A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1.6 16V Ghia kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A vízpumpát szereti-de imádnivaló Fóka

Szöveges ítélet

2006 novemberben vettem az autót a Ford Szeleczkynél, 38 000 km-rel óra szerint,de szerintem inkább duplája. Az autó 2004-es kifutó modell.A "40 ezres" szervizt ingyen kaptam , hozzá egy telet futott 4 db.téli gumit acélfelnivel akciósan 60 ezerért .
Kezdetben napi50-60 km ingázásra használtam. Fogyasztás 6.3-6.6 l benzin/100 km. Aztán 3 év múlva főleg városi forgalomban 6.9-7.3 liter/100 km.(Télen 7.5 )
A gyári 6000 CD jól szól,megfelelő, a rádiója viszont átlagos. A CD hangzása meglepően jó. A FUTÓMŰ kanyarodáskor kiváló: körforgalomba simán belemegyek 50-55-tel is ha a forgalom engedi,ilyenkor csak az ülés oldaltartása kevés. A futómű,kormány bombabiztosan fogja a kocsit. A gombok,kezelőszervek nagyon jól vannak elhelyezve,minden könnyen kezelhető,elérhető. Nekem ez a New Edge dizájnos műszerfal nagyon bejön,nekem nem olyan unalmas,mint egy Fabia. Másnak viszont lehet,hogy az jön be,elfogadom. A VÁLTÓT csak nagybetűvel szabad leírni. Aki nem hiszi annak egyszer ki kell próbálnia. Biztosan van ilyen jó más autóban is de az már a prémium kategória, vagy japán autó. Astra-t,Megane-t tesztvezettem, nem ilyen jó. Vezettem már IV-es Golfot is a családban,nem ennyire jó. Váltó+kormány+futómű = maximális vezetési élményt ad,pedig ez nem Trend hanem a Ghia-kombi ami inkább a kényelemről szól. A Trend ennél picit még jobb.Ilyen rövid tapasztalat után semmi rosszat nem tudok róla írni,de ígérem ha lesz ilyen, biztosan megírom. Az új Fusion,Fiesta tesztvezetése után mégis egy használt Fóka mellett döntöttem a jobb felszereltség miatt,de második kisautónak tuti Fiestát vennék 1.6 Tdci-vel, vagy most már VW Polo-t 1.2 Tsi-vel
A motor 3000 fölött indul meg igazán -ezt többen írták már róla,és igazuk van. A hangja ilyenkor belülről vadító,de nem kell félteni,ha előzni akarsz.Én csak 175 km/h-ig mentem vele eddig,mert nem akartam tovább,de símán menne 195-200-at,de akkor már tényleg erős a motorzaj.
Hosszabb utakon lement néha 6 körülre a fogyasztás, a fed. comp.jól mér leellenőriztem.
2007-2011 között 2 vízpumpát elfogyasztott(Őrület,hogy milyen gagyi olasz szar az utángyártott)Ezért legutóbb gyári SKF-et kapott.
Olajcsere 10-12000 km-ként szűrőkkel együtt. Gyári Motorcraft szűrők és Ford Formula 5w-30 F gyári olaj került bele. A klíma szűrőt magam cseréltem-hát ahhoz is türelem kell és érző újjak. Olvastam valahol,hogy ez az I. Fóka bosszantó tervezési hibája.Könnyen törhetők a müa. patentok egy csere alkalmával. Egyetértek maximálisan. A lakkozás a kocsin elég érzékeny,kilincsek környékén a körmök nyoma könnyen meglátszik,az is igaz,hogy egy puha ronggyal könnyen eltüntethető. Gépi mosóba nem járok vele,így is kímélem.
Egy Balatoni úton + környékbeli kirándulások ( oda-vissza 770 km ) klímával 6.3 literrel megjártuk. Autópályán 4 fővel és fullig csomagokkal legtöbbször 140-nel 6.8 liter volt. Nem akartam elhinni. Olajat 2 dl.-t kér két csere között.Ez nagyon pozitív egy Opel Astrához képest.( Mások írták)
Egy kis bosszúság: Kár,hogy az ajtók nem csukódnak olyan vagányan-tompán-könnydén,mint a II.Focus ajtói. De ez is csak azóta zavar,mióta azt kipróbáltam,előtte soha.

Update. 2010.08.02. Km óra: 102500
Szeged-Eger autópályán oda-vissza 125 km/h-val 4 utassal és csomagokkal és klímával 6.2 liter/100 km. 130-140 km/h már 6.8 liter/100
Szerintem tökéletes.Így nálam töltött több mint 62000 km után szeretem. Visszatekintve: a fogyó-kopó alkatrészekre költöttem igazán, nagy hibája nem volt a vízpumpán (2-szer) kívül.

Update. 2011.01.07. Km óra: 107500
Hiba nem volt, hamarosan olajcsere jön. A fogyasztás nem változott, de így télen városban felment 7.4-re

Update. 2011.10.09 Km óra:114000
Vízpumpa ismét megadta magát, ezúttal gyári SKF-re cserélve.

Összességében 81000 km után én azt mondom szeretem, mert soha nem hagyott ott az úton és igazából a benzinre és a kopó alkatrészekre költöttem csak, kivéve a vízpumpát (már 2-szer). De a vezetési élmény és a fogyasztás kárpótol.

Hibalista

- Van ami természetes kopás, de van amit hibának tartok, szerencsére ebből van a kevesebb.Ami a törődés kategóriába esik,az nem hiba. - - Vétel után egy hónappal a jobb tompított izzó kiégett. ( - 5 nappal a jobb tompított izzó cseréje után kiégett a bal oldali is. - 2007.márc. vízpumpa (42 000 km-t FUTOTT AUTÓBAN? )(EZ már HIBA!!!) - 2007-2010. csak a kötelező cserék 10-15000 km-ként(olaj+szűrők)=kopó alkatrészek - Biztos ami biztos: 83000 km-nél kicseréltettem a vezérműszíjat, klímaszíjat,generátorszíjat + a feszítőgörgőt.(TÖRŐDÉS) - - 2010.márc.4 év után gáztöltésre szorult a klíma, mert kicsi volt a nyomás benne.(ez nem HIBA 5 és 1/2 év után) - A többi ugyanekkor cserélve( olaj, levegő és olajszűrő,benzinszűrő, pollenszűrő , első fékbetétek)=kopó alkatrészek - - 2010.augusztus. Km óra: 103500 - A gyújtás szarakodni kezdett, így kivizsgálás után: 4 gyertya, gyújtástrafó, 4 gyújtókábel teljes cseréje lett ,és az alapjárati motor valamint a fojtószelep tisztítása után pöccre indul és érzésre is jobban megy.Mindez 50 000 Ft.(6 év és ennyi km után ez várható)=kopó alkatrészek - - 2011. október. Km óra: 114000 - Vízpumpa ismét megadta magát, ezúttal gyári SKF-re cserélve.

Ide hordtam szervizbe

1.Jobb tompított izzó csere otthon magam ,VÉRT IZZADVA 2.Bal tompított izzó csere otthon magam , könnyedén.( magam is meglepődtem rajta ) Hülyén néz ki de magamat osztályozom,és mivel jól csináltam ezért max.pontszám.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

3. Autó-Fókusz Szeged, Apáca utca. Jók a fiúk,átlagos áron. Itt volt a vízpumpa csere. 4. Várszegi szaki Algyőn. Nagyon drágán dolgozik az öreg. 4 deciliter olajat 2000 Ft-ért utántöltött.Nála csak az olaj,szűrők cseréje és egy futómű beállítás volt( magyar utak ) 5. Várszegi szaki. Műszakira felkészítés+vizsgáztatás. 6. Várszegi szaki. Szíjak cseréje, gyertyák cseréje.Kár,hogy nagyon drágán dolgozik. Mást kell keresnem.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 81000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? escort 1990 Következő autója? még nem tudom, de a 6-osGolf tetszik
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)