Egy igazi sportkombi
Szöveges ítélet
A Focust egy Sierra kombi 1,8 TD után vettük, én pedig "főállásban" egy Expert 2,0 Hdi-t hajtok, ezekhez a gépekhez tudok viszonyítani (tudom, hogy nem egy kategória).
A Sierra a turbó beavatkozásáig szívódízelesen lomha volt, a turbó bekapcsolodásakor, pedig lökésszerűen jelentkezett a plusz nyomaték. Ettől a Focus motorja sokkal könyedebb, kisebb a turbólyuk és finomabb az átmenet (viszont a Peugeot motorja turbólyuk nélkül egyenletesen húz). Ezzel a motorral nagyon megy a gép. 160 felett is határozottan gyorsul a végsebességig. Kanyargós úton is nagyon otthon van, fekszi az utat, és elég merev a kasztni is. A váltóhoz ritkán kell nyúlni, de sokkal jobb, mint a másik két említett autóban.
Szóval igazi sportkombi, de ha kell teherautó, mert nagy a csomagtere (nagyobb mint a Sierra kombié volt), és utánfutót is könnyedén vontat.
Az autó kényelme viszonylagos. A 170 centis magasságommal nem ecsetelném a lábteret, de az tuti, hogy az első ülést hátrébb lehet tolni, mint anno a Sierra-ban. Viszont a belső szélessége kisebb. Aki mellém ül a focusban, közelebb kerül hozzám, testesebb személlyel kicsit össze is érünk, ami ha nem is kényelmetlen, de rontja a komfortérzetet, és a focus sehogyse 5 személyes (persze a Sierra sem volt az). Vezetés közben minden kézre esik, de én azt szoktam meg, hogy a váltó messzebb van tőlem. Talán ha lenne könyöktámaszom, akkor tetszene. A Fordnak jó a gyári hi-fije, így van ez a Focusban is, így volt a Sierrában is, de az utóbbinak csomagtér ajtajába is voltak hangszórók telepítve.
A Focus, mint típus ´99 óta tömegautóvá vált, ennek ellenére, ma is megnézik.
Hibalista
- Nem volt komolyabb probléma. Egyszer elromlott a klíma. Az irányjelző kapcsolónál valami eltört, és ezért nem kattan vissza az alapállásba, hanem vissza kell kapcsolni (nem a bajusz kapcsolót kell kicserélni hozzá).
Ide hordtam szervizbe
Amikor a klíma nem működött, az egri márkaszervízbe vittem. Egyeztetett időpontra mentem, azt mondták azonnal megnézik, de min. 1 órán át semmi nem történt. Végülis gázzal kellett feltölteni, és volt egy kis autóvillamosságis probléma, amit javítottak. A javítás mikéntjéből arra következtettem, hogy lehet hogy nem "márkaszervízes" megoldás, de megkímélt egy drágább alkatrészcserétől, és a klíma azóta is működik.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
A szomszédom autószerelő, vele csináltatom az olajcserét, aki személyre szabott "kedvezményeket" is biztosít :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Sierra kombi 1,8 TD | Következő autója? | Mondeo vagy Merci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
