max designe - 0 praktikum, SOHA TÖBBÉ FORDOT!!!!
Szöveges ítélet
Üdv mindenkinek!
Szeretném leszögezni, hogy 2db is van belőle sajnos, amiket írok mind a 2-re igazak. (Senki sem mondhatja, hogy pont az 1000-ből egy sz@rt kifogtam)
Amikor elkezdtem nézegetni nagyon megtetszett, ezért esett rá a választás, hiba volt.
Nézzük a pozitívumokat:
Szép külső, kisteherautó ellenére magas felszereltség: jó HIFI, el ablak, el. tükrök, központi zár, multikormány, szép "jég-kék" műszerfal-világítás, műszerfal gumiszerű anyagból van nem fröccsöntött műanyag, csendesen fut.
Negatívumok: (ebből sajnos sokkal több van).
A motor mindkettőből állandóan kinyomja a nívópálcát, már tiszta olaj a motorburkolat.
A felnik annyira puha fémből vannak fele annyira sem bírják a magyar utakat mint bármelyik más autóé, nekem már az összes szét van hajlítgatva-kalapálva. (gumisok mondták: "Ez minden Fordnál gond")
A bajuszkapcsolók a váltógomb a legaljább műanyagból készültek (pont amit tapint az ember).
Az ajtóborítás már újrahasznosított kólásflakon műanyagból készült, de ami a lényeg egy ilyen dizájnra sokat adó autó miért nem törődik azzal hogy sehogy sem passzol össze a műszerfallal, ott a nagy büdös hézag. (Nem arra a hézagra gondolok ami az oldalablak párátlanító rostélyának van kihagyva.)
Apropó párátlanítás: itt csak középen van egy kis picsányi rostély, más kocsiknál végighúzódik a szélvédő teljes szélességében, itt nem! Télen meg is látszik, hogy rohadtul nem hatékony.
Bovdenek leakadnak a fűtésszabályozó tárcsákról.
Szűk utastér, kicsi ülések. Az ajtó könyöklőjén nem ott van a kárpit ahol a könyökét pihentetné bárki is.
Az elektromos ablak kapcsolója nagyon nem esik kézre.
A motor gyenge mint a harmat, nem megy csak ha kitaposom a belét, akkor meg zabál. Úgy látszik a Peugeot-tól kapott HDI-motor nem muzsikál jól együtt a ford alkatrészekkel (Vezettem ilyen motorral szerelt 207-est, ami ment mint a disznó, ezért is mertem evvel a motorral venni a fordot) Kérdeztem a szervízben mi a fenéért nem megy ez a kocsi? Válasz: "Hát a Peugeot gyengébbre állítva ad a fordnak motort."
Nincs hűtővíz hőfokát visszajelző műszer a műszerfalon ergo nem tudom mikor üzemmeleg a kocsi, hogy a francba kímélje így az ember a dízelmotort ha nem tudja mikortól taposhatja neki 2000-es fordulat fölött? Mert mint tudjuk a motorok, főleg a dízelek, hidegen húzatva kopnak a legjobban, némelyik ilyenkor könnyen hengerfejes is lesz.
A váltón is látszok, hogy tiszta PSA erős rugóval.
A kuplung gyenge anyagminőségű, már a megvétel napján lehetett érezni, pl. ha kinyomva tartod "remegteti" a lábadat, még bírja, de nem tudom meddig. 1-est és hátramenetet sok esetben nem bírok kapcsolni csak erővel, előre-hátra gurulgatás és kuplungpumpálás sem segít olyankor.
Plusz a kuplung mintha mindig máshol fogna vagy az elektronikus gázpedál az oka -nem tudom- van amikor simán elindul, van amikor meg egy csomó gázt kell neki adni diesel létére (mint ahogy sok nő indul emelkedőn 100km-hez elég gázolaj égetésével) le ne fulladjon. És ez váltáskor is jelentkezik ez a probléma, van amikor vajpuha fokozatmentes a váltás, máskor meg üt-ránt egyet váltáskor mikor felengedem a kuplungot. (Mielőtt bárki ez alapján mondaná sz@rul vezetem annak elárulom több100000 km van már a lábamban, csak ez az egy típus csinálja ezt.
Az üzemanyagszint mutató nagyon aránytalanul mutatja mennyi nafta van még, az utolsó negyedben nagyon gyors ütemben megy lefelé ráadásul, a figyelmeztetés a kevés gázolajra nagyok későn jön, kb. 2-3 litert hagy tartalékra. Németországi utam során izzadtam mint kutya a kínai konyhán, már épp tartalékon mentem autópályán mikor kiderült hogy a legközelebbi benzinkút zárva van a következő meg még 84km-re.
Hátul nagyon szűk a csomagtér nyílása, ki-bepakolni nagyon kényelmetlen.
Pótkerék, emelő, kerékkulcs, a puha sz@r felnik ellenére is ki van spórolva, pedig ha széthajlik a felni sokra megyek a defektjavító készlettel.
ÉS MOST A FORD EGYIK LEGNAGYOBB HÜLYESÉGE: (TÁN TÖBB TÍPUSNÁL IS ÍGY VAN AHOGY HALLOM) HA CSAK A CSOMAGTARTÓT NYITOD KI ÉS VÉLETLEN MEGFELEDKEZEL SLUSSZKULCSRÓL, VÉLETLEN BENT HAGYOD, RÁCSUKOD A TETŐT ÉS RÖGTÖN LEZÁR A KÖZPONTI. HA NINCS KÉZNÉL A PÓTKULCS EXTRA NAGY CUMI!!! LEHET FELTÖRNI A KOCSIT.
Kaptam még típus-visszahívást is miszerint a B oszlopban a biztonsági öv csavarja rossz minőségű, ütközéskor könnyen kiszakad, a levél 2 hónapja már megjött, bejelentkeztem, hogy javítsák ki, megrendelték az alkatrészt és ha itt van szólnak, hogy mehetek. Azóta is telefonálnak....
Összegezve:
Ne dőljetek be a Ford dizájnjának!
A Fordok továbbra is szép külsejű hordók fossal tele.
Hibalista
- Fütésszabályzó tárcsa bovdenek - Biztonsági öv csavar. - Mindig kinyomja a nívópálcát a motorból.
Ide hordtam szervizbe
Sajnos uniós rendelet ide-oda, nem vihetem maszek szerelőhöz, mert ugrik a garancia.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Doblo maxi 1.6mj. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
