kulcsszó: multilink futómű
Szöveges ítélet
Tizenhat éves volt amikor megvettem. Harmadik tulaja vagyok. A szokott történet: az első tulaj nyolc éves koráig (az eladásig) vezette a szervízkönyvet. Második tulajnál már ilyesmiről szó sem volt, kapta az autó amit kapott (szegény), használós családi verda lett, a lecserélésig, amikor beszámíttatták egy neppernél. Ekkor jöttem én, aki tisztában voltam vele hogy nem új hanem tinédzser korban lévő foglalkozós autót fogok kapni az újkori ár töredékéért.
Jó tulajdonsága ennek a Ford modellnek, hogy népszerű volt, sokat eladtak belőle, ma is sok fut, tehát az utángyártott alkatrészek választéka is nagyon bőséges és elérhető árú.
Teljes fékcserével indítottam az együttélést, négy tárcsa, betétek, mindkét hátsó féknyereg komplett tömítéscseréje, fékfolyadékcsere, kézifékkötél. Olyan lett, mint az új. Mert minden része új volt, kevesebb mint ötvenezerből (Febi alkatrészekkel, saját szereléssel)
Kipufogórendszer szintén javítós volt, középső dob kifújt, flexcső szétfoszlott volt, a katalizátor dobálta a hibakódokat. Itt is teljes csere, új katalizátor, új dobok, flexcső, lambdaszondák, 135ezer (saját szerelés).
Futómű felujítás. Elöl talpas csapszegek és stabpálcák. Hátul a híd komplett levétele, régi (gyári) szilentek és csavarok teljes cseréje, rugók cseréje, rozsdátlanítás, lengőkarok és híd festése. Anyagárban 70ezer (saját szerelés). Ez minden fillért megért, nagyon jól működik a multilink hátsó futómű, kategóriája legjobbja szerintem.
A két küszöböt és a két első sárvédőt kilakatoltattam, a többi rozsda is le lett kezelve, de évente rá kell nézni mindenhol.
Motorikusan rendben van, jó ez a Zetec blokk, ha idejében megkapja a szükséges karbantartást. Gyertyakábel és gyertyacserével kezdtem, mert a gyári kábelekkel már háromhengerezett (ez nyírta ki a katalizátort is, valószínűleg ezért került nepperhez) Kartergázszelep, kartergázcső is cserés volt és kapott új alapjárati szelepet. Utángyártott cuccok, 21ezer, saját szerelés. MIndhárom motortartó/váltótartó bak fáradt volt, átadták a motor rezgéseit az utastérnek is, tehát csere. Ég és föld a különbség, mintha egy másik autó lenne. 32ezer, saját szerelés. A gyári termosztátház szivárgott, elég gagyi anyagból készült, így szintén cserés lett. Más gond nincs a blokkal, vételkor nem cseréltettem vezérlést, az lesz a következő projekt.
Az olajcserét FordUSA előírás szerint csinálom: hat hónap, vagy 8000km, amelyik hamarabb jön. Nem hiszek a "longlife" olajokban, az olajcsere a legfontosabb karbantartás egy belsőégésű motornál, soha nem bíznám másra.
Egyébként hétköznapi használatban van az autó és minden igényemet kielégíti. Jól pakolható, könnyen tisztán tartható, minden része működik. Elektromos napfénytető, négy elektromos ablak, elektromos tükrök, elektromos ülés-magasság állítás. Minden működik 19 évesen is.
Fogyasztása 8.41 (spritmonitor regem), ami nem kevés, de 115 ló nem jön elő 5 liter benzinből. Szerethető ez az 1.8 Zetec, alul is nyomatékos, nem kell szétforgatni ahhoz hogy történjen valami. 160-as utazósebességet is tud tartani, ha épp az kell és nem erőlködik közben.
Összességében megtartós autó, élvezetes futóművel, határozott motorral, kényelmes beltérrel. Nincs kéttömegű, nincs részecskeszűrő, nincs turbo, nincs idegeskedés gtk-s javítás miatt. A rozsdára kell odafigyelni leginkább, de egy minden karbantartást megháláló, otthon is szerelhető autó. Marad nálam.
Hibalista
- Minden rendszerét karban kell tartani, mint minden autónál. Fékek, kipufogó, lakatolás.
Ide hordtam szervizbe
Helyi Autóklub szervíz. Lehúzós, saját zsebre dolgozós banda. Először és utoljára.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Mindent megoldottam otthon, saját szerszámokkal.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 292000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ranger |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
