Jó és megbízható! Kanyarkirály
Szöveges ítélet
A családban egy hatalmas batár 2,0 CLX ABS Scorpio-t váltott le egy kombi 1999-es 1,6-os Trend kombi, mely abban az évben nyerte el az év autója díjat a nemzetközi sajtó ítélete alapján, véleményem szerint nem is véletlenül! Igaz, kezdetben voltak problémák vele, de ez talán szinte minden új típusra igaz. Ebb?l, ami komoly volt, talán csak a már említett kipufogó hátsó dob csere volt. Mi a családban már 2002-óta szolgáló második módosított 2,0 Trend kombinál sem tapasztaltunk semmi meghibásodást. Én jelenleg már 8 hónapja használok egy 1,6-os Trend kombit, ABS-es, klímás céges autót. Nagyon elégedett vagyok vele. A futóm?ve hihetetlen stabil, a feneke soha nem tört még ki nekem, annak ellenére, hogy sokszor rendesen meg van terhelve a feneke. Igaz, egyszer megtréfált, amikor is elfelejtettem, hogy telepakoltam el?z? nap a hátulját, majd egy kézifékes fordulásnál, rendesen túlfordult a kicsi, mivel én a szokásos hátsó terheléses mozdulatsorral kalkuláltam. A vezetése még forszírozott tempónál is nagyon nagy tartalékkal rendelkezik. Az egyetlen negatívumként a könnyen kipörg? els? kerekeket tudnám említeni, aminek következményeként, sz?k kanyarban, er?s gyorsításoknál hamar felesleges csúszkálás lesz az eredmény, a gyorsulás helyett. Fantasztikusan kommunikatív a kormány, tökéletesen direkt, az érzés a Trabantomhoz, és a gokartozás élményéhez közelít. Igaz, ennek az a problémája, hogy pl. fékezésnél a hosszanti útbordák a 195-ös gumikat megvezetik. Billegés nem jellemz? az autóra még er?teljes sávváltásnál sem. Egyszer egy nedves aszfalt szakaszon elszálltam, mert megsz?nt a tapadás az els? kerekeknél, ekkor az alulkormányzottság miatt még jobban alászedtem, erre elindul mind a négy kerék, de végül sikerült összeszedni az autót, egy kis kézifékes beavatkozással. Err?l jut eszembe, sajnos (lehet, csak nálam,, mivel többet használom) nagyon hamar megnyúlik a bowden, aminek következményeként egy id? után, már nem lehet blokkolni a hátsó kerekeket. A fogyasztása nekem városi közlekedéssel nagyjából 8-8,5, ami klímával sem jelent többet. Nekem ez 640km-re elegend? a csont száraz tankig, lámpavillanásig 580km. Tehát ideális utazó autó. Simán le lehet nyomni vele egybe 640 km-et, még ennyi út után sem kényelmetlen az ülés, ami nagyon jó oldaltartású (Trend változat!), és kell?en kemény, tág határok között állítható, amit hiányolok a derék támasztása, amit egy Sparco deréktámasszal fogok hamarosan pótolni (3000Ft). Az ideális utazó sebesség 150km/h, mivel ez kell?en dinamikus, fogyasztás sem olyan vészes, és még csöndes is az autó. Ha már a zajoknál, hangoknál tartunk, a csatolt futóm? kell?en csöndes, nem zavar az utazásnál, én egyedül a motor jobb hangszigetelését hiányolom, ami vélhet?leg a t?zfal jobb szigetelésével, esetleg a motorháztet? bels? burkolásával könnyedén kiküszöbölhet? (lett) volna. A gyári autórádió-magnó egész dinamikus basszust szolgáltat, bár térhangzásra ne is számítsunk, a 4 hangszóró gyenge elrendezése miatt. Emiatt visszasírom a Scorpiót (6 hangszóró, ideális helyen)! A fékek nagyon jók az autón, az ABS pedig szerencsére sikerült elég jól beállítani, mivel nem lép közbe elég sokáig, tehát pl. aszfalton lehet csikorogni, de mégis irányítható marad. Most meg télen csak kerreg kegyetlenül, de inkább ez a hang, mint egy baleset! A motort tartom az autó gyengébb pontjának, mivel az 1,6-os ehhez a kasztnihoz már kevésnek t?nik. Persze ez is relatív. 100 Le papíron soknak t?nik, kis kocsikban még dinamikusnak is lehet nevezni, de ekkora testben felemészt?dik ez a száz paci. Ez igazából azért probléma, mert nem elég nyomatékos a motor alsó fordulatszámon, azaz 3000-es fordulatig szinte semmi nem történik! Várunk, várunk, aztán indul, és 5000-t?l jön az öröm, a vigyor az arcon, és ilyenkor a dögös hang a motortérb?l, gáz visszaengedésnél meg a visszaöblögetés hátulról, bár ez lehet csak az én céges autómra jellemz?. De kellemes! A vége bár nincs a fordulatszámmér?n jelezve 6500-6800 körül, van, ekkor tilt, de nem is érdemes eddig huzati, mert akkor már semmi nem történik. A 200km/h-t egyszer megnéztem, vitte, de óra szerint, fotó meg szerencsére nem készült róla! :) Összességében úgy érzem a régi Focus sokkal jobb, mint az új, beülve az új céges Focusba, sivár beltér, plasztik kormány (régi Trendben b?r), kopogós Skoda Fabiás m?anyagok, nincs szivacs az ajtókönyökl?ben, mint a régiben, emiatt sokkal kényelmetlenebb lehet hosszú úton. És bár ízlések és pofonok, de szerintem, míg a régi Focus egy dögös, sportos kinézet?, egyedi kocsi, az új egy nagy tömb, Fusion, Mondeo, C-Max, Fiesta elemekb?l összegyúrva, de semmi egyénivel. Nézzük meg a régi 3 ajtóst, feketében, és mellette az újat! Akinek az új sportosabb, hmmm, nem tudom!
Annak ellenére, hogy az autóban 136000 km van, semmi nem zörög, a váltó pontos, hibátlan, egyedül a tolatásnál kell a buta reteszel? mechanika miatt néha megmozdítani kicsit el?re a kocsit egyesben, majd újra hátramenetbe tenni (2,0-nál már Reanultos/Opeles reteszelés van). Ez néha kerregést, reccsenést okoz.
A bels? tér szerintem nagyon ötletes, designos, még úgy is, hogy már 6 éves a bels? tér kialakítása! Minden nagyon kézre esik, és nagyon jó ötlet, egyben célszer? is, a csomagtér nyitója a m?szerfal bal oldalán, mellyel még az ablakon benyúlva is ki lehet nyitni könnye a hátulját kulcs nélkül. Amit hiányolok az az intervallumkapcsoló az ablaktörl?nél, de 3 fokozat van, ami majdnem elég. Ami idegesít?, és kicsinyes spórolás az autónak az ablakemel? kapcsolója. Miért nem telt vajon a Fordnál egy fel, le két ponttal m?köd? komfort ablakkezel? kapcsolóra? Lefele megvan ez a funkció, de csak a bal els? ablakra! És Angliában? Ott meg a jobbra, akkor miért nem lehet mind a két ablakra ugyanezt megtenni? És fel miért nem húzza fel, magát, csak ha folyamatosan nyomom? Ez szánalmas. A csomagtér roló nekem elszakadt (nem vészes, csak a varrás feslett fel!), de ez a munka miatti, napi 3-6 ki-be húzgálásnak is betudható.
Vezettem, a céges „lom” autót is, amiben már 230.000.!!! Km volt. És ott sem zörgött semmi, nem nyikorgott, és jobban ment, mint az általam, használt! A futóm? rendben, fék rendben, igaz, rendszeresen van karban tartva, de valljuk be, vannak autók, melyek még a kötelez? szerviz elvégzése esetén sem hibátlanok!
Úgy vélem érdemes, és jó választás lehet egy Focus! Amire költenék egy CD-s nem gyári fejegység, új hangszóró szett, és talán egy chip tuning, direkt sz?r?, valamint utólagos hangszigetelés. Nekem tökéletes autó, dinamikus, sportos, de a leend? család is belefér, mehetünk nyaralni, hódeszkázni, vadvízi kajakozni, mert belefér 5 ember cucca gondtalanul. Nekünk az eddigi Sierra 2,0 kombi, Scorpio 2,0 CLX ABS, Focus 1,6 Trend kombi, Focus 2,0 kombi mind hibátlanul üzemelt, megbízható volt! Maradunk is a márkánál, de nem azért, mert elfogultak lennénk, hanem mert elégedettek lehetünk. Van még a családban egy Skoda Fabia 1,4 (népítéletben megtalálható: autógyártás nemzeti ünnep után), Suzuki Wagon R+, de egyikkel sem vagyunk annyira megelégedve, mint a Fordokkal voltunk/vagyunk. A Focus megbízható, h?séges társ a mindennapokban, és a szerpentinek kanyargós végtelenében egyaránt.
Hibalista
- Édesapám 1999-es 1,6-os autóján elromlott még garanciális id?n belül a hátsó kipufogó dob, amit ki is cseréltek, mert öngerjedésbe kezdett, és hörgött. Ugyanez a 99-es els? lámpája párásodott. Én a 2002-es Focussal kapcsolatosan nem tudok semmi hibáról beszámolni.
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ford Petrányi
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fabia 1,4 MPI | Következő autója? | Új Focus 1,6, Honda Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
