Középszernél jobb
Szöveges ítélet
Vásárlás:
Első autót és egyben családi autót kerestem 2010 nyarán.
Sokáig a Mazda 323 felé hajlottam, aztán végül a Focus lett a kiszemelt típus.
Hódmezővásárhelyen volt egy szervízkönyves "költségráfordítás nélkül használható" Focus hirdetve egy kereskedőnél, viszonylag friss vezérlés cserével.
"költségráfordítás nélkül használható" = 100k (olajcsere, első fékek, klíma nem működik).
Márkaszervízben átnézettük, megvettük, a döglött klímát nem vették észre (meg se nézték..).
Az autóról:
A kormány jó fogású, átlagnál talán kicsit kisebb kormány.
A váltó pontosan megvezetett, rükvercet néha nem veszi be elsőre.
A futómű jól szűri az úthibákat.
A belső tér anyagait jónak találom.
Ülés kényelme elfogadható.
Hátsó lábtér és hátsó sor kényelme kevéske, 3 normál méretű férfinek talán már túl intim.
Elég agilis autó, könnyű vezetni, azonnal reagál mindenre.
Az 1.6-os benzines motor az Alföldön elfogadható dinamikát nyújt, Dunán-túlon elég sokszor vissza kell váltani. 2000-es fordulat felett szinte már gyorsul.
Ha most kéne focus-t keresnem, akkor valszeg az 1.8-as vagy 2 literes példányokat venném.
Fogyasztás meglepően jó, átlag 6.5-öt eszik nálam, de azt tudni kell, hogy 100km-es egyik városból a másikba utakra használjuk, többnyire 90-nel gurulva. Autópályán inkább 8 liter a reális.
Csomagtartó óriási (520 liter).
Elég jól kilátni belőle minden irányba.
Autópályán katasztrófa, milyen hangos, 3000 felett forog, fárasztó hosszú távon. 110-ig még elfogadható a menetzaj, de igazából 100 alatt érzi jól magát benne az ember.
Mivel a potroha elég nagy, így a parkolást szokni kell vele.
Összességében egy élhető, praktikus, jól kezelhető autó.
A zajszigetelés(hiánya) idegesít legjobban.
Lehetne egy fokkal kényelmesebb.
Nagyjából 400e-et költöttem rá szűk 3 év alatt alkatrészekre(téligumi + acélfelni garnitúra beleértve) és szervízekre.
Meg kb 500e-t üzemanyagra. (Évente 7-8e-et megyek)
Autózni nem olcsó dolog.
A közeljövőben sok baja nem lehet már, viszont nyáron el akarom adni, nem nőtt a szívemhez és olyan autót akarok, amit tudok szeretni.
Még egy szervízről akartam írni:
New Focus Kft, Szeged, márkaszervíz:
Jól dolgoznak, de kicsit vastagon fog a ceruzájuk.
Kézzel összeírt számla, a munkadíj mindig pontosan 23e volt, bármit csináltak (Fékek, szervó, klíma dolgait ők csinálták).
A számla végösszege pedig mindig 10e-rel osztható volt.
Összességében ajánlhatók egyébként.
Az útjaink ott váltak el, mikor elmondta, hogy miért 10w-40-es olajat raknak 100e km feletti Focusokba.
Merthogy a szintetikus olaj csak az olajtársaságok nyereségét növeli, az ásványi meg sokkal jobb. Meg hogy a hidegindításkori kopás elhanyagolható, mert olajfilm marad a motor alkatrészein.
Én viszont ragaszkodok az előírt 5w-30-hoz, a gyártó talán csak tudja, hogy milyen olaj kell a motorjába..
Hibalista
- munkadíj beleértendő az árba - - Meglévő hibák, amikor megvettem: - Szervószivattyú engedte az olajat - felújítás - 40e - Klímában valami gumigyűrű eresztett - 20e - Hátsó ajtó teleszkópok megdöglöttek - 6e - - Vásárlás óta: - Hátsó króm díszléc megadta magát, már 3-szor ragaszottam, már nem merek hozzányúlni sem (gyári új 40e lenne) - vízpumpa elszállt - 130e (ez nem csak a vízpumpa költsége) - termosztátház megrepedt, vagy megrepesztették - 10e - - kopó alkatrészek: - első féktárcsa 2x, első fékbetét 1x, olajcsere 60e - dobfék felújítás, kézifék felújítás 70e -
Ide hordtam szervizbe
Benkő Viktor csapata, Szeged, Béke utca:Jól dolgoznak, olcsón, gyorsan, számlát adnak szó nélkül.Csak jót tudok mondani róluk.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Pirik non-stop autószervíz, XX. kerületIdézek magamtól:"Pont nemrég jártam úgy a Focus-ommal, hogy valami súrlódó hang jön a kocsiból nagyritkán, miután már vagy 20 perce haladunk városon kívül. Többször volt ilyen, így elvittem a kocsit a kedvenc független szervízembe. Nem jöttek rá, hogy mi lehet az, mentek vele egy 10 perces kört a városban, de semmi furcsa hang. Mondták, hogy majd jelentkezik a hiba.Kb 2 hét múlva jó ötletnek gondoltam, hogy kocsival megyek fel Pestre vonat helyett, mert a pesti irodába kellett felmennem pár napra. Visszafelé késő délután mielőtt kiértem volna Pestről, elszállt a vízpumpám. Vízhőfok maxon, motorhiba kijelző világít, kocsi rángat, gyorsan félreállok. Trailer elvitt ide: http://www.cylex-tudakozo.hu/ceg-info/pirik-aut%C3%B3szerviz-447917.htmlÚgy átvágott a fickó, mint az állat. Rámsózott még egy olajcserét is, merthogy elforrt az olaj (2 hónappal azelőtt voltam olajcserén). Napokkal később esett le, hogy az első dolgom az olajszintellenőrzés volt lerobbanásnál és minden oké volt. Elképesztő, hogy mennyire hülye tudok lenni szorult helyzetben...Mindent dupla áron csinált, számlát nem adott, csak ha rátoltam volna még 27% áfát. A végén meg elmondta, hogy a Fordok mekkora szarok, az Opelek meg Chevroletek meg mekkora király kocsik.Utólagos utánanézésel az agyagköltsége kb 40k lehetett, 130k-t hagytam ott.A legrosszabb, hogy ha a lehúzós márkaszervízbe megyek, ott tudták volna, mert típushiba.."Extra adalék, hogy szintetikus shell olajban egyeztünk, ő comma félszintetikus olajat rakott bele, mert csak az volt a raktárban. olaj literje 5000 pénz...hát hogyne...Másrészt délután 4-re ígérte, hogy kész lesz, este fél 10-re lett kész.Szerelés közben megy a tv a műhelyében.Lekezelő.vízpumpa, termosztát, ékszíj, olajcsere: 130k
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Legacy |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
