Az országútra ideális
Szöveges ítélet
A megtett 50.000 km alatt "csak" a futóművel voltak gondok, de a csere után már majdnem tökéletes - méltán dícsérik az igényes futóművet. A motorhoz még nem kellett nyúlni, nyilván ebben az is közrejátszik, hogy az olajcserét és a vezérműszíj-cserét időben megkapta.
A kocsi felszereltsége nagyon jó, egyik kedvencem az elsőablak-fűtés. Télen, ha kint kell hagynom az autót hóesésben, és ráfagy a jég az ablakra, amíg beindítás után körbejárom, és leszedem a havat az oldalsó és hátsó szélvédőről, az elsőről már folyik is lefele...
Főleg országúton járok vele, és a mai magyar közlekedési helyzetekhez roppant kellemes társ. A dízel nyomatéka ideális, mikor Ifa-t, traktort, vagy lassabb járművet kell (akár a sor végéről is) rövid időn belül megelőzni. Nyilván a BMW-knek, Audi-knak nem ellenfele. Az alacsonyan jövő nyomaték szinte kívánja, hogy lendületesen autózzon vele az ember, bár ugyanolyan jól tűri az 50-55-tel való "cammogást" is ötösben. (Azért el tudnék képzelni egy hatodikat is...)
Fogyasztás: átlagban valamivel 6 alatt, még akár 4-5 személlyel, klímával és 130-140-es tempó mellett is (nyilván 130 fölött csak a német autópályákon...)
Bosszantó apróságok
Azért vannak ilyenek is... pl. a fényszóró egy ideje hajlamos arra, hogy akár eső, akár mosás után néhány óráig párás legyen belül.
A magyar utak hamar szóra bírják a kocsiban rejlő tücsköket, bár 100E km fölött ez talán nem egyedi jelenség.
Néha (100-ból 1-2-szer) nem ismeri föl a saját kulcsát, ekkor újra kell "gyújtást" adni.
A bal hátsó ülésnél a kemény cipősarkak valamikor kilyukasztották a szőnyeget, és persze az azóta is csak tovább lyukad, ha odaül valaki.
A csomagtérajtó gázrugói már igényelnek némi támogatást.
A váltó bőrözése kezdi elengedni a cérnát egy pár mm-en.
Egy egy évvel fiatalabb ugyanilyen Focus mellett állva látszik, hogy a hátsó lámpa mennyivel fakóbb már.
Hat évesen kezdtek előjönni a "programozott öregedés" áldásos gyümölcsei... (pl. kézifék-bowden csere, csapágy-csere...)
Hiányolom:
Jó lenne egy szivargyújtó-aljzat a csomagtartóba is (bár így is van 2 a kocsiban - egy a műszerfalon, egy pedig a hátsó utasok lába előtt).
Néhány kampó a csomagtartóba, ahová a gumipókot beakaszthatnám.
Ami nem engem, hanem az előttem menőket, és a szembe jövőket bosszantja (szintén nem egyedi dolog):
a fényszóró, ha normál magasságra van állítva, erőssebben vakít az átlagnál.
Hibalista
- Belső féltengelyek (Jobb és bal oldalon egyaránt) - 120.000 Ft
- Jobb első csapágy - 10.000 Ft
- Gerinctámasz állító - nem számlázták
- Kormánymű - kb. 60.000 Ft
- Kézifék-bowden
Ide hordtam szervizbe
Ford Zentai, Mátészalka (Csak jót tudok mondani róluk...)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 69000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
