Fifike a vörös nyíl
Szöveges ítélet
Első valamire való, erősebb autóm volt ő, Fifike, a 2015-ös piros (forgalmi szerint narancs) Fiesta ST II, egy 2004-es Toyota Corolla után. Németországból behozott, ismeretlen előélettel, emiatt kissé tartottam tőle, hogy egy foshalom lesz, mert, hát ugye Ford, Fiat, francia... amint a mondás is tartja, de abszolút rám cáfolt. Mindenesetre körbemérve a festékvastagságok rendben voltak, így kissé megnyugodtam. A kormányozhatóság, stabilitás pazar, a futómű kemény, de még nem kényelmetlen, a Recaro sportülések jól tartanak. Vezetéstechnikai tréningen csodájára jártak, 80-nal teljesíthető volt vele a jávorszarvas teszt, amin más sokkal drágább és erősebb autókkal elvéreztek. Az ülésfűtés férfiaknak extra fogamzásgátló hatással bír. (A két különböző állás érthetetlen módon nem a hőfokot, hanem csak az időt szabályozza, vagyis low mode-ban a tűzforró periodusok közé szünetet iktat - párna javasolt.) A vezetési élmény összességében kiváló, negatívum mindösszesen, hogy néha az egyest nehezen vette be, ilyenkor egy újabb kuplungolás segít. Viszont a váltó pontosan kapcsolható. Ami az extralistából kimaradt, az a tempomat, azonban netről rendelt kapcsolóval és kerettel gyári minőségben gombokból, viszonylag könnyen megoldható volt, tökéletetesen működött. Ehhez csak egy értelmes szaki kell, aki konyít az autóvillamossághoz. Sajnos a megkérdezett (kb összes) Ford márkaszervízek elhajtottak, mondván nem megoldható a művelet utólag. A sony hifi a nem audiofil fülemnek jól szólt. Komolyabb hibával nem találkoztam, mindösszesen a küszöbvilágítás romlott el, de állítólag ez gyakori, a pótlás költséges és nem tartós. Egyszer állt meg alattam, amikor a hűtőkiegyenlítő tartály repedése miatt elfolyt a hűtővíz. Szerencsére nem lett hengerfejes, és a javítása filléres volt. Összességében nagyon szerettem!
Hibalista
- Motortartó bak 99e km - Jobb Axiál Csukló 98e km - Akkumulátor 98e - Hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály elrepedt, elfolyt hűtővíz, csere párezres tétel 90e - Jobb küszöbvilágítás korán meghalt, típushiba, javítani drága, kb százezres tétel, garancia nincs rá, hogy tartósan bírja az új, elengedtem
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány Szeged
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | corolla 1.6 vvti 2004. | Következő autója? | i20N |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
