A kolni Parduc
Szöveges ítélet
Elso igazi autonknak sikerult bevasarolni hasznaltan eleg jo aron, mert "kicsit" fustolt. Futura kivitel, harom ajto, sportfutomu, kagylositott ulesek, taviranyitos gyari cd+klima.
Jol kihasznalhato es tenyleg tagas belso ter, csomagtarto atlagos, ulesek jol tartanak elol, csak kicsit magasan ul benne az ember. A kulsejerol csak annyit, hogy en meg ma is megbamulom a regi haromajtos Focusokat, szerintem gyonyoru forma.
Kormanyzasa direkt es informativ, azaz ZSIR:)
Nagyon elvezetesen lehetett vele autozni, barmennyire is probalt a 90 lovas dizelmotor ereje es tomege (orrnehez) ebben akadalyozni. Terhelesvaltasnal frankon indult a feneke, epp megfeleloen lehetett kontrollalni. Kanyarsebessege eleg magas, gyakran probalgatva a gumikopas is, erre a legjobb pelda az egy szezon alatt rojtosra kopott es kekre egetett feluletu Pirellim:)
Persze azert sima utazasra is alkalmas:) 140-nel 3000-et forog otosben, 160-nal 3500, igy autopalyan viszonylag jol lehet haladni vele. Fogyasztasa ilyenkor kb 6.5l. Egyetlen gond ilyenkor, hogy a motor zajos, dehat ez van. Nagyon szerettuk a parommal, de a diakkori alomautom miatt meg kellett tole valni.
Tipushibak, amiket begyujtott a verda, ill. amirol csak hallottam:
- hangos motor
- fustoles - EGR-szelep hibas, javitani, kipucolni nehez, altalaban csere. Mivel a szelep egyben van a szivosorral, igy ara nem kimondottan barati…
(en lefalaztam egy lemezzel, igy nem fustolt a gep es jobban is ment kicsit)
- porlasztok neha feladjak, lehet hozza kapni csak csucsot, ha szerencseje van az embernek, ha nincs, akkor csak egesz porlasztot (6-7ezer HUF vs 25ezer HUF/db)
- a pollenszuro a szelvedo alatt van, ha berohad, eleg jo szaga tud lenni, erdemes cserelgetni. A felette levo muanyag fedelet tarto ragaszto neha elold a szelvedotol, ott befolyik a viz es attol azik el a szuro, rosszabb esetben az anyosules elotti resz is belso terben.
- ablaktorlo nem allithato fokozatmentesen, de a facelift elotti verziokban kicserelheto az ablaktorlo-allito kar a Ghia verziora, ami Plug´nPlay, es maris fokozatmentesen allithato az ablaktorlo. (Enelkul eleg idegesito a kulonbseg a szakaszos es a folyamatos torles kozott)
- a facelift elotti lampak nem vilagitanak tul jol (nekem igy is megfelelt...)
- az osszes ajto alja par ev utan elkezd rozsdasodni, majd rohadni es atlyukadni. A 10 eves atrozsdasodas elleni garancia a korai Focusoknal mindenkeppen ervenyes, a kesobbieknel (azt hiszem 2000. aug utaniak, de ezt a Fordnal kell megkerdezni) csak akkor, ha folyamatosan (evente) hordtak Ford-szervizbe, es a szervizkonyv vegig pecsetelve van. Erre NAGYON erdemes odafigyelni, kulonben ugrik az ingyen javitas!
Ja, vege sik terepen kb 190, lefele 210, szazra a legjobb idom 11.5 volt (fantasztikus :))
Hibalista
- EGR-szelep
- 1 porlasztocsucs
-
- Kotelezo cserek, olaj, szurok, stb
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Gyor
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra 1.6 | Következő autója? | Civic VTI 3d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
