A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2012)

Fiesta 1,5 TDCI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem is néztem meg mást

Szöveges ítélet

Az elmúlt 25 évben folyamatosan kisebb flottát, 4 -6 kocsit üzemeltetek. Azért mertem leírni, hogy tartós teszt lesz, mert eddig minden járművemet hosszú ideig, 10 -14 évig tartottam meg, és ezen a jövőben sem kívánok változtatni. Igyekszem az alábbiakat lehetőleg objektíven, az eddigi tapasztalataimat figyelembe véve leírni, valamint évente folyamatosan bővíteni a tapasztalatok alapján, mint ahogy a többi ítéletemnél is tettem.

Miért kis dízel autó?
Leginkább én használom, magamnak vettem. Én is mint sokan mások a napi rutinjuk folyamán a leggyakrabban egyedül járok. Nekem egy kicsit kettős életem van, nagyon sokszor van szükségem nagy autóra, amiről nem tudok lemondani. Egyszerűen kiszámoltam, az elmúlt tíz év tapasztalatai határozottan megerősítik, a második kis autó ára három év alatt megtérül a megtakarított üzemanyagon, valamint a nagy autón, így elmaradó karbantartási amortizációs költségein. Továbbá valljuk be, hogy egy kis autóval a hétköznapok kényelmesebbek is.

Miért Ford Fiesta?
Nem is néztem meg mást. Tíz éve használok Ford Fiesta -kat, nagyon jók a tapasztalataim. Az előző 1,4 TDCI -vel szinte semmi gondom nem volt, pedig 400 ezer kilométert tettem bele. Nekem, ha belegondolok jelenleg négy nagynyomású befecskendezővel, kettőstömegűvel, koromszűrővel és ilyen rémületes dologgal rendelkező autóm van, a régebbiekkel /amiket eladtam/ együtt milliós futásteljesítménnyel, igazából problémamentesen. Szerintem az autókat leginkább a tulajdonosok a slendrián szerelőkkel együttműködve teszik tönkre. Bármelyik típusnak problémamentesen el kell érnie a 400 ezer kilométeres futásteljesítményt. Persze tudom, veszélyes típushibák léteznek, tapasztalatom szerint ilyenkor már elő is jönnek. A típushibák egy része nem is típushiba, csak a karbantartás elmaradásának következménye, váltó olajcsere hiánya, nem belevaló kenőanyagok, mert az volt a polcon a szerelőnél. Sajnos itt meg kell említenem a szerelők csúnya trükkjeit, ezzel sajnos személyesen találkoztam márkaszervízben, egyszerűen nem cserélnek olajat, vagy csak részben, persze a főnökök tulajdonosok hallgatólagos beleegyezésével, mert így lehet minimálbéren szerelőt foglalkoztatni, a többit meg keresse meg magának az ügyfél lehúzásával. Sajnos garanciális időben márkaszerviz kötelezett vagyok én is. Javaslom mindenkinek keressen egy jó szerelőt, mindig hozzá járjon, ne vigyen alkatrészt, vagy ha visz, mondja meg, nyugodtan számoljon magasabb munkadíjat. Tanulja meg a szerelő nevét, legyen olyan a viszony, mint a fodrászával, és reménykedjen, hogy jól választott. Ha mindig egy helyre megy olajcserével, talán akkor sem pattintják le, ha szívósabb a probléma, ha másban nem tud legalább abban segítsen a szerelő ilyen esetben, hogy kihez lehet fordulni. Még egy egyszerű kormány bőrözés esetén sokkal jobb válaszokat adnak, mintha a tisztelt ügyfél magától keresgél az interneten, esetleg lesz cserekormány, ha látják az elvárásod, jó lesz a minőség is. Mondjuk ez nem Fiesta probléma volt, meglepő módon az előző Fiesta kormánya is hibátlan volt 400 ezer kilométer után, ezen pedig nyilván olyan mint az új.

Ha már ilyen kitérőt tettem, folytatnám egy két javaslattal, amelyeket betartva, talán a tisztelt olvasó sem szembesül felesleges kiadásokkal.
Javaslom használják a Spritmonitort. Ebben az applikációban a tankolási adatokon kívül a közelező karbantartások is előre rögzíthetők, az összes, az olajcserétől a vezérműszíj cseréig minden. Az újabb autók hiába figyelmeztetnek a szervizre, nem mondja meg a computer, hogy mikor mit kell csinálni. Szerintem sok kárt okoz a feledékenység.

Kíméljék az autót hideg motorral, sem a magas fordulatszám használata, sem a padlógáz nem javasolt. Mínuszokban egy kis bemelegítés sem árt. Ha előfordult már önökkel hengerfej probléma, gondolják át hogyan vezetnek, valamint milyen fagyállót használnak, cserélik e előírásszerűen a fagyálló folyadékot szigorúan bele való fajtára. Valamint nem javaslom az alacsony fordulatszám tartományok használatát különösen terhelésen. A mai dízelek arra motiválják a sofőrt, hogy 1200 rpm -el közlekedjen, akár terhelésen is, ez biztos, hogy káros, a kettőstömegű idő előtti tönkremenetelét okozza, nyilván már garancia időn túl, továbbá a káros rezgések miatt a motornak sem tesz jót. Nekem az elmúlt húsz évben, millió km megtétele után sem kettős tömegű, sem hengerfej, sem motor, sem nagynyomású problémám nem volt. Jellemzően futómű problémák fordultak elő, szerencsére alacsony szervizköltséggel. Triviális, de koromszűrős autót jellemzően ne városban használjanak. Talán több embernek érdekes lesz, amit leírok, mert szerintem a többség károsnak tartja a magas fordulatszám tartományok használatát, ami szerintem egyértelműen nem igaz. Minden motor a legnagyobb teljesítményét aránylag magas fordulatszámon adja le, ha soha nem húzatja ki, akkor a gyakorlatban sokkal gyengébb autót használ annál, mint amilyet vett. Az autógyárak a motorokat extrém magas fordultszám tartományokon, akár hosszabb ideig is tesztelik. A motorok hőháztartását jellemzően /típushibákat figyelembe kell venni/ a nagy fordulat – nagy teljesítménytől az alapjátig próbálják beállítani, ez nyilván nem lehetséges. Ebből kifolyólag, aki csak városban kis terhelésen alacsony fordulaton használ egy motort az is ugyanolyan káros /ez mintha a turbó benzineseket nagyon érintené/, mintha valaki a német autópályán padlógázon megy reggelente dolgozni. Összefoglalva, a teljesen bemelegedett motort előzésnél, akár visszaváltva nyugodtan húzassák ki közel leszabályzásig, semmi baja nem lesz, valamint a városi etapok után tervezzenek be egy kirándulást. Avagy vegyenek elektromos autót.

Visszatérve az eredeti témára, milyen a Ford Fiesta?

Fogyasztása a Spritmonitor alapján, melyben minden tankolást rögzítek: 4,88 l. Kicsit árnyaltabban, autópálya tempónál 5 l fölé megy, vegyes használatban 4,5 l.

Belső tere kicsit talán extrém akart lenni, nekem tetszik, kis autóhoz képest kellemes anyaghasználattal. Az egész autónak vagy egy kellemes vidám hangulata, amit a külső is sugároz, a belső térben is folytatódik, a fürgesége, vezethetősége pedig alátámaszt. Sok tároló rekesz nincs benne, a kesztyű tartót tudom használni, nagyobb üveget sajnos az ülésem mögé tudom csak tenni a padlóra.
A tompított lámpája jó, fényszóró messze előre világít, két oldalt kevésbé, ami vadban gazdag erdei utakon nem lenne rossz. Kanyarfény nekem nincs.
Az első szélvéső fűtés az egyik kedvenc Ford extrám, ez a kocsi már sajnos nem fér be a garázsba, ezért szükségem is van rá. Aki az utcán parkol és nem szeret jeget kaparni, rendelje meg bele. Az eső érzékelős ablaktörlő jól működik, még az érzékenysége is szabályozható. Az automata fényszóró bekapcsolás is nagyon praktikus. Ami egyáltalán nem praktikus, de nem a Fiesta hibája, hogy jellemzően három kocsit használok párhuzamosan, és a gyártóknak sikerült megoldani, hogy a multifunkciós kormány, az ablaktörlő, de még a fényszóró kapcsoló is mindhárom kocsin teljesen máshogy működik. Egy év után is képtelen vagyok megszokni. Ebben nincs start-stop szerencsére, a másik kettőben van, jó lenne véglegesen megszüntetni, mert egy felesleges és zavaró funkció, de nem lehet véglegesen kikapcsolni, talán garancia idő után.
A Ford féle Sync 2 rendszer van benne, amely szépen szól, könnyen párosodik a telefonnal, jól használható. Sajnos még nem Android Auto kompatibilis, amit nagyon szeretek, nincs is benne tablet, csak egy kijelző.
Az 1,5 TDCI motor nekem nagyon jó választás volt, szerintem keveset fogyaszt, széles a hasznos fordulatszám tartománya, nem hangos. Sokan talán gyengének tartanák, mert csak 75 le, ne nekem mindenre elég. Autópályán kényelmesen viszi a 150 -et, egy kicsit magasabb fordulaton, mint a többi autóm, melyekben ultra hosszú a hatodik fokozat, ez csak öt sebességes, de teljesen jó ez így. Mivel aránylag könnyű, az előzés sem probléma.
A klíma és a fűtés nagyon jó, már amikor a motor bemelegedett, amihez mint minden kiegészítő fűtés nélküli dízelnél idő kell. Szerintem ehhez a kategóriához kiegészítő fűtést rendelni sem lehet.
Szerintem ez a típus nagy előrelépés a tíz évvel régebbi modellhez képest, az már megöregedett mind technológiailag, mind műszakilag, ideje volt váltanom. Azt is szerettem, megbízható, vidám, olcsón fenntartható autó volt. Az 1,5 TDCI erősebb, nem fogyaszt többet és csendesebb. Az új ugyanolyan kis fürge, mint a régi, vezetni mégis valahogy nagyautósabb érzés. Szeretem, hogy három ajtós, ez valahogy sportossá teszi, mondjuk így parkolóban néha nehezebb így kiszállni. Persze tudom, hogy a sportos kocsik nem itt kezdődnek, sem árban sem teljesítményben, sem egyebekben, de azt az elvárást, hogy jól érezzem magam benne ez is teljesíti, így ahogy van. Semmi hiányérzetem sincs.

Talán a megbízhatóságáról korai írnom, de a 125 ezer kilométer már talán nem kevés. Nem kellet rá költenem semmit, csak az két olajcserét. Vezérműszíjat sem cseréltem, mert leinformálható volt a futásteljesítménye. Franciaországban márkaszervizben szervizelték végig, amit lekértem. A kocsi ennek megfelelően jelezte a szükséges következő olajcserét.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fiesta 1,4 TDCI Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)