A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1,6 Ghia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete fóka

Szöveges ítélet

2014 december első napjaiban láttam meg a hirdetést, 1,6 Ghia, 4 ajtós, fekete, bézs plüss belsővel, vidéken, nem túl drágán. 189 ezer km-rel volt hirdetve. Tekintve, hogy a tág családban három Focus is volt, (kettő még megvan, egyet elloptak) van vele tapasztalat. Felhívtam az eladót, másnap leutaztunk a párommal vidékre. Az autó - főleg a Bp-n kereskedésben, "98 ezer km-rel", 10%-kal drágábban árult, szénné tekert roncsokhoz képest - igen korrekt állapotban volt, így amatőrnek tűnő módon, de magamban 100%-ig biztosan, alku és próbaút nélkül megvettük.

Az autó leggyengébb pontja a kényelem: nem fárasztó, és nem is fájdul meg semmi hosszabb úton sem, de azért jóval kényelmesebb autókat is vezettem már. Az ergonómia egész jó, bár nem tudom, milyen emberi testmodellel dolgoztak Kölnben, mert a könyöklő magasan van és rövid (kisebb kézzel talán kényelmes), de a kormányt hosszú kézzel is csak a függőlegeshez közeli üléspozícióban lehet kényelmesen elérni.

A megbízhatósággal a családi és a saját tapasztalatok alapján sincsen semmi probléma, alkatrész pedig minden sarkon fillérekért van hozzá, jó minőségben is. Egyelőre erről kár több szót ejteni, akit érdekel, az olvas tovább :)

A vezetési élmény ebben a kategóriában abszolut verhetetlen. A legújabb autókhoz képest 3000 alatt meglepően gyenge, afölött viszont meglepően erős a motor, és 6500-ig gond nélkül elforog. Nyomatékból autózva alacsony fordulaton éppen lehet vele úgy tartani a forgalom tempóját, hogy közben alig fogyaszt, de ha oda kell lépni, és visszakapcsolsz kettőt, akkor a közúton egyszerűen nincs olyan élethelyzet, amit a törvényes kereteket betartva, vagy nem túlságosan túllépve ne lehetne megoldani ezzel a 100 lóerővel. Nyilván az SLS AMG Mercivel nem állok neki lámpától lámpáig gyorsulni, de a haver 1,8-as 406-osát és a kolléganő 1,6-os Kia Soul-ját bárhol röhögve körbeautózom. A futómű pedig maga az álom, a VW összetenné a két kezét, ha a mostani Golf alá ilyet tudna szerkeszteni. Az úthibákat kisimítja (igaz, egy új autóhoz képest azért több dübörgéssel), de kanyarban egyszerűen lehetetlen zavarba hozni. Az előző tulajtól megörökölt f0s kínai téli gumival is iszonyú nagyot lehet autózni, a határon diszkréten, de nem orrtolósan csúszni kezd oldalra, és még bőven van lehetőség korrigálni. A váltóra csak annyit mondott a Peugeot-os haver, hogy b...zmeg, ilyen is van? Pontos, nem lötyög, nem akad, rövid úton jár, ilyen váltási érzet bármilyen kategóriában megállja a helyét.

A fogyasztás, nos, az a legviccesebb. A Budapest táblát nem elhagyva, a forgalom ritmusával autózva, néha egy kicsi dugóval fűszerezve, és ha olyanom van (és szokott olyanom lenni), akkor odalépve is megáll 8, azaz nyolc literben. Ha figyelek rá, akkor 7,7. Országúton hatfél, autópályán pedig abszolut tempófüggő, a törvényes határon 7,5-7,6 körül van. Az 50%-os sebességtúllépés (gy.k. 195 km/h) sem lehetetlen vele (természetesen Németországban, forgalomtól elzárt magánúton próbáltam rendőri felvezetéssel, profi instruktorral...), de akkor elkér 11 litert. A tripcomputer egyébként elég pontos, 2 decinél több eltérést még nem tapasztaltam.

A bézs plüss belső 12 év után is gyönyörű, de megvan az átka. A kollégám véletlenül beült nyakig dzsuvásan, szó szerint, ugyanis a nyaka volt tiszta korom és por. Na az a korom és por most mind a jobb első ülés bézs plüsskárpitját díszíti. Kitisztíttattam 25 rongyért egy közismert láncnál, de csak vizesebb lett, tisztább nem. Vettem nagyjából 2000-ért Prevent kárpittisztító habot, fél óra munkával olyan az ülés, mint az új. Többet nem fizetek kárpittisztításért, inkább fél nap alatt megcsinálom én.

Nos, aki úgy van vele, hogy az autó egy egyszerű használati tárgy, és nem több, a BKV és a MÁV-bérlet drágább alternatívája, az itt hagyja abba az olvasást, és fogadjon meg egy tanácsot: vigye el egy jó szerelőhöz a szervizintervallumot szigorúan betartva, és halgasson rá, bármit is mond. Vagy ha nem teszi, akkor ne csodálkozzon, hogy az autója (főleg 6-7 éves kor felett) egy lom.

Aki viszont szereti az autóját, szeret vele foglalkozni, nem sajnálja rá az időt és a fáradságot, és egyáltalán, szeret teljes mértékben tisztában lenni az autó állapotával, és hibátlanul tartani azt, na annak szól az ítélet további része.

--------------------------------------------------

2014. december:
A megvásárláskor a következő hibák álltak fenn:
- mindkét hátsó ablakemelő mechanika szét volt esve
- apróbb sérülések körben
- a fényezés generálisan le van mattulva
- rozsda a csomagtérajtón, a logo alatt/mellett
- valaki már hallotta kopogni a hátsó stabilizátort

2014. december:
Két napja volt nálunk, amikor elkezdett háromhengerezni a Kerepesin a dugóban. Már be volt jelentve a szakihoz olaj+összes szűrő cserére, felhívtam, hogy lenne még gyertya és trafó is. A pillanatnyi elhárítás pedig annyiból állt, hogy az Arena Plaza mögötti szervizúton végigmentem hatvannal. Egyesben. Többet nem tért vissza a hiba, de trafók, gyertyák mentek a kukába.

A szaki javaslatára a gyári 5W-30 helyett 10W-30-as olaj ment bele, amit azóta megbántam, azóta csak gyári olajat kap, 10 ezrenként. Következő olajcserén ment vissza az 5W-30 Ford Formula olaj.

Az eladó nem csinált belőle titkot, hogy volt már törve és javítva is az autó, de csak karosszériaelemet érintett a dolog. Az eredetvizsgán ezt megerősítették, hozzátéve, hogy a jobb első ajtón kitt is van. Így, hogy már tudom, már látom is, hogy nem is olyan szép ott a fényezés.

Észrevettem, hogy a jobb első lábtérben beázik: a szélvédő előtti műanyag panel el van vetemedve, a szélén elporladt a gumi, ott befolyik a víz. Esőcsatorna kifolyó tisztítás megoldotta.

2015 január:
Végre rájöttem, hogy azt a szerencsétlen kormányt tengelyirányban is lehet állítani (elég gáz, hogy csak most, az egyik családi Focust, ami ugyanilyen, csak 1,4 Ambiente, 8 éve rendszeresen és nem is keveset vezettem). Így már mindjárt más az ergonómia, sokkal kényelmesebb így sem lett, de legalább nem igazgatom az ülést 10 kilométerenként.

Egyre jobban kopogott a hátsó stab, úgyhogy csere. Feltűnt az is, hogy a hátsó gátlók sem az igaziak.

2015 február:

40% körüli nyári gumi + Ghia alufelni volt alatta, mikor elhoztam, és kaptam hozzá acélfelnin téli gumit. A téli gumin még sok minta volt, de a felni minden Ford lemezfelnihez hasonlóan rohadt, ami miatt eresztett és lerepültek róla a súlyok. Gumissal megcsináltattam, és eladtam egyben, vettem helyette négyévszakosat az alufelnire. Nem bántam meg, már benne van 40 000 km, és még egy 10 ezerre jó lesz. Igaz, prémiumot vettem, 100 ezerért.

Persze a gumis rögtön hülyének nézett, hogy négyévszakosat tetetek fel, és kezdte magyarázni, hogy a fékbetétet azonnal cseréltessem ki, már rég vason van, a tárcsa meg vályús, az autó meg életveszélyes. Ők itt most meg is csinálják. Valóban nincs rajta sok, legközelebbi olajcserénél tárcsával együtt cserés lesz, de ettől még egyrészt van rajta, másrészt a tárcsa vállas ugyan, de egyáltalán nem vályús. Azért ahhoz, hogy valaki mutogassa a 3-4mm ferrodolt, hogy "ez már rég vason van", na ahhoz pofa kell. És ragaszkodott ahhoz, hogy ő most kicseréli. Így sajnos elesett a borravalótól is. Úgyhogy "melegen ajánlom" mindenkinek a Gyömrői úti Oláh gumiszervízt, a szolgáltatás amúgy korrekt, az áraik se rosszak, de ez azért kinyitotta a bicskát a zsebemben, főleg, hogy közöltem vele, hogy 3000 km van olajcseréig, akkor lesz kicserélve, és nem most, egyébként meg fékhatás mind a négy keréken kiváló, hangja meg nincs. A szaki meg is sértődhetett, mert a munkalapra "véletlenül" felvezetett egy defektjavítást is, szerencsére az asszisztens hölgy nem volt hülye, és nem számolta bele.

Közben mosáskor egy fél tenyérnyi lakk leesett a jobb hátsó ajtóról. Scháde, azt már mindenképpen fújatni kell a csomagtérajtóval együtt, a

Konstatáltam azt is, hogy csipegeti az olajat az autó, és a nívópálca tömítése sem az igazi, mellette is gyöngyözik kifelé. A szelepfedél mellett is olajsaras a blokk, de folyás még nincs.

Február végén jött a frászkarika: észrevettem, hogy fogy a hűtővíz, 6000 km alatt eltűnt több mint egy liter. Melegedni nem melegedett, fűtés volt, nem volt olajos a víz, a csöveket sem fújta fel, de azért rámjött egy kicsit a para, hgy az olaj is fogy, a víz is fogy, itt ebből hengerfej-felújítás lesz. Nem lett, a termosztát-háznál folyt el.

2015 március:
Bejelentettem a kocsit átvizsgálásra az ESS motorhoz. Nagyon jókat írnak róluk, Focusra szakosodtak, specialisták. Időközben mindkét decemberben vett izzót megette, és már a februárban betett pár is feketedik belülről. Úgyhogy szereltem bele egy 20 amperes 12 voltos stepdown DC-DC konvertert, fix 12,25V mindkét izzónál. Másfél éve nem ment el egy izzó sem.

Közben egy vasárnap este, parkolás közben eltörött a felső kuplungmunkahengert a pedálhoz csatlakoztató fül, és így 2-3 cm híján kivittem a parkolóházban a falat. Épp nagyon kellett a héten az autó, úgyhogy egy ismerős ismerőse segítségével még aznap este a szerelőnél volt. Hétfő délre kész lett. Gyári munkahengerrel, munkadíjjal együtt 42 000-ért. 20-szal olcsóbb lett volna LUK utángyártottal, de arra várni kellett volna, úgyhogy maradt a gyári.

Mikor elhoztam, mintha egy tök más autó lett volna. A munkahenger - mint utólag rájöttem - már akkor sz.r volt, mikor megvettem, most az új munkahengerrel ott fog a kuplung ahol kell, sokkal könnyebben jár és teljesen kiemel. Nincs több recsegős rüki és 2-3 :)

2015. április:
Nagy átvizsgálás és szerelés: termosztátház-csere, hátsó lengéscsillapító-csere, jobb első stabpálca csere, jobb féltengely-szimering csere, kapcsolótengely-szimering csere. Mindösszesen 100 lepedő. Plusz szóltak, hogy nagyon érik a flexicső cseréje is, vigyem el kipushoz. Az autó mellett lehettem végig, a leghülyébb kérdésekkel zaklattam őket, ezúton is köszönöm a türelmet, remek, gyors munkát csináltak korrekt áron. Át is tudtunk beszélni minden egyebet, ami érdekelt a kocsiról.

2015. június
Átment a műszakin az autó, utána ismerős (ismerősénél) olaj + összes szűrő +
első féktárcsák + betétek. Kolléga belehegesztett egy új flexicsövet is, igaz, nem tökéletesen, de már csak hátul füstöl.

2015. szeptember
Nyár végére meghalt a klíma, vettem egy bontott kompresszort, 30 kilóért. Majd tavasszal belemegy.

Ismét olaj + összes szűrő, valamint elkezdett kopogni a jobb eleje.

2016. március
Belement a klímakompresszor az ESS-nél, valamint cserélték a jobb első gömbfejet, és a bal külső féltengely gumiharangot is.

2016. május
Rászántam magam, vettem két hátsó ablakemelő mechanikát, apósnál megcsináltam a villanyablakokat. Olajat, szűrőket, gyertyákat is cseréltem, plusz kartergázcsövet (ami miatt a felére ment vissza az olajfogyasztás), plusz egy vízcsövet is, mert már púposodott. Kitakarítottam a kartergáz-szelepet és az alapjárati szelepet is.

Közben egyre gyakrabban feldobja a MIL (motor szimbólum) lámpát is, gyanítom, hogy nem tökéletes a katalizátor.

2016. július
Munkahely váltás miatt jóval kevesebbet megyek most, de megcsináltattam a kipufogó flexicsövet és kicseréltettem a katalizátort. Gyors, precíz, korrekt árú munka volt, a XIV Fogarasi úton, a Kipufogó Klinikán. Fél év garit adtak minden munkára, ajánlom őket.

Észrevettem azt is, hogy folyik a váltóolaj, de nem tudtam rájönni, hogy hol.

2016. szeptember
Ismerős ismerőse jót röhögött a telefonba, mikor ecseteltem neki, hogy folyik a váltóolaj, de sajnos nem tudom, hogy hol. Majd mikor aláment az autónak, ő is fél óráig nézte, hogy honnan jön. Kiderült, hogy a váltóház végét lezáró, ötödik fokozat alaplemeze lelazult, és az alatta lévő tömítésből jön az olaj. Laza 3-4 órás melóval vissza lehetett szorítani.

Ha már ott volt, akkor segédszíj, szíjfeszítő és vezetőgörgő csere is volt. Léyegesen halkabb lett tőle.

Egyben feltűnt, hogy egyre rosszabb a kuplung, már nagyon fent fog, nyikkan is, és a kinyomócsapágy is szól. Abból majd jövőre lesz valami.


A kocsi közben megy, fékez-dudál-kanyarodik, és úgy néz ki, hogy lassan összeáll olyanra, amilyennek szeretném.



Folytatni tervezem, ahogy van további fejlemény. Képek is lesznek majd.

Hibalista

- trafócsere (elővigyázatosságból) gyújtókábelekkel: 40 000 - - hátsó stabilizátor munkadíjjal: 20 000 - - olaj+összesszűrő+gyertya munkadíjjal: 30 000 - - felső kuplungmunkahenger munkadíjjal: 40 000 - - DC-DC stepdown konverter a fényszórókhoz: 10 000 - - hátsó lengéscsillapítók: 40 000 - - termosztátház: 10 000 - - jobb féltengelyszimering: 10 000 - - kapcsolószimering: 10 000 - - Jobb első stabilizátor: 10 000 - - Hátsó ablakemelő mechanikák: 20 000 / db - - - Megoldásra vár - - csomagtérajtó a logo körül rohad

Ide hordtam szervizbe

Ismerős ismerőse, aki már otthagyta a szakmát, de a garázsában megfordul néhány verda hétvégenként. Sajnos nem mindig ér rá, de ha igen, akkor gyors, korrekt, precíz, jó áron dolgozik - már csak azért is bízok benne, mert neki kettő 1,6-os mk1-ese van. Szívesen beállok mellé kétbalkezes segédmunkásnak, ha kell.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ESS Motor. Ford Focusra szakosodott csapat. Látszik, hogy a kisujjukban van a típus, az áraik korrektek, gyorsan dolgoznak. Átnézésnél úgy hiszem, hogy picit talán lehettek volna alaposabbak is, de a munka profi, gyors, minőségi, és nem túl drága, úgyhogy 10. Bátran ajánlom bárkinek őket, akinek Fordja van.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 189000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Focus / Mazda 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)