be is zárul, az a fedélzeti komputer "mennyit mehetek még" funkciója. A kis drága már megviccelt. A kuttól kb 200m-re állt meg a Focus, pedig a mikrochipek szerint még 50 km-t mehettem volna. Csal a rendszer, de a szintmérőnek lehet hinni.
Nekem ez az első autóm, de nagyon bevált. (Ha nem lenne kötelező megválnom tőle akkor megtartanám. Persze ez is megoldható lenne, de az itteni bürokráciával inkább nem próbálkoznék.)
Szóval az aki olyan autót keres ami takarékos, nagy a raktere, kényelmes és megbízható, annak ez az 1.8 TDCI 100 lovas motor egy jó választás lesz.
Hibalista
- Ez romlott el: légtömegmérő - amúgy a szokásos: olajszűrő, olaj, vezérműszíj (és görgők), gázolajszűrő.
Ide hordtam szervizbe
Vida J. - autószerelő (Nyíregyháza - Kemecse, Szent I. u. 33)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
