A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1.6 Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Békából királyfi

Szöveges ítélet

Majdnem két éve nyűvöm a grafitszürke fókámat. 1.6-os, 5 ajtós. A gyors autó korszakomból kinőve, a családalapításra gondolván vettem, 3 évesen. Hallottam, hogy milyen megbízható. Hallottam, hogy milyen jó a futóműve. Hogy az autótolvajok messziről kerülik. Gondoltam kell nekem egy ilyen. Ezen kívül még Toyota Corollában gondolkodtam. Olyanom már volt, de sajnos tiszavirág életű volt a kapcsolatunk, mivel lakásvásárlás miatt meg kellett válnom tőle. Azért választottam végülis a Focus-t, mert arra gondoltam, hogy azért egy 3 éves autón már elromolhat ez-az, és az alkatrészárak azért egy európai autónál lényegesen kisebbek. Szóval megvettem. A Petrányi csereautója volt, elérte a 3 évet hát eladták. Én meg pont kapóra jöttem. Gondolom előtte mindenféle ember vezethette, de lomha kis dög volt. Először azt hittem a 206GTi, Punto HGT, Saxo VTS bermudaháromszög mentálisan vitte el a teljesítményt, de nem. De erről később.
Szóval használgattam, és egyre jobban szerettem. És ahogy egyre jobban megszerettem, egyre többet költöttem rá. Nem, nem szervízben, mert nem akart szinte sosem elromlani. A két év alatt is csak egy-egy viszonylag kisebb tételt kellett cserélni: a kuplunpedálnál szivárgott a fékolaj, amitől mindig "leves" alakult ki a gumiszőnyegen, valamint a gyujtótrafót, ami amiatt ment tönkre, mert nem cserélték szervízintervallumban a gyujtógyertyákat. Ej. Szóval egyszer sem robbant le vagy hagyott cserben. Viszont nekem kevés lett a 100 ló ereje. Ezért először kapott egy K&N 57i légszűrő kitet. Ettől nem lett vadállat, viszont a hangja után mindig megfordulnak. Megdöbbentően szép 4 hengeres hang! Furcsa, hogy én ezt mondom, akinek mindig 3 betűs kiegészítések voltak az autói hátulján/oldalán... Aztán, mivel a 4 leömlő meg kipufogórendszer már bejött korábban is, így hát azokra is beruháztam, természetesen rozsdamentes kivitelben. Ezektől aztán padlógáznál már nem csak a légszűrő felől muzsikál az autó. Szerecsére jól választottam ebből is - csak erős gyorsításkor hallom a kipufogót, viszont olyankor gyönyörű. A Focus futóműve gyárilag is király, viszont ki nem állhattam, hogy még a 16"-os MOMO felnikkel is befért volna egy kismacska a kerékjárati ívbe, ezért leültettem. A KONI cucctól azóta befekszik a kanyarba, mint cica az ágyba. Szóval kezdett feléledni az autó, de még mindig nem volt az igazi. Elvittem hát teljesítményméréssel egybekötött elektronika bigyulálásra (chip tuning), ahol kiderült a turpisság: valamelyik szonda határértéken működött, ezért nyomték/teljesítménygörbében volt egy csúnya tüske 5500 tájékán. Az ATC ezt szépen kijavította, sokkal élvezhetőbb lett az autó, ráadásul nyertem kilenc plusz lovat. Az egyetlen problémám már csak az volt, hogy a Focus nagyon nyomatékra volt hangolva (ami persze alacsony fordulaton jó), viszont 5500-tól leszabályozásig (7000 környéke) eléggé erősen esik a teljesítmény. (egyébként érdekes módon a sokak által lesajnált direkt szűrő kb. 2 lóerőt adott az autónak). Emiatt szerettem volna kitolni a teljesítménycsúcsot olyan 6300-6500 környékére. A Focus tuningolásáról elég sok érdekesség van a neten, a legtöbbje amerikai oldalakon, aminek nagy része a 2 literes Zetec motorra vonatkozik. Ezek többsége az 1.6-osra is igaz, persze a cuccok egyáltalán nem csereszabatosak. Szóval több oldalon is írják, hogy a Focusok vezérlése gyárilag is sokban eltér Focus és Focus között (pl. a vezérműtengelyek sincsenek összejelölve a vezérműkerekekkel). Ezen felbuzdulva, amit ők is ajánlottak, megvettem és beszereltettem két állítható vezérműkereket. Mivel Magyarországon viszonylag kevés helyen van fékpad, azért azt a beállítást használtuk, amit a FocusSport is ajánl; -7ex -4in. A lényeg, hogy ezekkel a módosításokkal egy a mindennapokban nagyon jól használható autót kaptam, ami 4000-től 6400-ig nagyon jól húz. Az új teljesítményt lemértük egyébként: 117.3LE 6350 1/s-nál. A fogyasztást nem befolyásolta a beavatkozás túlzottan, vegyesben így is 8L körül fogyaszt a kocsi. Egyszer ősszel, városban, dugózás nélkül sikerült kihozni egy 7.5L-es átlagot is... A megbízhatóságon, a kultúrált motoron és a szuper futóművön kívül egyébként sok mást is lehet szeretni a fókában: nagyon jó a váltója, nekem 117e km után sem zörögnek a kárpitok, nem túl magas a fogyasztás, és 6600Ft havonta a teljeskörű CASCO 10% 20e Ft önrésszel a Generalinál. 32évesen, budapestiként, alufelnikkel és klímával. Ilyen autóm sem volt még... Na igen, a Focus-t a nyugodt, középkorú vezetők gyakrabban veszik, mint a benzinvérű fiatalok, és nem is ez az autó a tolvajok kedvence. Persze én ezt nem is bánom. :) De hogy mondjak valami negatívumot is: hiába bármilyen szívószelepház-tisztítás, minden olyan esetben, mikor visszaesik alapjárat közelébe a fordulatszám, kicsit olyan, mintha le akarna állni az autó. Persze nem áll le, de "erőlködik" egy kicsit. Ilyenkor kicsit villog a belső kijelző, a féklámpa, a tompított fény. Mikor megemlítettem a szervízben akkor a szervizes egy enyhe félmosollyal csak ennyit kérdezett "Önnek ugye még sosem volt Focusa?" :) Azóta sok más Focuson is észrevettem, hogy megáll a piros lámpánál és vibrál a féklámpa. :) Egyébként a Petrányi szervízében mindig korrektül álltak hozzám, időre kész volt az autó és nem került sokba. Nem gondoltam volna, hogy ennyi autó után pont egy Fordban találom meg a számításom. Ha majd egyszer autót váltok, egy frissebb Focus biztosan esélyes lesz. Esetleg egy Corolla.

Hibalista

- Kuplung munkahenger
- Gyujtótrafó

Ide hordtam szervizbe

Ford Petrányi

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Autószöv Csepel

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 88000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Saxo VTS Következő autója? Focus TDCI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)