Turbó nélkül is jópofa
Szöveges ítélet
Az autó amiről szó van egy 2016-os Ford Fiesta 1.0 ti-vct, tehát nem ecoboost, nem turbós. A motor maga egyébként ugyanaz, csak ez a low-cost edition. Jó, a változó szelepvezérlést azért szerencsére meghagyták.
Árlistában nagyon nem is találkozni vele, de azért lehet kapni.
A motor a maga 82 (80?) lóerejét szépen hozza, bár a gyári adatok szerint egy lomha dögről van szó (15mp 0-100km/h, 160 km/h végsebesség), de a gyakorlatban teljesen mást mutat. Először is, lefulladásra abszolút nem hajlamos, szépen fürgén veszi a fordulatot és simán lehet vele akár a forgalom ritmusnál is gyorsabban haladni. Autópályán szépen halad 130-al, nem tűnik erőlkodésnek ez a mutatvány sem, bár ilyenkor a menet zajok megnőnek. Érdekes még, hogy klímával is egész jól viselkedik, normális közlekedés mellett nem nagyon van jele annak, hogy megy a klíma, viszont ha sietni akarunk, amikor pl hirtelen nyomatékra lenne szükség (ez így leírva vicces egy 1.0 szívó motornál :) ) akkor már érezhetővé válik a klíma vissza tartó ereje. Alapjáraton és részterhelésen nagyon halk, kihúzatva magasabb fordulaton, ill erősebb gyorsításnál viszont morcos morgós hangja lesz. Ami még tetszik benne, hogy a kis motor ellenére is nagyon jókat lehet vele "sportolni", az ember kinyomja a szemét, a kis motor ilyenkor veszedelmes 3 hengeres morgásba kezd, szinte kívánja a fordulatot a pörgetést, megvan az az érzés, hogy fúh de megyünk, hogy mi vagyunk a boyracerek, és közben meg igazából semmi veszélyes nem történik, mert az egész egy kábítás egy jól megkomponált színjáték. Egy percig sem leszünk veszedelmesen gyorsak, nem válunk tahóvá a többi autós szemében. A futóműve nagyon jól hárítja az úthibákat, viszont hajlamos bukkanókon kicsit "lobogni". Egyébként le a kalappal a Ford mérnökei előtt, nagyon jól behangolták az egészet. Kisautóban ritkaság. A váltó is szintén csillagos 5-öst érdemel (kisautós mércével), pontosan szépen lehet kapcsolgatni a fokozatokat, finom kattanással ugrik be a helyére a váltókar, nagyon jó a váltás érzete.
Az ülés egy icipicit szűk nekem, de ezt leszámítva kényelmes, inkább puha mint kemény tömésű. A hely elől elég, hátul viszont szűkös, ebben már a konkurencia lehagyta a Fiestát, bár ahogy olvastam épp a közeljövőben jön majd ki az új tipus, ebben valószínűleg orvosolni fogják ezt. A kormányzás is jó, álló helyzetben pillekönnyű, menet közben felkeményedik.
A telefont gyorsan párosítani lehet az autóval, a zene rész is jól működik.
A fogysztása városban 6,5-7 liter között alakul, de ezekben nagyon sok az araszolás is, ráadásul legtöbb esetben a klíma is megy. Országúton viszont simán lehet vele 5-5,5 literrel is járkálni.
Ami még érdekes a motorral kapcsolatban, hogy a 3-om hengeres mívolta miatt teljesen más frekvencia tartományú hangok jönnek ki belőle mint egy 4 hengeresből. Pl 2000-2500 fordulatszámnál még eszébe se jut hang alapján váltani az embernek, mivel ilyenkor még mély hangtónusa van a motornak, ezért húzatja tovább az ember a motort 3500-környékéig ahol először jön az az érzés hogy na akkor most váltsunk. Pedig normális haladás mellett már simán lehetne 2000-nél is váltani. Ehhez hozzá kell szokni. Emiatt hajlamos az ember állandóan pörgetni a motort, ami egyébkén nincs ellenére, csak a fogyasztáson meglátszik.
Amit a viszonylag rövid használat után le tudtam szűrni az az, hogy összességében egy remek kisautó, így turbó nélkül gondolom (remélem) a végtelenségig megbízható is, bár azért kíváncsi leszek a közvetlen befecskendezésnek lesz e valami káros mellékhatása idővel, de bízok benne hogy nem. Végül is céges autó, 3-om évre van tervezve, annyit biztos ki fog bírni mindenféle probléma nélkül.
Ha csak egy egyszerű olcsó városi rohangálós autó kell az embernek, családnak, akkor bátran ajánlom.
1.0 három henger flowerpower :)
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
