Majdnem HotHach
Szöveges ítélet
Első autóm ez a Ford Focus. Egy Ford szervízben dolgozva (autószerelő, motordiag) tetszett meg a típus látván mennyire megbízható. Kölcsönkaptam egy hétre egy 1.6osat is amivel sokat mentem és borzasztóan megtetszett. Hozzáteszem a hülye boyracert képzeljék aki vadássza a VTI civiceket meg az öreg bömösöket és belebotlik egy elsőre nem ideillő autóba. Sokat vaciláltam de végén a egy 72000km-es(teljesen valós!!!) csodálatos állapotban lévő 3ajtós példányt találtam amit akkor viszonylag drágán megvettem, mert használni szerettem volna nem szétforgatott meggyilkolt autómaradványt feltámasztani. De nem bántam meg :)
Saját autót bátrabban használva szembesültem milyen képességek rejlenek a futóművében, még akkor gyári gumimérettel(195/60R15) olyan kanyarsebességre volt képes az autó amit ebben kategóriában tuningmentes gépek nem tudtak(emlékesztető: ez nem ST, nem GTI stb). Az első autós ész nélküli megmozdulásokat szemrebbenés nélkül bírta. Ezeket mindössze a kopó alkatrészek gyakoribb cseréje bánta(főleg fék, gumi).
Nemrég 140000km-t átléptem vele, túl amatőr szlalomversenyen(FRT), gyakorlatilag padlógázas autópályás meneteken, gumicsikorgós kanyarvadászatokon. Hiba nélkül.
A 130 ló a 2000cm3 ből nem túl sok, cserébe megbízható, inkább nyomatékos (6000 felett vége mindennek), de a jó rövid váltó miatt elég sportos, ügyes kapcsolgatással papíron erősebb autók foghatóak.
Az öt év alatt alacsonyabb lett, nagyobbak a kerekei ,keményebb a futóműve , erősebb a féke saját igények szerint (motorhoz nem nyúltam). És ezért csak majdnem HotHatch. Pont hiányzik az a tűz illetve tudás ami az ST170be pl. megvan, de azért olcsóbb is megvenni ,fenntartani és nem áll olyan messze jelen állapotában az ST-től.
És soha nem hagyott ott sehol!!!! Eszembe sincs eladni, minek? 3 ajtós létére van benne hely hátul és a csomagoknak is. Utazni tudok vele, pályázni is, persze azért kell egy kis kompromisszumot kötni. Ha majd szétesik (nem látom ennek eljövetelét még) akkor verseny/hobbi autó lesz belőle.
Ja a fogyasztás:
Nálam számolt nagy átlag 10 liter körül van de:
Finoman békésen közlekedve fogyasztott 8,9 litert is klimázva csak városban, de tempósan haladva inkább 10 liter. Ha állok a gázon 12 környéke de itt nem esik le a fordulatszám csak ha meg kell állni.
Autópályán nem hittem el: Budapest Balaton Budapest végig 130km/h-val = 7 liter(!!!!) felett egy kicsit.
Budapest Máriapócs gyakorlatilag padlón, nem egyszer végsebességen 10 liter felett kicsit.
Nagyon lábtól függ.
Én mindenkinek ajánlani tudom a Focust használtan, bár az ezek az első szériások öregednek de nem kell megijedni tőlük. Nálam elég sportosan használva is jól teljesít.
Hibalista
- Termosztátház,kiegyenlítőtartály,alapjárati motor, ezek voltak a "nagyobb" hibák..... Jellemző még rá a gyújtásprobléma de ez nálam nem volt tapasztalható :) sokszor az elhanyagolt kötelező szervízek és a tulaj miatt van ilyen baj vele (későn cserélt gyertyák, ügyes motormosások stb) - Nálam a használat miatt hamarabb kellett kuplungozni illetve a hátsó futóművet javítani ami egy kicsit húzósabb tétel - 100ezer feletti bőven - de normál használatnál elmegy közel 200ezer km-t. - Zárakkal voltak kisebb problémáim(elkopott kulcs, zavaros müködésű zárszerkezetek) de ez Ford sajátosság és szerintem egy 12 éves autónál ez elfogadható. - A hibamentességhez az is hozzájárul szerintem hogy az autóba nálam a motorolaj sose érte meg a 10000km-t ráadásul "prémium" olajjal (váltóolajat is cseréltem nem egyszer) és minden előirt és nem előirt karbantartást megkapott.... -
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
