1-es Fókusz még ma is jó (lehet...)
Szöveges ítélet
Egy 1.3-as 60 loval Fiesta után űrutazás rakétával...
155 000 km-rel az órájában vettem meg.
3x is megállt alattam 70 ezerkm alatt, ez részben az előéletéből is adódhat. Egyszer egy motortartó bak konzol csavar esett ki, aztán a kuplung dobta be a kulcsot, majd a gázrendszer hülyítette meg az elektronikát...
Az 1.8 és 2.0 blokk hátránya, hogy mindenlényegesen drágább ezekhez, mint az 1.4 és 1.6-hoz. Például: kipuffogó rendszer elemei, kuplung stb. A motorról: nem túlzottan kihegyezett motor, 130 ló 2 literből. Nem olyan pörgős, mint mondjuk egy Honda, de 2500-3000-től már megy, nem is nagyon kell/érdemes nagyon 4500 fölé forgatni, bár a hangja egész jó. Igazából 3000 fölé is inkább előzésnél kell forgatni. Az első fokozat jó hosszú, szokni kell. A 2-ik 3-ik viszont inkább rövid, 3-asban 110-nél már nagyon magas a fordulat, a gyors előzéshez pedig jobb a 3-as... Szóval a mai, leginkább 6-os váltók kiosztása általában jobban eltalált (pl. 1.4 TSI 3-asban 140-nél tilt, igaz az egy turbós motor).
Fogyasztás: én gázszettel vettem a kocsit, abból vegyes használattal stabil 10 liter. Azt mondják a gáz +10%, ezért írtam lent 9 l-t.
Futómű, kormányzás: ezekről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Az enyémben gyárilag "sportosra hangolt" futómű volt, sosem éreztem kanyarban, hogy megbillent volna, tényleg élvezet vezetni. Jól bírja a gyűrődét a futómű, nekem teljesen zörejmentes, stabil volt végig, nem ette a gumikat, 2 dbaxiálcsuklót cseréltttem össz-vissz.
Kényelem: Kategóriájában szintén nagyon jó, magas növésűeknek is, mert az ülések viszonylag magasan vannak. Az ülőlap magasságállítása valójában csak a dőlésszöget állítja, a mai megoldások ennél azért jobbak ebben a kategóriában.
Zene: a gyári csúcs 6000-es jelű CD lejátszóval meximálisan elégedett voltam, nagyobb hangerőn sem torzít, nem zörög. Nagyon jó hangzású.
Érdemes megnézni a fenntartási ktg-eket, a meghibásodási listába beírtam az árakat is. Kb. erre számítson, aki használt autót vesz...
Hibalista
- Azokat nem írom le, amikor csak rutin olaj+szűrő, klímatöltés stb volt, csak ami ezen felül, munkadíjjal együtt ezer Ft-ra kerekítve: - Vezérműszíj görgőkkel, ékszíj görgőkkel, vízpumpa, összes szűrő, olaj, klíma szárítócső, töltés (170 000.-) Gyári gyertyák (8000.-) gázszűrők (7500.-), zöldkártya, reduktor felújítás, gyertyák (41 000.-) axiális csukló 2 db (16 000.-) új nyárigumik, futómű állítás (76 000.-) első féktárcsák, betétek (53 000.-) kipuffogó flexicső, középső és hátsó dob (76 000.-) akkumulátor (21 000.-)motortartó bak (16 000.-) hátsó féktárcsák és betétek, olaj és szűrők (60 000.-) acélfelniket vettem télre, szereléssel (43 000.-) gázbiztonsági szemle + műszaki (30 000.-) gyertyák, EGR szelep tisztítás (16 000.-) gyújtókábelek, gyertyák (23 000.-) kuplungszerkezet csere (119 000.-) benzinszivattyú, benzinszűrő csere (57 000.-)
Ide hordtam szervizbe
Ninausz autószerelő Bp. Sasadi útide csak néha vittem, de egyedül ezt merném ajánlani
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | C5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
