Egyszerűen egy jó autó
Szöveges ítélet
Eleinte nehezen ment az összeszokás de 2 év és 82000km után, mára teljes az összhang köztünk. Az 1.6-os szerintem a legjobb választás benzinesek közül. Majdnem minden körülmények között megfelel? a teljesítmánye de azért 5 személlyel és csomagokkal megpakolva + klíma, ne várjunk csodát. Hiába a 100Le az 100Le. Én 90%-ban egyedül használom ( munka ) és így a fogyasztás 6.5 - 6.6l/100km körül alakul még most klímaszezonban is 80%-ban f?úton és pályán autózva. Eddigi legjobb fogyasztása 6.1, legrosszabb 7.4l volt 100km-re. Végsebesség óra szerint!!! 206km/h, természetesen ez nem lehet több mint 180-190 a valóságban, de ezt teljesíti szinte mindig, akár 4 személlyel is. A pillanatnyi fogyasztása ilyenkor persze az egekben ( sac/kb. 14-16l ). A motor egészen alacsony ( 1500 ) fordulatszámtól érezhet?en húz, ezért vezethetjük teherautósan/takarékosan, szigorúan 2500-nál elváltva. 60km/h-nál 5.-ben 1500-at forog a f?tengely, 100-nál 2600-at, 130-nál 3500-öt és 150-nél már kereken 4000-et. Véleményem szerint a 150km/h esik neki a legjobban pályán de itt mar gond nelkul benyeli a 8-9 litert.
Bels? kidogozása igényesnek mondható, ahol tapizunk ott párnázott és finom tapintású minden. De például már a hátsó ajtókon nem u.a. a borítást találjuk mint az els?kön. Lehet a Ghia felszereltségnél már másképp van. Az anyagok szépen illeszkednek, bár némi zörgést azért már hallani 80ezer után. Az els? ülések néha nyikorognak, ezt lehet egy kis zsírzás megszünteti de annyira még nem zavart, hogy nekiessek megkeresni a tettes alkatrészt. Az ülések oldaltartása lehetne jobb is, néha a könyökömmel kell támasztanom magam az ülések oldalán egy egy er?sebb kanyarban. Trend felszereltséghez már jobb ülések járnak. A bels? borítások elég strapabírónak t?nnek, eddig nem sikerült maradandó karcolást okozni rajtuk. A m?szerfal borítása nagyon kellemes bár kicsit kemény anyagból készült. Itt jegyzem meg nem tudom a teszteken ez miért negatívum. Jelezze aki vezetés közben a m?szerfalat szokta kopogtatni! A pohártartó kicsit rossz helyre került, ha nagyobb flakont teszünk bele, minden váltásnál kopog a középkonzol oldalán és folyamatosan nyomja a térdünket. A kapcsolók, gombok pont ott vannak ahova nyúl az ember és általában ´a gyári rádió kapcsolóit is beleértve´ úgy lettek kialakítva, hogy tundrakeszty?ben is kezelhet?ek legyenek. Apropó, gyári rádió. Nekem a 6000CD típusú egység került bele, ez is abnormálisan túlárazott extra mint minden egyéb márkánál is a gyári szettek, ugyanakkor nem éppen vájtfül? révén nekem tökéletesnek t?nik a hangzás. A CD még egyszer sem ugrott meg és a hangszórók mai napig sem zörögnek, torzítanak. Itt hozzá kell azt is tennem, hogy nem is szoktam lehúzott ablakokkal cruising-olni a városban és rendszámtáblapöcögtet?en bömböltetni a zenét. Nincs tapasztalatom az ilyen igénybevételt meddig preferálná. A kormányoszlopon elhelyezett távirányító nagyszer?en használható. Nagy segítség, hogy nem kell elengedni a kormányt ha állomást váltunk vagy csak úgy birizgáljuk a rádiót.
A csomagtartó szerintem 4 személynek nagyobb utazásnál kicsi lehet ( 5 ajtós ), egyszer 4-en mentünk sátorozni és még az anyósülésen gubbadó utas ölében is csomagok voltak. Másik negatívum, hogy nincs elég hely a vezet? körül a kisebb kacatok elpakolásához. Max. a pohártartóba pakolhatunk vagy a kormány alatti polcra. Itt szeretném megjegyezni, hogy ide sérülékeny tárgyat ne nagyon rakjon senki mert az els? er?sebb gázadásra könnyen az ülés alatt landolhat. Zsepinek, kisebb önvédelmi eszközöknek megfelel?. A keszty?tartó nevetségesen kicsi, csak mutatóba van. Pl. egy ülés alatti fiók ezen igazán sokat segíthetne. További megszokást igényl? dolog a hátsó futóm?b?l ered? furcsa zajok. Többször is megenéztük már szervízben de semmi baja. Elvileg a Mondeo is ilyen hangokat ad ki, ez a Ford futóm?kialakítása miatt lehet, túl szabadon vannak hagyva a rugók. Ez persze semmi negatívumot nem jelent, szimplán csak nem kell rögtön beg?zölni ha furcsa kattogásokat hallunk hátulról kanyarokban. A f?tés/h?tés szerintem megfelel?, télen 4-5 perc és elviselhet? a h?mérséklet az autóban, nyáron dettó csak fordítva. A klíma nagyon er?s ezért finoman kell vele bánni. Sikeresen lefagyasztottam már pár utasom.
A kormány tökéletesen közvetíti az út minden négyzetcentiméterét. Nem téma vele a kátyúk közötti szlalomozás. Hátülüt?je, hogy a nyomvájúk bizony rendesen húzzák az elejét. A váltó, nos az Ford. Egyszer?en tökéletes. Bár néhányan panaszkodtak a hátramenet akadása miatt, ez némi megszokást igényel de azután gond nélkül megy. A futóm?vet már jópáran leírták el?ttem, nem is vesztegetném rá a szót. Frenetikus. Gyakran csak úgy felmegyek a hegyekbe autózni egy jót mert élvezet vele minden kanyar. Persze ez nem eszetlen állatkodást jelent csak egyszer?en örömautózást. Vigyázok az autómra!
Komolyabb probléma még nem volt vele, leszámítva 15000-nél egy garanciális alapjárati szabályzó cserét de ez típushiba. A probléma elég könnyen diagnosztizálható, egyszer?en nem indul be az autó vagy ha beindul nincs alapjárat. Most voltam 80ezres szervízen, a kötelez? olajon és sz?rökön kívül semmit sem kellett cserélni. Régebben gyakori volt az els? izzók kiégése ami havi szintre emelkedett. Többször próbálták orvosolni sw frissítéssel de nem igazán segített semmi. Szerintem legjobb megoldás megvenni a kissé drága de kimondottan jó min?ség? gyári Motorcraft izzókat. Fél éve cseréltem utoljára, azóta nem égett ki. El?tte max. 2-4 hetente kellett, bármilyen izzót is vettem bele. Ismer?st?l hallottam, hogy a manapság divatos kék izzók ( suzukis ´streetfighter´ hülyegyerek rulz ) kerek 1 napot birtak. A bal els? izzók cseréje nem mondható túl egyszer?nek. Ha roncsolás nélkül akarja az ember lebonyolítani a cserét, ki kell szedni az egész lámpatestet amihez bizony alulról is kell tapizni az autót. Nálam a gyári Firestone gumik 80ezer után szorultak cserére, persze télen más papucsok voltak fenn. A hátsó gumiknak szokása kagylósan kopni ezért amikor az els?k már majdnem slick-ek a hátsók még javában 50%-ak lennének de akkorra azok is mehetnek a kukába. El?sz?r arra gondoltam kiment a lengéscsillapító de nem, ez vmi. konstrukciós anomália lehet. Néhányan olyanokat híresztelnek a Ford-ok gyakori vendégek futóm?állításon, a réggebi típusokról nincs tapasztalatom de nekem 80.000-nél rárakták a m?szert és gyári értéken volt minden! Tekintve milyen utakon járok, ez nálam nagy nagy pirospontot jelentett a Focus-nak.
Összességében egy nagyon jó, igénytelen és baromira strapabíró kis autót ismertem meg a Focus-ban. Nyugodt szívvel ajánlható úgy a családanyáknak mint az ifjú ´súmáhereknek´ és általában mindenkinek. Bár szervízköltségei nem éppen a legalacsonyabbak ( 35-40000ft/alkalom ), ha nem vágják tönkre úgyis csak 20000-ként lát szerel?t.
Update
Kicsit sokat varatott magara az update de erot vettem magamon es folytatom. Jelenleg 3 es fel evesen 139400km van az autoban. Decemberben vihetem ujra szervizbe. Olaj, szurok meg a szokasos hulyesegek. Az auto tokeletesen teszi a dolgat. Meg mindig csak kotelezo szervizekre hordom. Majd elfelejtettem, hogy 110ezer kornyeken volt egy generator cserem. Kicsit csapagyas lett es megelozendo a nagyobb bajt kicsereltettem. Sajnos zsebbol ment mert mar nem elt a garancia. Gyari felujitott ugy emlekszem 35-be fajt. Uj 75ezer. Ezt leszamitva csak tankolni kell es neha utantolteni az ablakmosot. Fektarcsakat, fekpofakat eloszor 120ezernel csereltek de a hatso dobfekek ekkor meg szinte gyari allapotuak voltak. Persze igenybevetel kerdese. Budapest faluban biztos nem birnanak ennyit. Jo tanacs 1 – ne varja meg senki a 150ezer kilometert a vezermuszij cserevel. Ha veletlenul elszakad a Ford nem all semmit a javitasbol, hiaba ok irjak elo a csereperiodust. Ennyit az ugyfelek megtartasarol. 80-90ezer utan illik cserelni. Aki mast mond hazudik!
Az elso gumikat meg mindig eszi de melyik orrnehez mai auto nem?! Ahogy fentebb irtam volt a leszolt Firestone gumik 80-at mentek mig az egig magasztalt Yokohama csak 50ezret. Ha vege a telnek es meg nalam lesz az auto ujra Firestone-t kap. Nagyon nincs mit irni az autorol. Nalam megbizhatosagbol jelesre vizsgazott. Rossz lehet a karmaja mert mindig tortenik vele vmi ( onhibamon kivul ). Az 5. szelvedomet fogyasztom. Nyar elejen nekemszaladt egy oz. Aztan ahogy megcsinaltak belemtolatott egy überwagen-es a tolatoradarja ellenere. Jo tanacs 2 - Apropo, ha tolatoradart lattok egy auton jo messze parkoljatok le tole. Az mar magaban jelent vmit ha valakinek arra van szuksege.
Hat nagyjabol ennyi. Jovore elvalnak utjaink de biztos vagyok benne, hogy a kovetkezo tulaj is oromet leli majd benne. Az uj Focus sajnos „tul nemetes” lett, nekem nem jon be ez az egyenforma igy hat eselyes, hogy atpartolok mas markara.
Hibalista
- 15000km körül alapjárati szabályzó csere garanciában javítva, 110000km korul generator csere, csapagyas lett
Ide hordtam szervizbe
Miskolci Ford Udvar - pökhendi szervízvezet?, hetekre el?re be kell jelentkezni a legapróbb javításra is, sosem hivtak vissza csak igertek, berauto "veletlenul" sosincs bent
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Ford Sipos Eger - kellemes környezet, normális munkafelvev?k
( mindkét helyen ott lehettem mindig az autó mellett bár ehhez kissé határozott fellépésre volt szükség )
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra 1.6i | Következő autója? | Ford? / Civic? / Auris? / 307? meg nem dontottem |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
