A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus 1.8i Ghia 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

183 ezer km, minden OK!

Szöveges ítélet

Sokáig vártam az írással, de így legalább megfelelő tapasztalatom van az autóról:-)

Egy 1.8-as benzines,115 LE-s Ghia-s lépcsőshátúról van szó. Kivételesen jól felszerelt (jobban, mint egy átlagos Ghia), tempomattal, fűthető első szélvédővel és ablamosó fúvókákkal (míg mások fagyott kézzel kapargatják a jeget, addig én a kocsiban ülök, s mire ő végez nekem is leolvad a jég, lecsúszik, s egy-két törlés és tiszta a szélvédő), oldallégzsák (ez még 2001-ben nem sok Fókában volt), könyöktámasz elől-hátul, klíma, fedélzeti komputer (méri a pillanatnyi és átlagfogyasztást, átlag sebességet, hőmérsékletet, megtehető km-ek számát), stb.

Nagyon jól megy. Amit ki sem nézne az ember belőle, de amikor sorra előzöm az erősebb autókat, akik nem mernek előzni, akkor csak a meglepett pillantásokat, meg persze anyázásokat látom a visszapillantóban. Köszönhető ez a motor azon tulajdonságának is, hogy két nyomatékcsúcsa van, 2300 ill. 4300 körül. Így nem kell feltétlenül visszakapcsolni, hanem 80 körül lehet előzni 5.-ben is. Próbáltam az 1.6-ost is, azt kell mondanom, nem tudom, miért választják azt az emberek, mikor az egy kicsit lomha. Megy az is, de nem ugrik. Meglepődtek már az utasaim is, mikor 80-100-nál visszalököm 3.-ba, s megindul úgy, mintha sokkal erősebb motor lenne benne. Biztosításra ugyanaz a kategória. A fogyasztás max. 2 decivel ha több, országúton 6,6-7,2 liter körül kijövök 120-130 körül autózva, dinamikusan, sokat előzve! 140-ig 7-7,2 liter autópályán az átlag, 160 körül viszont már 9 liter körül eszik, 180-nál 11-12. Én nagyon elégedett vagyok ezzel az értékkel. Svájcba kiutazva, 3000 km- megtéve, jött ki az átlag 7,1-re. (De német benzinnel tényleg 1 literrel kevesebbet kér.)

Amúgy a német autópályákon 170-180 utazót szoktam tartani, amit zokszó nélkül visz. A vége 200-210 körül van, de addig nem kínzom.

A 4 ajtós forma is nagyon bejött, nekem ez tetszik a legjobban, azonkívül még nagy is (mármint a csomagtartó) és jól pakolható. Öten 1 hétre sátorral, mindenféle hegyekbe való felszereléssel, éppen hogy, de befértünk.

Kényelmes is, 800 km után is könnyedén szállok ki, nem fáj semmim. Hátul a lábhely igazán nagy, magam mögé beülve (178 cm), bőven marad hely a térdeknek.
Sok jobbnak mondott autóban szidják a tempomatot, hogy nehézkes kezelni, beállítani. Hát ebben nem! Két gombnyomás (1. a funkció aktiválása, 2. az éppen adott sebesség felvétele). Azon kívül finom közönként szabályozható.

A futóműve tényleg kiváló, provokálva, nagy tempónál sem tudtam még kihozni a sodrából (nem tör ki a hátulja), ha sok neki, akkor is csak az elejét tolja. Egyszer jeges úton indult csak meg 4 személlyel telepakolva, de gyors ellenkormányzással megfogtam. Közvetlen kormányzása révén bátran csapatom kanyargós hegyi úton, ez kis gumicsikorgás kíséretében:-). Még így gyári 185/65 R14-es kerekekkel is remekül fogja az utat, peres vagy nem peres gumi, emiatt soha nem éreztem problémát (így nem hirtelen indul meg/tör ki, hanem először kicsit nyalódik a gumi).

Egy hátrányát tudom megemlíteni, hogy ti. hangos. Motorzaj is nagyon hallható, ill. az útegyenetlenségek felől is nagy hang jön. Ezt Pesten könnyen észrevenni. Jól tűri a futómű a pesti utakat is, habár sokat használom országúton és autópályán is. 140ezer km-nél mérettem fel a futómű állapotát, a szerviz újszerű állapotot (70% feletti csillapítás) állapított meg a lengéscsillapítóknál!! Ekkor mindössze a stabilizátor összekötő rudat kellett cserélni az egyik oldalon (12e Ft, nem drága) nyöszörgés miatt, 10e-rel később a másik oldalon is. Azóta OK.
Amúgy a motor hangját imádom. 4-5 ezer körül pörgetve, olyan hangja van, mint egy sportmotornak, gyönyörűen szól sportkipufogó nélkül is.

Megbízhatóság: csillagos jeles. 183 ezer km-t tettem bele. Semmi baj nem volt. Nem kell az út szélén várakoznom a sárga angyalra, mint egynémely német prémiummárkának. S a szervizbe is csak a kötelező szervizek alkalmával kell benézni. Ha volt is probléma, az mindig a szervizből adódott: pl.: vezérműszíj cseréjekor az ékszíjon keresztül meghajtott vízpumpa kerekének 3 csavarja közül csak 2-t csavaroztak vissza rendesen, ezért pár km után, hangos nyöszörgést hallottam. Mikor először vittem vissza, pont nem produkálta, el kellett jönnöm. Másodjára is majdnem így jártam, mikor alig hallhatóan produkálta magát a zaj. De még ekkor is hülyének néztek. Aztán egy arra tévedt másik szerelőt is érdekelte a problémám, odanézett, hát az egyik tárcsa szitált. Szétszedve megállapíthattuk, hogy 1 csavar hiányzik. Hasonlóan jártam rosszul felhelyezett hátsó fékbetétekkel. Míg normálisan helyére nem tették addig kicseréltették velem a gumit, mondván az hullámos az adja ki a hangot, aztán meg a csapágyat. Végül a Dózsa György út – Váci út sarki márkaszervizben vették észre mi is volt a baj. Hála nekik. Amúgy ők a munka elvégezte után 1-2 héttel még fel is hívtak, hogy érdeklődjenek, minden rendben van-e az autóval, mennyire vagyok megelégedve a szereléssel, a színvonallal. Meg vagyok. Itt történt hogy mondtam, nézzenek már rá hátul vmre, mert kongó hangot hallok időnként, mikor nagyobb úthibán megyek át. Ők 5 perc alatt rájöttek arra, amit a magánszerelőm 2x-i alkalom alatt sem fedezett fel, hogy ui. mikor a kézifékhuzalt cserélték, a huzalt tartó bilincsbe nem rögzítették kellően a huzalt és így nagyobb úthibáknál hozzáütődött a kasztnihoz. Egy bilinccsel odafogatták, teljesen ingyen!

Nagyon átgondolt tervezésű autónak tartom, nem tapasztalom azokat a bosszantó kis apróságokat, amelyeket már pl.: az új Focusról írnak.
Sokan kifogásolják a rádió távvezérlő gombjainak elhelyezését, hogy a kormány alatt, az index alatt van. Nekem semmi bajom vele, szerintem még jobban is kezelhető mintha a kormányon lenne, mert így nem befolyásolja a kormány állása. A rádió, magnó iszonyat jól szól, pedig egyszerű gyári, de bömböltetve sem torzít, és megfelelő basszust is ad. Persze van rajta torzításcsökkentő, meg sebesség növekedésével automatikusan erősödő hang.
Mindenhol kellemes plüss szövet. Nekem jó benyomásaim vannak.
Érthetetlen viszont, hogy ha tempomattal, mindennel fel van szerelve, akkor miért hagyják ki a hátsó el. ablakemelőket. (20ekm-esen vettem a Ford Hungáriától) Így viszont már nem tesznek bele mindkét irányba automata ablakemelőt, csak a vezető oldali, lefelé. Felfelé is jó lenne. De már megszoktam, az autó kiváló vezethetőségéből, megbízhatóságából, kellemes környezetéből mit sem von le. Persze egy Audiban másabb a környezet, úgymond kifinomultabb, de ha ezt kárpótolja az autó megbízhatósága, akkor inkább ez.
Minden más tetszik!!:-)

Hibalista

- Kézifékhuzal berohadt (hajlamos, ha nem használják,mint én) - 120 eKm,
- Stabilizátor összekötő rúd - 140 eKm

Ide hordtam szervizbe

Ford Szeleczky Eger: Péntek du. 3-kor már nem fogadják az embert, pedig egy óra alatt bőven végeznek egy kötelező szervizzel. Azon kívül kicsit magas lóról beszélnek az emberrel, mintha senki másnak fogalma sem lenne, mi az hogy autószerelés.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Ford Petrányi Váci út 88: El tudnék még jobbat képzelni, de nekem inkább csak kellemes tapasztalataim vannak velük. A hibákat nekem mindig gyorsan és jól megcsinálták.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 163000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Subaru Forester
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)