A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2012)

Fiesta 1,0 EcoBoost 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Barkas motorral szerelt stílusos ezüstnyíl

Szöveges ítélet

2014. év végén vágtam bele az újautó vásárlási projektbe. Naponta 40 kilométert ingázom a munkahelyem és a lakóhelyem között, ezért olyan autót szerettem volna, ami megbízható, biztonságos, jó fogyasztású, no és a 190 cm magasságommal is elférek benne. A kisautók között kezdtem keresgetni. Egy évben kb. 13000-15000 km-t autózom ezért úgy döntöttem, hogy nem éri meg a Dízel motorba való befektetés, benzines autót fogok vásárolni. Mivel a fogyasztás is lényeges szempont volt, de azért előzéseknél szükségem van erőre is, úgy döntöttem, hogy motorválasztékban a kisebb lökettérfogatú turbós motorokat fogom előnyben részesíteni. A kör a Peugeot 208-ra, a VW Polora és a Ford Fiestára szűkült. (Egy rövid ideig felmerül az új Opel Corsa választásának lehetősége is, de csapni való motorválaszték miatt letettem róla.) A Peugeot dizájna nagyon tetszett ár- érték arányban jó ajánlatnak tűnt. Ami elbizonytalanított benne az az interneten olvasott tesztek eredményei, és nem tetszett a kiválasztott motor teljesítménye sem. Végül autószerelő ismerősöm véleménye volt az utolsó csepp a pohárban, aki lebeszélt a „francia autókról”. (Hogy igaza volt-e vagy sem azt már nem fogom megtudni.)

Hosszas elemzés indult, hogy vajon a német vagy az amerikai gyártó modelljét válasszam. A minden évszakban tartó napi ingázás miatt mind a két autó forgalmazójától olyan konfigurációra kértem ajánlatot, amiben ködfényszóró, fűthető ülés, és kormányról vezérelhető bluetooth telefon- kihangosító van. Mind a két kereskedő a listaárból alapból adott némi kedvezményt, és így a két autót, - közel hasonló felszereltséggel - szinte azonos áron kínálták. Úgy láttam, hogy mind a két helyen volt még mozgástér az árakat illetően, de elhatároztam, alkudozni tovább már csak akkor fogok, ha tudom melyiket szeretném megvásárolni. Számos elemzést olvastam, és sok neten fellelhető tesztfilmet néztem meg.

Nagyon tetszett VW-ben, hogy az ajánlatban alapból szerepelt a tempomat, start-stop rendszer, kanyarodófény, az első és hátsó tárcsafék. Ami viszont mindent vitt a VW-nél no az a multimédiás rendszer. 6,5” TFT érintőképernyős kijelző díszelgett a műszerfalon. A telefonnal való szinkronizálást követően a telefonkönyvben lévő fényképek és nevek gyönyörűen megjelentek a képernyőn. A MirrorLink rendszer pedig kapu a jövőbe: a telefon kijelzője egy kábel csatlakoztatásával megjeleníthető a kocsi képernyőjén és onnan is vezérelhető. Ahogy fejlődik a tulaj telefonja, úgy okosodik az autója is. Elég letölteni egy ingyenes navigációt a telefonra és az autó már rendelkezik is navigációval. Az autó adataiból, a GPS koordinátákból és az internet kapcsolatból pedig számos hasznos alkalmazás fejleszthető ki a jövőben. Nagyon okos találmány. Külön tetszett a kocsiban, hogy a multifunkciós kormányról az egész médiarendszer vezérelhető volt. Első körben a VW motorajánlatához is nagyobb bizodalmam volt. Ahogy elkezdtem a keresgélést mindenképpen négyhengeres motorban gondolkoztam, így a konfigurációt 1.2 TSI motorral állítottam össze.

Ami viszont a Fiestában elsőre megfogott az a megjelenése volt. Elég megosztó a külső dizájnja, de nekem a krómmal díszített agresszív harcsaszáj kifejezetten tetszik. Az autó műszerfala is sokkal jobban megfogott, mint a német társáé. Sportos, egyedi, izgalmas. Az sem volt mellékes körülmény, hogy sokkal nagyobb lábtér volt benne, mint a Poloban. Ami a Fordban különösen szimpatikus volt, hogy a biztonsággal nem üzleteltek. Minden modellben alapból valamennyi biztonsági elem megtalálható. A Ford felár nélkül biztosította a 7 légzsákot, no meg a vészhelyzeti asszisztenst, ami ütközés esetén automatikusan felhívja a 112-öt és közli a kocsi GPS koordinátáit. (Hogy ez a rendszer Magyarországon valóbban működik-e, afelől vannak kétségeim. Még nem próbáltam ki :-) A futóművek összehasonlításánál is a Fiesta javára billent a mérleg; a Ford eső futóműve McPherson rendszerű, míg a Poloé sima lengőkaros. A Ford a fűthető üléshez automatikusan hozzáadta a fűthető szélvédőt is. Első ránézésre furcsák a szélvédőben futó fűtőszálak, de hamar meg lehet szokni, arról nem beszélve, hogy elfelejthetjük a reggeli szélvédő- kapargatást a téli hónapokban.

Ami Fordba leginkább elkeserített az a multimédiás rendszer. A XXI. században már elvárás lehetne legalább egy TFT kijelző elhelyezése a műszerfalon. A monokróm kijelző számomra egy kicsit a 80-as éveket idézi. Ahogy tudom a tengeren túl már lehet a Fiestákat érintőképernyővel rendelni, de Európában a Ford még monokrómos kijelzővel árulja. De ha már így alakult, akkor a multimédia menürendszere lehetne legalább egyszerűbben kezelhető, véleményem szerint a menü nem igazán logikus és következetes. Sajnos amerikai mérnök barátaink úgy alakították ki, hogy csupán a multimédiás rendszer egyes menüpontjai kezelhetők a kormányról, a menüben való lépkedést a műszerfalon található gombokkal intézhetjük. Szerintem érdemesebb lett volna a kormányon elhelyezni a menü navigációs gombjait. Van ugyan hangvezérlés, de az is csak korlátozott parancsokat ért, azon is lenne mit javítani. Ettől függetlenül a Ford külső megjelenése és belső tere sokkal közelebb állt hozzám, mint német társáé.

Először a Ford konfigurációját 1.4 szívó motorral állítottam össze, hallani sem akartam a háromhengeres 1.0 literes motorról. A kereskedő viszont nagyon ajánlotta a Ford új motorját, igyekezett rábeszélni. Az a tény, hogy egy motor egymást követő három évben megkapja az év motorja díjat elgondolkoztatott, és utánaolvastam a dolognak. Elég jó teljesítményt és csodába illő fogyasztás mutattak a számok. Ami a fogyasztást illeti számos teszt, a gyári adatokhoz képest viszont elég rémisztő tapasztalatokat közölt az 1.0 Ecoboost motor fogyasztásával kapcsolatban. Ez egy kicsit elbizonytalanított. De ami a leginkább aggasztott az a tartósság kérdése; hogy lehet 100LE-t 170Nm nyomatékot kihozni úgy egy 1.0 literes motorból, hogy az tartós is maradjon? Ami első körben meggyőzött az a Ford hivatalos közleménye volt, mely szerint komoly javítás nélkül garantálják, hogy az erőforrás 240 000 km-t produkálni tud. A Ford állítása szerit 240 000 km után sem kell kidobni a motort, némi felújítást követően az még sokáig tovább dolgozhat. A 240 000 km az én esetben 20 évi használatot jelentene, így már elég elfogadhatónak tűnt a dolog. Ami viszont végkép meggyőzött az egy cég vezetőjének nyilatkozata volt. A vezető elmondta, hogy a Ford Focus flottájukat 1.0 Ecoboost motorral rendelték. Ők is tartottak a tartósság problémájától, de a kocsik több százezer kilométeres futás után is gond nélkül működtek. Így – a cégvezető szerint- a következő flottát is Ecoboost motorral fogják rendelni. Ez volt az az utolsó infó, ami meggyőzött arról, hogy valószínűleg nem kell öt év után kukába dobnom 1 literes kis motort.
A fogyasztás kérdésében pedig a német www.spritmonitor.de/ honlap nyugtatott meg. A lapon a kocsihasználók tényleges fogyasztási adatait lehet lekérdezni és összehasonlítani. (Hasznos lenne Magyarországon is egy hasonló honlapot csinálni.) Ez alapján látni lehetet, hogy fogyasztás tekintetében sem olyan vészes a helyzet, mint azt a tesztek elsőre jelezték. A mindennapos használatban a 10 lóerővel kisebb tudású VW 1.2 TSI motor közel azonos fogyasztást produkált.

Nehéz volt meghozni a döntést. A száraz tények alapján talán hangyányival több érv szolt a Polo mellett, azonban az életérzés, kényelem, megjelenés tekintetében a Fiesta állt hozzám inkább közelebb. Annak érdekében, hogy el tudjam dönteni, hogy melyiket válasszam, mind a két autót próbára kértem. Mind a két márka kereskedője nagyon korrekt volt; a Polot egy napra a Fiestát egy egész hétvégére megkaptam. Patikamérlegen mért érvek ide vagy oda, három henger- négy henger ide vagy oda, multimédiás rendszer előnyei és hibái ide vagy oda, a Fiesta volt az az autó, amit beindítottam és azt mondtam: „Ez kell nekem!”

Már a tesztekben is olvastam, hogy nagyon jó vezetési élményt nyújt, de még az elképzeléseimet is felülmúlta. Egészen „nagyautósan” viselkedik ez a kis autó, kiválóan veszi az úthibákat, jó a visszajelzés. „Nagyautós” hatást kelt az erősen döntött szélvédőnek köszönhetően jelentkező nagy tér a műszerfal fölött. A Ford vastag bőrkormánya is sokkal kényelmesebb, mint a Poloé. A Polo - ahogy az elemzésekből is kiderült, - kicsit lélektelen autó. Ő is tökéletesen teszi amit kell, de az egész autó „kisautósan” viselkedik, nem igazán nyújt vezetési élményt, a kormányról nem sok visszajelzés érkezik. A Fiestában még az én magasságommal is kényelmesen elfértem, a lábtér a fejtér is elegendő, és a nagy szélvédő kiváló kilátást biztosít a kicsit magasabbra helyezett üléspozícióból. A Polo ezzel szemben nekem szűkösebbnek tűnt. A térdem szinte a műszerfalhoz ért, a fejem közel volt a plafonhoz, a kis szélvédőn pedig elég korlátozott volt a kilátás. A Ford váltója kicsit ugyan hosszabb úton, de simán csúszik a helyére, a Polo váltója rövidebb járású de kissé keményebb. Azért a Fiestánál váltókiosztást szokni kellett, lassú fordulóknál néha vissza kell szúrni egyesbe. Illetve a váltót kisség rakhatták volna hátrébb, hogy ne keljen annyira előrenyúlkáni váltásoknál. Mind a két autóba érdemesebb lett volna hatfokozatú váltót beépíteni, hosszú utak alkalmával a fogyasztás kellemesebben alakulna. A Fiesta multimédiás rendszerét a próba alatt sem tudtam megszeretni, a Poloé messze veri. Azzal nyugtattam maga, hogy ugyan a Fordnak kis monokróm kijelzője van, de legalább a közel helyezték el a szélvédőhöz ezért vezetés közben nem kell annyira lenéznem, ha kezelni akarom. A menürendszer bonyolultságát meg majd megszokom.

A háromhengeres motortól való félelmem is elszállt a próba alatt. Kicsit szoknom kellett a három henger mély öblös hangját, de egész hamar megbarátkoztam vele. A négy hengerhez képesti kis rázkódás érzékelhető, de egyáltalán nem zavaró. A motor teljesítményére sem lehet panasz, 2000 fordulattól gyönyörűen egyenlegesen húz egész végig. Nagyon tetszik a motor halksága, ami valószínűleg a motorba épített élettartamgarantált (!) vezérműszíjnak köszönhető.

A VW Polo 1.2 TSI motorjának sem kell szégyenkeznie, négy hengerével egyenletesen jár, nagyon szépen dolgozik, kellemesen húz.

Az Ecoboost motor nagyon huncut a fogyasztás tekintetében. Az én tapasztalataim szerint, más motorokhoz képest ennél a motornál még hatványozottabban függ a fogyasztás a vezető vezetői stílusától és a vezetés körülményeitől. Ha a pilóta bekészíti a tojásokat a pedálok alá, papa életérzéssel egyenletesen finoman vezet egész jó fogyasztást ki lehet hozni belőle. De aki beültet három krumpliszsákot és egy anyóst az autóba, és utána sportoskodik a somogyi dombságon vagy budapesti forgalomban, ne lepődjön meg, hogy az örömködés árát a legközelebbi tankolás alkalmával busásan meg kell fizetnie. Aki sportosan vezet annak a fogyasztása szerintem sokkal jobban el fog szállni a kisfuratú hosszúlöketű háromhengeressel, mintha ugyanazt 1.2 TSI motorral tenné. Az 1.2 TSI kiegyensúlyozottabb fogyasztású, nem „leng ki” annyira, mint az Ecoboosté. Aki viszont egyenletesen, nyugodtan vezet, annak gazdaságosabb lehet a Ford háromhengerese. Bejáratós időszakban 2500 – 3000 fordulat fölé szinte alig vittem, leginkább egyedül ültem benne és az alföldön 60% autóút 40% város megosztásban használtam. A Shell Fuelsave 95-el a mért fogyasztásom (tavasszal) 5,5 l/100km körül volt. Kizárólag városi fogalomba használva, klímával fogyasztásom azonban volt hogy 7,5 l/100km-re felfutott.

A próba tapasztalataival is mindent összevetve, némi alkudozást követően az Ecoboost motorral (100LE 74Kw) szerelt Ford Fiesta Trend mellett tettem le a voksom. A színválaszték tekintetében a Ford lehetett volna kicsit bőkezűbb is, az ajánlott színek közül nem sok tetszett. Ahhoz, hogy a fekete tónusú harcsaszáj érvényesüljön érdemesebb volt világosabb színt választani. Szerintem a fekete hátterű kormozott hűtőrácshoz kifejezetten jól mutatna egy metál piros szín. Sajnos a Ford metál piros színt nem árul ezért maradtam a metálszürke árnyalat mellett. Ezzel is elég jól néz ki a járgány. A használat során nem tapasztaltam olyan lényeges hibát, hiányosságot, amit érdemes lenne kiemelni. Amit azért a hónapok során észrevettem, hogy a gyártó sok helyen használ műanyagot (ajtónyitó, csomagtartó nyitó, tanksapka nyitó). Ez nem különösebben tetszik, jobban szeretem a fémet ilyen helyeken, de bízom benne, hogy évek alatti használatban sem fáradnak el ezek a részek. Remélem, hogy az értékállóságával sem lesz probléma. Egy német honlap elemzése szerint (Schwacke) a Fiesta jobban fog veszíteni az értékéből, mint a Peugeot 208 és a Renault Clio. Lehet, hogy a német piacra – ahol eladásokban a Fiesta megveri a VW Polot is – ez az állítás igaz, de szerintem, nálunk ahol kevesebb Fiestát adnak el, és Fordnak nagyobb presztízse van, mint egy francia autónak, nem helytálló. Majd az idő eldönti.

A légnyomásfigyelő TPMS szondával volt még problémám. A felnire szerelt téli gumiszettbe akartam vásárolni TPMS szondát. A Fordnál azt állították, hogy ebben az esetben minden kerékcserénél be kell hozzájuk vinnem az autót, mert csak ők tuják „betanítani”. Utánajártam, több gumis is azt állította, hogy a Ford automatikusan felismeri a Ford gyári TPMS szondát. Ez így is van 30-40 km autózás után a rendszer automatikusan szinkronizál a gyári TPMS szondával. (Nem kell hinni a márkaszervizeknek.)

Érdemes még megemlíteni, hogy meg kell szokni a váltó rükvercbe kapcsolását is. Az első pár hétben számtalanszor megszámoltam a fogaskerekeket hátrafelé kapcsoláskór. Már kezdem félni, hogy gond van vele, de kereskedésben megnyugtattak, hogy csak bennem van a hiba. Erősen kell jobbra húzni, és úgy nem lesz vele gond. Mára megszoktam.

Az USB csatlakozását a Ford mérnökei helyett máshova tettem volna. A zenét pendriveről hallgatom, ezért az mindig be van dugva a csatlakozóba. Pont olyan helyre a – kézifék alá – sikerült megtervezni az USB csatlakozó helyét, hogy a behelyezett pendrive szinte teljesen lehetetlenné teszi a rekesz használatát.

Már megbántam, hogy nem rendeltem tolatóradart a kocsihoz, az emelkedő övvonal miatt elég szűkös a kilátás a hátsó ablakon, néha jól jönne a tolatóradar csipogása.

Összegezve nem bántam meg, hogy Ecoboost motorral szerelt Ford Fiestát választottam, amire nekem kell arra tökéletesen megfelel. Sportos egyedi megjelenésű, kényelmes, méretéhez képest tágas, jól kezelhető, halk, erős és elég jó fogyasztású szerethető kisautó. Egyelőre nem tudok rá rosszat mondani. Remélem a tartósságával és az értékállóságával is meg leszek elégedve.

Hibalista

- 4500 km-t tekertem még csak bele, szerencsére még nem romlott el semmi. Nekem úgy tűnik, hogy a gyárban kicsit több olajat öntöttek bele. A nívópálca maximum jelölése fölött van egy kicsivel a szint. Időpontot kértem a márkaszerviztől, hogy nézzenek rá.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra Következő autója? Golf
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)