Igazi fiatalos, imádnivaló, sokoldalú autó
Szöveges ítélet
Két éve került hozzánk, igazából nem az enyém (úgymond a családé), de nagyon sokat használom.
A formája nagyszerű, kívül belül jól esik ránézni, egyénisége van. Ergonómiailag is rendben van, minden jól kézre esik, megfelelő távolságra van, kényelmesen be lehet állítani az ülést. Az egyetlen hiányosság számomra, hogy kicsit kevés a zseb az utastérben. Ellenben a csomagtartója megfelelő méretű.
De ami a legjobb dolog ebben az autóban, hogy iszonyat jó vezetni! A kormány még nem ez a mostanában divatos agyonszervózott, a futómű nagyon tudja a dolgát, nem ráz, de érezni a kocsin, hogy minden kanyarba befordul (persze ha a gumik is bírják), nagyon stabil, és a váltó egyenesen zseniális! Azonnal kattan fokozatból fokozatba, pontosan és rövid úton.
A motor (1.6 benzin, 100 LE) alacsony fordulaton még kicsit erőtlen, de városi közlekedésre kiválóan alkalmas 2000/perc alatt is, és ilyenkor nem fogyaszt sokat. Viszont 3-4000 körül megjön az erő is, és a hangja is élményszámba megy ebben a tartományban! Vezettem már sok 1.4-1.8 benzines kocsit, de egy se szólt ilyen szépen kihúzatva. Szeretem néha úgy vezetni, hogy kikapcsolom a rádiót, és csak a motort hallgatom. Országúton előzésekhez azért érdemes visszaváltani legalább egyet, de ilyenkor szépen megindul, hamar be lehet fejezni a manővert.
A váltó utolsó fokozata viszonylag hosszú, emiatt autópályán is keveset forog (140-nél 3600at), és halk marad, nem mellesleg a fogyasztása is kevesebb.
Városban én el tudok járni vele 7,5-7,7 literrel, klímázva 8-8,3-mal, országúton viszont alig kér, 6-6,3 elég neki, így vegyesre ki lehet hozni 7 körül. De főleg városban van használva, ezért írtam a 7,5-öt. Bár az is igaz, hogy a család többi tagja alatt 0,3-0,5 literrel többet eszik, úgyhogy érzékeny a vezetési stílusra. De ha kíméli az ember, nagyon hálás kis autó!
Hibalista
- Egyszer meg lett törve az eleje, de épphogy, ennek ellenére mindkét légzsák kinyílt. Az utasoldali kitörte a szélvédőt, letörte a belső tükröt, gyakorlatilag több kárt okozott, mint ami az autó orrán keletkezett, mindezt feleslegesen, mert nem lett volna szükség ekkora koccanásnál légzsákra. Ezt csak azért írtam ebbe a rovatba, mert egy tervezési hiba miatt kb 3x annyiba került a szerviz, mint kellett volna, ugyanis a szélvédő és a légzsákok sem olcsóak. - A tengelykapcsoló tárcsája lassan csereérett lesz, már eléggé kopott, ahogy a kézifék bovdenén is húzni kéne. - Ezen kívül csak egy első izzócsere volt (itt is egy kis tervezési hiba, ugyanis a művelethez ki kell venni az akkut), más baja még nem volt a kocsinak. - Egy ismerősöm ugyanilyen autójában az ABS visszajelző lámpa villogott össze-vissza, de a miénken ez nem jött elő.
Ide hordtam szervizbe
Ford IvanicsKicsit lassan ment a szervizelés, ráadásul az utasoldali légzsák burkoló műanyagját nem túl szépen illesztették a helyére.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 3 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
