A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1,6 Ghia sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Engem meggyőzött

Szöveges ítélet

Nem szerelemből vettem meg, hanem apósom lecserélte az autóját, ezért jó áron jutottam hozzá, ismert előélettel - így racionális döntést hoztam. Egy háromajtós 6. gen Civicből ültem át (amit nagyon szerettem), ezért az elején nagypapásnak tűnt a formája, meg a magas üléspozíció. Teljesen leengedve az ülést, egy 5 cm vastag rés tátong az ülőlap és a támla között, ami elég hülyén néz ki.

Az 1.4-es Civichez képest jobban megy (főleg a nyomatékkülönbség érezhető), és kevesebbet is eszik, amin nagyon meglepődtem. Viszont ha leforgatom, azt nem annyira szereti, legalábbis az első időkben úgy éreztem, hogy fáj neki, főleg a Civic után. Mostanában már nincs ez az érzésem, lehet hogy hozzászoktam.

A váltó elég férfias, néha nekem darabosnak tűnt az elején, de a BMW-hez képest azért kevésbé kemény. Ennek ellenére kevés autóban ültem, aminek a váltója jobban tetszett.

Ahogy teltek a hónapok/évek egyre jobban megkedveltem. A futómű tényleg szuper, mert amellett, hogy nagyon stabil és élvezetesen vezethető, az úthibákat is kitűnően elnyeli és hosszú úton is kényelmes. Kanyarokban, körforgalomban sok sportos vezetőt meg lehet vele tréfálni, pedig az én Ghiámban a Trendénél valamivel puhább a futómű.

Nekem az ülés is kényelmes, még sosem fájt a hátam tőle, bár több tesztben is olvastam, hogy a Ghia ülésének kevés az oldaltámasztása. Nagyon tetszik a plüss kárpit az ülések oldalán és az ajtón, nem értem az új autókat miért csinálják ilyen sprődre. Az különösen tetszik, hogy az ajtókárpit alatt is van egy szivacsréteg, így nem nyomja kockásra az ember könyökét és nem is csiszolja a recés tejfölösdoboz. Nekem tetszik a könyöktámasz, mert az ülés oldalára szerelt, lehajtható típus, aminek pont jó a hossza és magassága. Nem szeretem az általánosan elterjedt kétszemélyes könyöklőt, mert túl alacsonyan van, és könyöklés közben nem igazán lehet elérni a kormányt.

A kormány fogása kitűnő, soha többet nem veszek bőrkormány nélküli autót. A kormány pozíciója is széles tartományban állítható. A kormányzási érzet példás, megfelelő a középponti érzés, a rásegítés és a csillapítás mértéke is.

A kipufogónak az elejétől fogva kicsit olyan hangja van, mintha lyukas lenne, de nem az. Másik 1.6-os Focusoknak is ilyen a hangja. Belül nem zavaró, kívül viszont elég tökös hangja van, nekem bejön.

Külön örültem neki, hogy kb. egyharmadannyit fizettem (havi 2800 Ft) lopás cascóra, mint az értékben hasonló Civicnél.

Összeségében nagyon kellemes csalódás ez az autó nekem, mert a kezdeti - Civic utáni - lesajnálás után észrevettem, hogy az egész autót áthatja az, hogy a tervezéskor a vezetési élményt tartották szem előtt. Ezt úgy tudták megvalósítani, hogy nem igazán megy a kényelem és a praktikum rovására. Persze egy BMW sportosabb, de az sokkal drágább, kényesebb, és talán kevésbé praktikus. Ennek ellenére most BMW-t szeretnék a motorja miatt, így fájó szívvel megválok a Focustól. Remélem a következő autóm is a Focushoz hasonlóan megbízható lesz. Egyébként a feleségem két éves - szintén év autója - Cliójába beülni a Focus után komoly lelki megrázkódtatást jelent, főleg ha nem csak vásárolni megyünk vele, hanem kicsit messzebb.

Hibalista

- Az ékszíjfeszítő görgő elkezdett nyikorogni 80000 km-nél: 20eHUF
- A központizár retesze hidegben néha nyitogatta magát, de csak menet közben. Állítólag típushiba, mikrokapcsoló cserével orvosolható, kb. 20 eHUF. Az enyémben elmúlt a hiba magától.
- A deréktámasz állító műanyag csavar eltörött a kezemben. Ezt nem csináltattam meg, mert pont jó pozícióban ragadt meg.
-
- Ezenkívül csak kopó dolgok, bár megjegyezém, hogy 112 ekm-nél még a gyári fékbetétek és tárcsák vannak az autón!

Ide hordtam szervizbe

Ford Solymár
Mindent rendesen megcsináltak, amit kértem, nem horror árakon. Hozzátartozik, hogy mindig bent álltam az autó mellett, amit persze a szerelők utálnak, én viszont nyugodtabb vagyok tőle :)
Azért meg külön piros pont, hogy be lehet vinni saját alkatrészeket is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 57000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Civic Következő autója? BMW 1-es vagy 3-as
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)