Ez az autó beírta az örök élet kódot!
Szöveges ítélet
Akkor amikor 1998-ban megjelent a Focus, kifejezetten nem tetszett, a nagy seggével, fenti hátsó lámpákkal, a belső terével ami olyan mintha egy Samurai metszette volna ketté a műszerfalat Tokioban.
Aztán 2001-re úgyfest beért a design, mert akkor már tetszett, sőt, imádtam, így meg is rendeltünk egy nagyon full extrás ötajtós csapotthátú 1,6-os Ghia Focust (ki az a barom aki 6 millióért Focust vesz?!) és elindult a szerelem: szenzációs váltó és futómű, és érezni lehetett a megbízhatóságot benne. 180.000 km-t tettünk eddig bele és egy igazi családi autó, megjártuk már vele fél Európát is, mindennap volt használva itthon is. 150.000 km után jöttek elő apróbb, igazából óhatatlan problémák mint a zárszerkezet hibája, kisebb használatból eredő problémák, de semmi komoly. A tipikus Focus hibának beállított rozsdásodás sem jelent meg, bár garázsban tartottuk. Mi már harmadik autónak használjuk csak a Kókuszt, de el nem adnánk semmi pénzért.
Én mindenkinek ajánlom a Focust, bár gondolom egyre nehezebb manapság nem leharcolt állapotút találni, de ha mégis talál az ember, akkor még jópár (száz) ezer km-t tud az ember beletenni. Kiváncsi vagyok hogy lesz-e belőle (mármint a Focus MK1-ből) olyan kult autó mint a Golf 1-esből anno. Valószínűleg nem mert ahhoz túlságosan jó.
Hibalista
- Vezető oldali zárszerkezet, jobb hátsó elektromos ablakemelő, belső csomagtérnyitó gomb, ülésfűtés, trafó.
Ide hordtam szervizbe
Minden alkalommal máshova vittem szinte szervízre, bízva abban hogy találok egy normális szerelő csapatot... nem sok sikerrel.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
