A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2012)

Fiesta 1.0 ti-vct 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Turbó nélkül is jópofa

Szöveges ítélet

Az autó amiről szó van egy 2016-os Ford Fiesta 1.0 ti-vct, tehát nem ecoboost, nem turbós. A motor maga egyébként ugyanaz, csak ez a low-cost edition. Jó, a változó szelepvezérlést azért szerencsére meghagyták.
Árlistában nagyon nem is találkozni vele, de azért lehet kapni.
A motor a maga 82 (80?) lóerejét szépen hozza, bár a gyári adatok szerint egy lomha dögről van szó (15mp 0-100km/h, 160 km/h végsebesség), de a gyakorlatban teljesen mást mutat. Először is, lefulladásra abszolút nem hajlamos, szépen fürgén veszi a fordulatot és simán lehet vele akár a forgalom ritmusnál is gyorsabban haladni. Autópályán szépen halad 130-al, nem tűnik erőlkodésnek ez a mutatvány sem, bár ilyenkor a menet zajok megnőnek. Érdekes még, hogy klímával is egész jól viselkedik, normális közlekedés mellett nem nagyon van jele annak, hogy megy a klíma, viszont ha sietni akarunk, amikor pl hirtelen nyomatékra lenne szükség (ez így leírva vicces egy 1.0 szívó motornál :) ) akkor már érezhetővé válik a klíma vissza tartó ereje. Alapjáraton és részterhelésen nagyon halk, kihúzatva magasabb fordulaton, ill erősebb gyorsításnál viszont morcos morgós hangja lesz. Ami még tetszik benne, hogy a kis motor ellenére is nagyon jókat lehet vele "sportolni", az ember kinyomja a szemét, a kis motor ilyenkor veszedelmes 3 hengeres morgásba kezd, szinte kívánja a fordulatot a pörgetést, megvan az az érzés, hogy fúh de megyünk, hogy mi vagyunk a boyracerek, és közben meg igazából semmi veszélyes nem történik, mert az egész egy kábítás egy jól megkomponált színjáték. Egy percig sem leszünk veszedelmesen gyorsak, nem válunk tahóvá a többi autós szemében. A futóműve nagyon jól hárítja az úthibákat, viszont hajlamos bukkanókon kicsit "lobogni". Egyébként le a kalappal a Ford mérnökei előtt, nagyon jól behangolták az egészet. Kisautóban ritkaság. A váltó is szintén csillagos 5-öst érdemel (kisautós mércével), pontosan szépen lehet kapcsolgatni a fokozatokat, finom kattanással ugrik be a helyére a váltókar, nagyon jó a váltás érzete.
Az ülés egy icipicit szűk nekem, de ezt leszámítva kényelmes, inkább puha mint kemény tömésű. A hely elől elég, hátul viszont szűkös, ebben már a konkurencia lehagyta a Fiestát, bár ahogy olvastam épp a közeljövőben jön majd ki az új tipus, ebben valószínűleg orvosolni fogják ezt. A kormányzás is jó, álló helyzetben pillekönnyű, menet közben felkeményedik.
A telefont gyorsan párosítani lehet az autóval, a zene rész is jól működik.
A fogysztása városban 6,5-7 liter között alakul, de ezekben nagyon sok az araszolás is, ráadásul legtöbb esetben a klíma is megy. Országúton viszont simán lehet vele 5-5,5 literrel is járkálni.
Ami még érdekes a motorral kapcsolatban, hogy a 3-om hengeres mívolta miatt teljesen más frekvencia tartományú hangok jönnek ki belőle mint egy 4 hengeresből. Pl 2000-2500 fordulatszámnál még eszébe se jut hang alapján váltani az embernek, mivel ilyenkor még mély hangtónusa van a motornak, ezért húzatja tovább az ember a motort 3500-környékéig ahol először jön az az érzés hogy na akkor most váltsunk. Pedig normális haladás mellett már simán lehetne 2000-nél is váltani. Ehhez hozzá kell szokni. Emiatt hajlamos az ember állandóan pörgetni a motort, ami egyébkén nincs ellenére, csak a fogyasztáson meglátszik.

Amit a viszonylag rövid használat után le tudtam szűrni az az, hogy összességében egy remek kisautó, így turbó nélkül gondolom (remélem) a végtelenségig megbízható is, bár azért kíváncsi leszek a közvetlen befecskendezésnek lesz e valami káros mellékhatása idővel, de bízok benne hogy nem. Végül is céges autó, 3-om évre van tervezve, annyit biztos ki fog bírni mindenféle probléma nélkül.
Ha csak egy egyszerű olcsó városi rohangálós autó kell az embernek, családnak, akkor bátran ajánlom.
1.0 három henger flowerpower :)

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)