Jobb, mint gondoltam
Szöveges ítélet
Korábbi benzines autóim után egy kicsit félve vágtam bele ebbe a 2 éves TDDI motoros kombiba. Több tipus közül, végül a Népítéletben olvastottak, és ismerösöktöl begyüjtött infók alapján a Focus ezen modellje mellett döntöttem. A kombi szükséges volt, tekintettel a családra, fontos volt a pakolhatóság. Megdöbbentő volt, hogy értelmes mennyiségű csomaggal (hűtőtáska, sporttáskák, utazóágy, stb...) nem tudtam megtölteni a csomagtartót. Korábban nem nagyon láttam olyan kombit, aminek a csomagtartójába nem kell beemelni a csomagokat (nincs perem), nem nyúlnak be a hátsólámpák, a csomagtartó teljes szélességében nyílik az 5. ajtó, a kerékdobok nem látszanak. A hátul meglepően kevés hely van a lábnak, a 183 cm-emmel nem szívesen ülnék be magam mögé, de azt hiszem ezt nem is fogom kipróbálni.
Kellemesen csalódtam az autóból történő kilátás terén. Mivel mostanában sokat vezettem Lacettit, meg a régebbi Octaviát, megszoktam, hogy a hátsó ablak inkább csak kukucskálóként szolgál. Ebben egészen meglepődtem, mikor a tükörbe néztem, kiláttam hátrafelé :).
A felszerelsége semmi extrát nem nyújt, de egy mai családi autóba a hétköznapokba talán nem létszükséglet ennél több. Van benne man. klíma, ABS, elektromos ablak elől, 4 légzsák, állítható kormány, osztottan dönthető hátsó ülés, fűthető tükör. A kocsiban lévő gyári CD-s egység kellemesen szól, funkcióját betölti.
A 90 Le-vel igazán nem alkalmas versenyezni, de egy kombit nem is ezért vesz az ember. Fogyasztása eléggé függ attól, hogy használom, de városban a 7-7,5 litert megeszi, országúton 90-100 között 5,5 körül eszik, bár ehhez nincs idegrendszerem. 110-130 között 6,2-6,5-tel beéri, autópályán 140 körül sem kér ennél többet. A klima a hátul ülő kisgyerek miatt elég sokat megy, nem nyithatom rá az ablakot városon kívül.
Az eddigi 100 LE-s Opel után hamar ráéreztem, hogy ezt nem úgy kell vezetni, 1800-as fordulattól jól húz, dinamikusan lehet vele közlekedni. Furcsa volt, hogy az 1-es, 2-es, 3-as nagyon rövid, 3.-ban éppen viszi a 100-at, viszont 5.-et nem szereti 75 km/h alatt. Szépen teljesíti a gépkönyvben szereplő 178 km/h-s végsebességet, de itt már elég hangos. Ezzel a sebességgel nincs is szívem hajtani, 120-140-nel is odaérek mindenhova.
A futóműve csodálatos, tempósabban hajtva kanyarokban nagyon jól viselkedik, de ezzel is be lehet sokalni. 1-2 alkalommal jó lett volna a menetstabilizátor, kellően nagy sebességnél kicsit túlkormányzottá válik.
A kormány és a váltó röviden és tömören: szuper.
Előző autómhoz képest sok olyan apró extrával bír, amiket hamar megszoktam, más kocsiba ülve pedig nagyon hiányzik (indexkar pöccintésre 3-at indexel, tolatáskor bekapcsolt ablaktörlövel automatikusan törli a hátsó ablakot, stb...)
Összeségéban az F Astrához képest összehasonlíthatattlan a minőségi változás, azt hiszem ez az autó tőlem fog majd nyugdíba menni, lecserélésén nem gondolkozom a távoljövöben sem.
Az eddig megtett 8000 km alatt egy klimacsö durrant szét, amit 2 hét alatt sikerült csak megjavíttatni, de át ez van.
Hibalista
- Klimacső szétdurrant, javítása 22.000 FT-ból megvolt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F 1.6 16v | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
