A négyajtós fekete elegancia
Szöveges ítélet
Négy éve van már meg, és most fogom lecserélni. Amikor választottam, híre-hamva sem volt még egypár extrának, ami most már hiányzik, ellenben a választék sem volt olyan hatalmas, így aztán elég bőven sikerült válogatni. A motor 1.6-os, ami a városban és az autópályán elég, de az országúton problémás. Nem annyira, mintha 1.4-es lenne, de egy utánfutós tehert megelőzni így sem egy leányálom.
Nade vissza az elejére egy kicsit. Az extrákat tekintve egyszerűbb leírni, mi nincs: automata, navigáció és bőrülés. A többi, beleértve még a napfénytetőt és az ülésfűtést is, mind benne van. És akkor lássuk, mi az ami tetszett, és mi nem. Előrebocsátom, egy szintén full extrás, automata 2.9-es Scorpióból ültem át, így aztán kritikus voltam és vagyok vele szemben.
A legnagyobb gond, amit azóta is tapasztalok és szenvedek, az ülés. Egészen egyszerűen kicsi az ülőlap, ezért nem tudok kényelmesen elhelyezkedni benne. Emellett, mintha csak emelvényen ülnék, rálátok a forgalomra, ez viszont jó. A belső tér szűk, ha kinyújtom a kezem, simán elérem a jobb oldali ajtót, ez nem jó. Az ülés nem csak előre, hanem oldalra is szűk, cserébe nincs oldaltartása, nehogy beleszoruljon valaki. Vacak. Vacak még az első ülésre biggyesztett kartámasz, ami nekem speciel magasan van. A Scorpiban megszoktam, hogy a kényelmes, középső kartámaszon nyugtatva kezemet elérem, és használom a váltót. Na, itt nem. Ha a kezem a karfán van, alig érem el a váltógombot, az is csak kifacsart kézzel. Így nem használom, szerencsére fel lehet hajtani. Jó viszont a deréktámasz, azt használom, és segít megelőzni a derékfájást. Ha ülés, akkor fűtés is. Na, az megint vacak. Digitális: vagy megy, vagy nem megy. Ha megy, mínusz húszban pont jó, akkor nem főz meg. Ennél melegebben ki kell kapcsolni rendszeresen, mert éget. Szerviz nem tudja javítani. Szívás. Ha fűtés, akkor az van a szélvédőben is. A világ legnagyobb találmánya! Imádom! Egyszerre jó belülre és kívülre is. Télen leolvad a hó, tavasszal meg ősszel a belső pára és a külső lecsapódó köd (!!!) ellen hihetetlenül hatékony. Nagyon nagy kár, hogy a következő autómban nem lesz, ezt őszintén sajnálom. A digit klíma viszont megint nem az igazi. Az automata üzemmódját nem javaslom senkinek sem: hatékony, éppen ezért nem embernek való. Nem szeretem, ha kifúj a huzat az ülésből. De a levegő hőmérsékletének szabályozása sem az igazi: ha pl. 23 fok van beállítva, ömlik a forróság, amíg annyi nem lesz, aztán a hideg, így a ropogósra sült utasokat gyorsan behűti, nehogy megromoljanak. Van még 6 CD-s rádió, ami recseg a budai alsó rakparton, meg még pár helyen. A CD-k viszont szépen szólnak, és szeretem, hogy nem kell állandóan cserélgetni. Mp3 nincs benne, de akkor ez még gyáriban kuriózum is volt. Négy hangszóró van, a legjobban akkor szól, ha lehajolok a sebváltó mellé. Ott találják meg legjobban a fülemet a legmélyebb és legmagasabb hangok is. Tehettem volna bele cincogókat és hátra valami ovált is, de kihagytam, nekem nem érte meg. Van automata ablak elöl meg hátul, automata napfénytető, mind szuper, nekem tetszenek. Van még csomagtartó nyitó is a műszerfalon, tetszik, hogy nem kell ugrálni, ha utas vesz ki csomagot. A fedélzeti computer éppen megfelelő, a Scorpi többet tudott (0 fokon piros hópehely világított, és megmutatta, melyik ajtó maradt nyitva, nomeg hogy melyik helyzetjelző vagy reflektor izzó ment el – pedig mennyivel régebbi volt!), de így is tud számolni mindenfélét. A kijelző két helyen van (külön kilométer számláló a műszerfalban, külön a statisztikák a középkonzolon), plusz egy digitális óra. Ja, és amióta meghekkeltem, azóta zárja az ajtókat elinduláskor. Teccik!
Akkor menjünk is vele egy kicsit! Nem egy villám induláskor, de azért nem rossz. Letaposva a pedált megy rendesen. Induláskor óvatosan szabad csak, mert a kikapcsolhatatlan ASR őrködik ám, és nem csak a gázt veszi vissza, hanem könyörtelenül be is fékezi a kipörgő kereket. Ezzel nem lehet füstölve elindulni, hacsak valami gond nincs a motorral ;) Vagy valaki tudja, melyik a biztosítéka? Az ESP-t viszont ki lehet kapcsolni, de azt nem szoktam. Na, ez az az extra, ami négy évben kétszer kell, de akkor nagyon. Mint pl. esőben fölfelé az M0-án Annahegy felé, a belső sávban, ahol a beton elválasztó mellett folyik le a víz, pataknyi méretben. A fékek érdekesek: erősen kell taposni, de egyébként fog. A kormányszervó nekem túl gyenge, szeretek egy kézzel kormányozni, de ezzel macera. Kérdeztem, nem tudnak rajta állítani. (Kis reklám a C-Max-nak: abban menüből állítható a kormányszervó rásegítés ereje!!) A kuplung jó, a sebváltó nem. Ültem Golfban, annak olyan simán csusszan a helyére a sebesség, hogy csak na! És erőltetni sem kell… Itt, ha kinn 0 fok körül van, és frissen indultam, kétszer kell kuplungolnom, amíg sikerül kettesből egyesbe visszatenni. És habár négy éve van már meg, még mindig előfordul, hogy megszámolom a fogakat a váltóban, meg vannak-e mind. Vacak. Tolatóradar: szuper! Mert egyébként nem lehet hátra kilátni. A kamera még jobb lenne, de akkor az sem volt. Meg most is drága. A xenon jól hangzik, viszont nem jól látni vele. Az előbb említett Golf jobban világított a hagyományos izzókkal. Mi lesz, ha ledes lesz a fényszóró is? Ami jó, hogy két tolatólámpa és két ködzáró van rajta. Kár, hogy más autókból kispórolják. Van még fényszórómosó is, ami használható lenne, ha nem csak kb. 3 literes lenne a mosótartály, mert így hamar kifogy, és emberi mennyiséget sem lehet beletölteni. Így aztán igyekszem nem használni, mert unom állandóan töltögetni. A visszajelző jó hogy van, de néha minek: olyan későn szól, hogy fújok vele kettőt, és már csak levegő jön. Újabban sose várom meg, hogy jelezzen, inkább literenként töltöm újra. Vacak!
Összefoglalásként: általánosságban meg vagyok elégedve, voltam vele külföldön is, és egyszer sem hagyott ott. Olajat nem eszik, vizet is csak egyszer. Most már hiányoznak belőle extrák, ami akkor nem volt, meg ki is hagynék belőle, ami felesleges. A legjobban az automatát sajnálom belőle, mivel a 130000 legtöbbje városban volt, és rájöttem, kell. A kuplungolós lában kétszer erősebb már a másiknál :)))
Majdnem elfelejtettem: a design! Ilyen ma már nincs, sajnos! A belseje hihetetlenül jó! Kellemes ívek, kellemes anyagok, egyszóval: szuper! Még ilyet! Sokat!!! Kár, hogy a kettes fókuszt és a C-Maxot elrontották… És azt a zöld háttérvilágítást kicseréltem volna melegebbre!
Hibalista
- Vízpumpa: 20000km
- Rádió: 70000km
- Kézifék bowden: 80000km
- Kavics a sebváltó házban: 90000km
Ide hordtam szervizbe
Ford Piramis
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Scorpio | Következő autója? | VW Jetta |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
